Van itt olyan szülő akinek a gyermeke waldorfban végzett?
Köszi, hogy írtatok!
Ezek érdekelnek:
Sikeres volt e a továbbtanulásuk?
Waldorfban folytattak?
Ha nem, felvettek őket oda, ahova akartak menni?
Hogyan vettek fel a ritmust? Sikerült e beilleszkedni?
Volt e nekik nagy lemaradásuk?
Nagyon szabadjára voltak engedve a waldorfban vagy ez legenda? Vannak szabályok?
Hogyan érzik, az önbizalmuknak jót tett az iskola? Szorongó, zárkózott, bátortalan gyermeknek jó lehet?
Vajon megtanultak e mindazt, amit egy államiban meg kell?
Mennyire erélyesen lépnek fel a tanárok az iskolai bantalmazassal szemben?
Akarnak majd főiskolára menni? (nyilván ez a kérdés akkor releváns ha már tudjak vagy elég nagyok ahhoz, h már tudjak)
Fiam 8 évig waldorf suliba járt. Ami tényleg csodálatos volt, imádta. Nyitott, boldog intelligens gyerek aki imádott tanulni. Példás szorgalom, magatartással.
Ezek miatt úgy gondoltuk majd milyen jó lesz egy erősebb gimnázium.
Első hét óta jár 4 tárgyból külön tanárhoz, nehezen illezkedik be. Amíg a waldorfban pl simán firkálhatott, de figyelt itt már kapott figyelmeztetést.
Ha nem javul a helyzet félévkor sulit váltunk.
A gyerekem barátjának az anyja a saját lányát akarta Waldorfba adni. Elment nyílt napra. Egy apuka kérdezte az igazgatót, vagy tanárt, hogy innen hová lehet menni tovább tanulni. Erre az volt a válasz, hogy Waldorf gimibe, ahonnan továbblépve lehet esetleg egy villanyszerelő. :-D.
Ezzel arra utált az ember, hogy nagyon sehová.
Egy tanár ismerősöm mondta, hogy negyedikben a szülő a kislányát átvitte onnan az iskolájába, mivel a gyerek konkrétan nem tudott olvasni. :-D Lehet nem minden Waldorf egyforma, hozzánk közel esőről volt szó.
A mi sulinkba is hoztak már át gyereket a Waldorfból, tehát én inkább az eredményt láttam.
Az egyik gyerek második végén került át. Képtelen volt felvenni a tempót, pedig nálunk sem hajtották. A feladattípusok nagy részét nem ismerte. pl. nem látott még nyitott mondatot vagy nem tudta, hogyan kell megoldani egy szöveges feladatot. Nyomtatott betűkkel írt. Mivel beilleszkedni sem sikerült neki őt végül elvitték. Kb. a harmadik suliban van az óta.
A másik egy nagyon okos, intelligens gyerek volt, aki negyedikben jött át. Kb. egy éves lemaradása neki is volt a többiekhez képest, de neki sikerült behozni, idén fog végezni.
A harmadik az egy ismerősöm gyereke. Ő nem a Waldorf gimibe ment tovább, mert az sincs mindenhol, hanem egy normál államiba. Egy év múlva olyan szinten kikészült, hogy megpróbált öngyilkos lenni, éppen sikerült megmenteni.
A pedagógiai elvei egyébként nem lennének rosszak, de maga a vallásos része nekem nagyon gáz. A pedagógiájához meg sajnos a közoktatás többi része nem alkalmazkodik, tehát, ha oda viszed a gyereket, akkor tudd, hogy bármi is történik váltani iszonyatosan nehéz, ez eléggé ellene szól. (sajnos olyan történetet is hallottam, hogy az osztálytanító nem jött ki a gyerekkel ezért tanácsolták el, de költözés is közbejöhet pl.)
Az, hogy szabadjára vannak engedve nem legenda. Ezt másik kedves ismerősöm, aki naponta járt a helyi Waldorf mellé elég sokszor elmesélte. :)
Akiket én ismerek, testvérek és már 30 fölötti felnőtt emberek. Az egyikük sikeresen lediplomázott, ledoktorált, sikeres a munkájában, okos, családja, gyerekei vannak. Ez az, ami kívülről látszik. Ha jobban ismered, azt is látod, hogy alap hétköznapi dolgokhoz buta, mint a tök, az anyja, házastársa nélkül kb életképtelen lenne egyedül, mintha egy másik világban élne.
A másik testvér nem tanult tovább. Neki is van jó munkája ennek ellenére, de ő ha mondhatni még inkább zakkant. Teljesen irreális dolgokban hisz (kb ilyen laposföld meg mindenféle világszintű összeesküvés elméletek stb). Na, ő az aki olyan szinten önállótlan és életképtelen, hogy arra is rácsodálkozott, hogy a mosógép nem megy áram nélkül. Túlzásnak hangzik, de sajnos ez nem vicc :(
A fiatalabbak, akiket ismerek és még ott tanulnak, a nagy 17 éves, iszonyú furcs, láthatóan komoly pszichológiai problémák vannak ott, de a szülei szerint rendben van, hogy még ennyi idősen is képzeletbeli barátja van.
A családunk közeli barátainak a kisfia az én lányommal egyidős.
Alsót ott járta, aztán a szülők váltottak vissza az államiba. Őszintén elmesélték nekünk, hogy két fő ok volt:
-az egyik az, hogy minden évben, egyre növekvő mértékben ment a pénzlehúzás. Igen jó anyagi körülmények között élnek, maga az összeg nem lett volna gond hosszabb távon sem, de -szerintük- a pofátlanságig ment az ezerféle jogcímen itt 10.000, ott 50.000 stb.
- a kisfiút jól ismerem, tényleg barátaink. Óriási lemaradásai vannak. Amit itt említett valaki: nyomtatott betűs írás, egy szöveges matek feladatnál ha tudja esetleg az eredményt, nem tudja elmondani, hogy jött ki, nem tudja levezetni stb. Alapvető lexikális tudásbeli hiányosságok (soha egy memoriter nem volt, nem tanult meg egy versszakot sem semmiből, nyelvtani szabályokat nem ismerte mint a hasonulás vagy társai, amik alsóban tényleg alapok).
Nem nagyon voltak tankönyveik vagy legalábbis nem használták őket aktívan magyarból és matekból.
Ami viszont mellettük szólt: a kisfiú ilyen barkácsolós ezermester típus: ebben fantasztikusan fejlődött, a kreatív hajlamait ki tudta élni.
Sok dicséretet kapott és kiállították az alkotásait, technika órát tarthatott a többieknek, kísérletet mutatott be stb.
Most viszont egy közepesnél jobb általánosban olyan alig hármas tanuló, botrányos a helyesírása, nem szeret és nem szokott olvasni (és megkockáztatom: nem is biztos az olvasástudása!!!).
Őszintén azt gondolom, hogy jobb képességű gyerek volt/vagy az most is, de már most látható felső tagozatban: kicsit elkallódott a waldorfos rendszerben…
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!