Akinek a mostani években van 4., 5. osztályos gyermeke, sima állami suliba járva tanul egyedül a gyerek, önjaró pl egy dogára, témazáróra való felkészülésnél, vagy oda kell vele ülni a szülőnek?
Nekem 7-es, sajnos szinte egyáltalán nem tanul önállóan.
Dolgozatra felkészülni? Sokszor még azt sem tudjuk, hogy lesz dolgozat. :(
Ez teljesen gyerekfüggő. Jöhetnek itt a szuperanyuk, hogy ők úgy nevelték, dehogy. Ezt dobta a gép. A lányom gimibe jár, 10.-ben évfolyamelső, alsóban még segítettem neki, azóta semmit.
A fiam 7. osztályos, azt sem tudja milyen órája lesz holnap, lecke rendszeresen elmarad, dogákra nem készül. Próbáltam neki sokáig segíteni, de folyton csak összevesztünk miatta, úgyhogy most már igyekszem kimaradni belőle. Sajnos látszik is az eredmény, hármas tanuló.
De inkább ez, mint a folyamatos napi balhék.
Szóval hidd el, hogy a világon semmi köze ennek a neveléshez. Milyen a személyisége. Lányok azért jobbak e téren.
Nekem hatodikos a fiam, de tavaly is együtt tanultunk, egész elsős kora óta. Most ugye hatodik, szintén, pláne a matekot. Sajnos annál komplett órákat kellett leadni már tavaly is, és ez évben is. Nem nagyon önálló, noszogatni kell, viszont gyorsan tanul.
A tanítást kissé felszínesnek találom, ezért is nézünk videokat, egyéb oktató anyagokat. A mateknál kell a legtöbbet végül is, sajnos a tanár miatt kb semmit se tudott, csak hogy milyen anyagot vettek. Jövőre pedig már a központikra is gyakorolni kell.
A fiam egy állami általános iskolában most ötödikes. Sajnos hétvégente együtt át kell ismételnünk a tanulni valókat. Hétköznap csak leellenőrizzük a leckék helyességét. Dolgozatokra még egy órát együtt tanulunk.
Az én fiam később érik ezért csak irigyelni tudom azokat akiknek eredményesen önmaguktól tanulnak a gyerekei.
16-os, sajnos ez tipikus. Én pályaelhagyó tanár vagyok, és a húgomnál és a gyerekeimnél is azt látom, hogy a nyelvtant a tanár sem érti. Tipikusan szívatják az ilyenekkel a gyerekeket, hogy főnévi igenév milyen mondatrész. Abba aztán bele lehet keveredni, és az egyetemen amúgy mi már nem is foglalkoztunk vele. Mondanám amúgy hogy nem fontos, de sajnos a központi felvételin mindig előjön, szóval meg kéne érteni. Először is a tanárnak, hogy ne tanítson hülyeséget.
Pl. fűre lépni tilos
Mit állítok? Tilos, Mi tilos? a fűre lépés, lépni tilos. Szóval itt a lépni az alany. Logikus? Nem az. Hiszen azt gondolnád, hogy mindenkinek tilos, de az nem lehet alany, mert nem alanyesetben áll. Na, ezt a magyartanárok 90 %-a sem érti.
Hű, igen, a nyelvtan. Hatodikos a gyerek, és nem tanulták a mondatelemzést. Tavaly a mássalhangzótörvényekkel szívtunk. Először nekem kellett átvenni, és megérteni, utána gyakoroltunk, wordwall, minden lószar.
Most a földrajzi nevek és i-s képző. Hát, ott is néztük végig, hogy mit hogy kell.
Sajnos, legtöbb helyen valóban annyira felszínesen oktatnak, kevés gyakorlóval, leckével, hogy muszáj a szülőnek tanítani a gyerekét, ha megteheti. Én látom, hogy pl a mi sulinkban totál lemaradnak azok, akikkel kéne, hogy foglalkozzanak otthon, de nem teszik, vagy nincs idejük.
Persze, vannak olyanok is, akik full-full, és önállóan tanulnak, de ott kivétel nélkül van egy-két nagyobb, jól tanuló testvér is, akik szintén a mi sulikba járnak. Ez érdekes, egyedüli gyereknek, fiúnak inkább, jobban kell segíteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!