Ha valaki második osztályban bukik meg, akkor is pótvizsgázhat? Vagy automatikusan évet kell ismételnie?
A gyerek tanára annyit lát, hogy a gyerek nem hajlandó csinálni. Ezen nem segít az osztályismétlés. A figyelemzavar nem múlik el tőle.
Nem gondolnám, hogy szülőként laikus lennék a gyerekemet illetően. Főleg hogy a problémánk elsősorban nem tantárgyi jellegű. Sajnos gyakran érzem úgy, hogy az átlag iskola átlag tanárának nincs ideje sem képesítése autista/adhd-s gyerekekkel kapcsolatban.
Tanárként sajnos már láttam ilyen gyereket. Másodikban még ő is ott tartott, hogy nem akarta csinálni. A szülő kérésére (hiszijére) a kolléganő tovább engedte, hiszen a minimumot azért tudta. Harmadikban se javult a hozzáállása és kezdett lemaradni. Felsőre a lemaradás olyan mértékű lett, hogy a gyerek meg se próbált már odafigyelni egyetlen matekórán sem, akkor se ha teljesen új és könnyű anyagot vettek, mint pl. a geometria. Ennek köszönhetően annak rendje és módja szerint meg is bukott. A szülő erre kiharcolta az osztályzás alóli fölmentést a szakszolgálatnál. Következésképpen a gyerek továbbra sem tanul, hiszen megoldódott így is. Ezzel csak annyi lesz a gond, hogy, ha át is rugdossák még három évfolyamon az ált. suliban (figyelmen kívül hagyva a tényt, hogy még a szorzótáblát sem tudja rendesen) valószínűleg csak a leggázabb középiskolák valamelyikébe tud menni. Ha végez is egyáltalán, ezzel a tudással meg hozzáállással meg max. a gyártósorra tud menni vagy anyuci eltarthatja élete végéig. Szóval, hosszú távon nem feltétlenül a minden áron a megmentés a legjobb módszer.
"az átlag iskola átlag tanárának nincs ideje sem képesítése autista/adhd-s gyerekekkel kapcsolatban" Ezt jól látod. Egy átlag iskola átlag tanára azért választotta ezt a pályát, hogy normál gyerekeket tanítson. Erre is készítették fel. Ha autistákkal akart volna foglalkozni, akkor gyógypedagógusnak megy. Szóval elég igazságtalan vele szembe, hogy a szent integráció nevében rálőcsölnek egy ilyen gyereket mindenféle segítség nélkül, hogy oldja meg ahogy akarja. Ez se a tanárnak se a gyereknek nem lesz jó, max. a kormánynak, mert így olcsóbb.
Ha autista vagy, akkor nyilván tisztában vagy, hogy ez nem olyasmi, minthogy minden báranyhimlős pöttyös. Két autista között óriási különbség lehet. Valószínűleg neked szociális problémáid voltak és nem társult az autizmusodhoz figyelemzavar.
Nyilván azzal is tisztában vagy, hogy amennyiben a bizottság szerint integráltan oktatható (ugyanis a figyelemzavar nem jelenti, hogy értelmi fogyatékos, még ma speciális iskolába szinte csak az kerül be) én hiába akarom más típusú iskolába íratni. Ugyanis kérni fogják a bizottság javaslatát, illetve ők jelölik ki az intézményt is.
Egyébiránt millió egyetemen vagy főiskolán tanulható szakma van, ahová egyáltalán nem kell a matematika. Ahová én jártam (szociális terület) sem kellett a felvételihez sem. Magyar és történelem, esetleg szociológia vagy etika kellett. És a főiskolán sem volt egyetlen olyan tárgyunk sem, ahová akárcsak érintőlegesen is kellett volna a matematika.
De egyébként sem kell mindenkinek egyetemre mennie. Egy másodikos gyerekről van szó, aki egyébiránt más területeken (például idegen nyelvek) kiemelkedően jó. Akár azzal is kezdhet valamit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!