Szülők! Szerintetek milyen lenne egy tökéletes iskola?
Általános iskola és/vagy gimnázium.
Milyen tantárgyakat kéne tanítani, a tanárok mentalitása milyen kéne hogy legyen, ilyesmire gondolok.
Bármi, ami jó lenne, ha lenne az iskolában, ahova a gyerekedet járatnád.
Illetve miért pont abba az iskolába jár a gyermeked, amibe?
Köszönöm a válaszokat, fontos lenne :)
"csekket kitölteni, ügyet intézni, háztartást vezetni"
Ezek után a szülőnek mi lenne a dolga? Megszülni a gyereket, hogy az iskola felnevelje?
Egyébként háztartástan lányoknak volt régen pont a technika óra keretein belül, hogy ma is van-e még azt nem tudom.
Néhány iskolában még van háztartástan, de nem csak lányoknak. Ott főzni tanulnak.
Hány nyelvet kéne tanulni? Kettőt általánosban és hármat gimnáziumban sok lenne?
Nem értem, miért gondolják az emberek, hogy az óvoda, iskola azért van, hogy nagyjából 3 évesen betegyük oda a gyereket, majd 18 évesen készen kivegyük? Tanuljanak meg ott számolni, írni, olvasni, csekket feladni, villanyt szerelni, fúrni, faragni, emellett képezzék ki őket közgazdaságtanból, meg pénzügyből is, hogy még kevesebb dolguk legyen a gyerekkel otthon, meg igazából tanítsanak meg mindent, ami a szülőnek csak annyi lenne, hogy "gyere lányom, elmegyünk a postára. Fel akarod adni a levelet? Igen? Na jó, akkor ma Te adod fel". De inkább csinálja meg ezt is más.
Az a baj, hogy ezt nem csak a "nyócáltalános" réteg felejti el, sőt. Gyakoribb a kicsit képzettebb dolgozó rétegnél ez a felfogás, mert nekik "nincs erre idejük". De akkor minek is nekik a gyerek..?
Na kapaszkodj meg, iskolában dolgozok.
Tanár bejön: A táppénzes papírt hol írjam alá, az átadónál vagy az átvevőnél? ( Ő adja le a papírt)
Másik tanár: Melyik részét kell ennek kitölteni? (Jól láthatóan kiemelve a kitöltendő...)
Újabb pedagógus: Hogy lehetne megtudni, hogy fent van e már a lista a neten? (Na, hogy?)
Másik: Ha ajánlottan adom fel a levelet, akkor be kell jelölnöm hogy tértivevényes?
Én megtanítom a gyerekemnek a levélfeladást, csekk kitöltést. Pedagógus szülő gyermekével szemben az enyém igaz, hogy olvasni, írni nem tudott, amikor elsős lett, de képes volt elmondani a személyi adatait a születésétől a pontos lakcímig, egyedüliként az évfolyamon. Pedig nem vagyok pedagógus, sőt, még diplomám sincs, csak egy érettségim meg józan paraszti eszem. Nevetséges látni, ahogy egyre másra jön a sok egyetemet vagy főiskolát végzett tanár és fogalma sincs, mit hogyan lehetne elintézni, megoldani, inkább megbíz vele valakit...
Sziasztok!
Nekem van egy sajátos elképzelésem az általános oktatásról.
Szerintem az általánosban a gyerekek tanuljanak magyart de az alaposan, irodalmat élet rajzok kivételével mert szerintem az semmire sem használható, matematikát a sok ismeretlenes egyenletek és hasonló nem alap matek dolgok kivételével aki matematikus akarna lenni az olyan szakon tanuljon tovább, történelem főleg a magyar és a világháborút ,szerintem nem kellene a kisiskolások fejét tömni a sok évszámmal az ráér a k.suliban. Környezet és biológia ezeket is alaposan mert sok mindennel nincsenek tisztában a gyerekek, földrajz amit még tanítattnék , tesi,
A többit fizika kémia csak k.suliban .
A tanároknak olyannak kellene lenniük, hogy elismerik a jót és nem büntetnek és szégyenítenek, segítik a gyerekeket addig míg az adott dolgot meg nem értik. Sok gyerek nem meri mondani hogy nem érti mert fél a megszégyenitéstől.
Iskolát most kezdő gyerekkel bíró szülőként a véleményem (és reményem), hogy a legfontosabb az lenne, a tanítók értékeljék a gyerekek különbözőségét, igyekezzenek mindenkinél megtalálni, amiben jó. Nem vagyok tanár, így nyilván idealisztikus az elképzelésem kissé, de azt gondolom, hogy ha a gyerekeket tudja az ember dicsérni valamiért, ha elismerik az erősségeiket, és támogatják őket ezekben, akkor jobban kezelik azokat a tárgyakat is, amelyekben „gyengébben muzsikálnak”. Illetve szerintem egy „álomosztályban” minden gyerek tisztában lenne a saját maga és a többiek valódi értékeivel, mert szerintem így könnyebb egymás elfogadása is.
Egyetértek azzal, aki azt írta, a magyar nyelv (az olvasás és írás) megtanítanítása lenne a legfontosabb általános iskolában (vagy talán mondjuk 6. évfolyamig), illetve a matematikai alapkészségek és a környezetismeret. De szerintem ezeknél is érvényesülnie kéne az egyéni képességek figyelembevételének. Elszörnyedek, mikor azt hallom egy iskolában „erénynek”, hogy az elsős gyerekek decemberre már olvasnak. Szerencsétlenek éppen csak átjöttek az óvodából, és már ostorral hajszolják őket?
Emellett az én „álomiskolámban” a környezetismeretet nem a teremben oktatnák, hanem a természetben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!