Kisfiam most első osztályos. Felmérőkön 90-95%-ban teljesít, viszont egyáltalán nem figyel órán, zavarja a többieket, kiabál, zümmög, firkálja mások füzeteit. Hogyan változtathatnám ezt meg?
Jól lepontoztatok, köszi. A forrás, ahonnan a sületlenséget szedtem:
"Az első osztály
A kisgyereknek – és még az első osztályba lépő kisiskolásnak is – azért
olyan nagy a feje a testéhez képest, mert már úgyszólván kifejlett felnőtti agyveleje, központi idegrendszere van.
Az agy a legoxigénigényesebb szerv, és a kisgyermek agya ráadásul még fejlődőben is van, funkcióját tekintve.
Ugyanakkor az iskolába lépő gyerek tüdőlebenyeinek felszíne egyötöde a felnőttének! Egyötödnyi tüdőről kell oxigénnel ellátnia egy „felnőtt” agyat, amelyik ráadásul még fejlődik is! Ezt csak akkor tudja megtenni, ha naponta legalább négy-öt órát rohangál –
és ordít – a szabad levegőn. (Ezzel szemben iskolásaink nem egyszer napi húszharminc percet töltenek a szabadban, és ezt se mind mozogva, hanem időnként járműveken – az iskolába oda és vissza.)
A figyelem terjedelme:
Az iskolába lépő kisgyerek figyelmének terjedelme 6-8-12 perc között ingadozik, lassan nő 15-17 percig, és ehhez képest neki 45 perces órákat kellene kibírnia, „jó magaviselettel”, figyelmét koncentrálva.
Ki találta ezt ki?
A nagy tapasztalatú tanító nénik persze tudják, hogy az órákat megfelelően tagolni kell. Vannak, akik időnként helyükről felállítva kicsit tornáztatják vagy lélegeztetik a gyerekeket, vannak, akik énekeltetik és mindenképpen: váltogatják a tevékenységeket.
De akár így, akár úgy, már a fentiekből is látjuk, hogy az iskola jelenlegi formájában sem testileg, sem lelkileg nem a gyerekhez szabott."
forrás: [link]
Köszönöm a válaszokat!
Az igazgatónőnk kedves és próbál minden követ megmozgatni, hogy megfelelő szakemberek is megnézzék.
A baj csak az, hogy addig is megoldást kellene találnom.
A tanítónőkre sem panaszkodom, mert ha már végképp nem bírnak vele, akkor kiküldik levegőzni, mozogni.
Szerintem nem csak az eszüket kellene nézni, mikor vizsgálják iskola érett-e.
És igen.. ez a rendszer nem óvódából frissen kikerülők részére van kitalálva. Mondom ezt annak ellenére, hogy nálunk már nagycsoportban próbálták őket felkészíteni az iskolai órák hosszára.
Nem lehet, hogy hiperaktív?
Tudom, hogy nehéz végig ülni 45 percet, de akkor is végig kell tudni ülni. Én egyesületi, rendszeres sportot javasolnék. Öcsém is hasonló, és neki ez segített. Addig pedig szerintem beszélges el vele arról, hogy milyen lehet a többieknek. Az ilyen gyerekeket le kell kötni, minél jobban szakkörök, sport stb. . Szerintem ebbe az irányba induljatok el.
Három dolog, amivel sokat segíthetsz.
1.) Minél több sport. Ha rendszeresen kifárasztja magát, akkor utána kevésbé lesz fegyelmezetlen órán.
2.) Minimális édesség vagy cukros üdítő. A cukros dolgok nagy felpörgetik a gyerekeket.
3.) Megmagyarázni neki, hogy ha hamarabb kész vagy, akkor rajzolgass a füzetbe, de semmiképp ne zavard a többieket (ne kiabálj, ne zümmögj, ne firkáld mások cuccait).
Elsőben én is hasonló voltam... Dokihoz is jártak velem, mert a suliban már soknak tartották, amit csinálok. A doki azt tanácsolta, hogy ne csináljanak semmi rendkívülit, mert az csak árt. (Persze büntetéseket kaptam, szépen sorban, de ez van)
3-4-es koromra kinőttem. Most a(z) SZTE-TTIK-n tanulok kémiát. Tanár bácsi leszek, ha minden jól megy.
Sokan azt állítják, hogy ennek köszönhetem, hogy sikerült kitörnöm a "tudatlanok közül". Nem szabad korlátozni egy gyerek kreativitását, had élje az életét :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!