Mennyit kell készülni a középiskolás felvételire?
Nagyon fontos a felkészülés, de ADHD-s gyerek esetén az is kulcskérdés, hogy egyáltalán melyik gimiben fogadják (gondolom, SNI-s).
Mindenkepp nézzetek utána, hogy a kiszemelt iskolák fogadnak-e SNI-seket. És gimik mellett technikumokat is jelöljetek meg.
Köszönöm szépen 15-ös! Én nem is méltatom már válaszra a 10-est.
Kérdezz tőle bármit, azonnal támadni fog, nem hiszem, hogy velem van a baja, inkább a világgal, vagy saját magával.
Gimik fogadnak sni-t, már megkérdeztem, némelyik szakközép nem, mert pl. asztalosnak baj, ha figyelemzavaros. Asztalos nem szeretne lenni :)
Van a talonban szakközép is egyébként, de mindenképpen a gimit szeretné elsőnek megpróbálni. Kémia, biológia a kedvence, szeretne egy természettudományos szakirányú osztályba bejutni. Ha ez nem megy, akkor környezetvédelmi szakgimnázium.
Az jó ötlet, hogy akkor a fogalmazást és a szövegértést gyakoroljuk orrvérzésig, az a sok pontos. Egyébként a szókinccsel gond nem lesz, abból versenyeket nyert, költői képeket felismeri, mondatelemzés, szófajok mennek. A helyesírás a legnagyobb gond, lévén, hogy figyelemzavaros.
De összességében mégis inkább a matektól félünk, pláne, hogy az lesz a második, addigra már el is fárad.
Ha figyelemzavaros, akkor mindenképp jobb az egyéni felkészítés, mint a csoportos. Én tavaly a kisebbik lányommal csináltam végig a felvételit. Bár ő nem figyelemzavaros, de tudtam, hogy szüksége lesz a felkészítésre, mert voltak hiányosságai. Mondtam neki, hogy kesessünk magántanárt, de ő ezt nem szerette volna, ezért én azt az alternatívát kínáltam neki, hogy akkor velem kell felkészülnie. Inkább ezt a lehetőséget választotta, így mi együtt készültünk fel. Szóval én egy kicsit fordított helyzetben voltam, mint Te most.
Mivel a leírásod alapján céltudatosnak tűnik a gyermeked, próbáld meg ebből az irányból megkörnyékezni: ha szeretne jó eredményt elérni, és egy jó gimibe bekerülni, akkor szüksége lesz egyéni felkészítésre. Ha veled nem szeretne gyakorolni, akkor ajánld fel neki, hogy menjen magántanárhoz, legalább matekból.
A magyart pedig egy kicsit megpróbálhatjátok beépíteni a hétköznapokba. Mi pl. sok közmondást próbáltunk használni a napi kommunikációban, mert a közmondások is 4 pontot szoktak érni a felvételin. De pl. amikor kimondtunk egy-egy helyesírásilag kényesebb szót, megkértem, hogy betűzze. Ezek is sokat jelenthetnek.
Végül nálunk meglett a felkészülés eredménye, bekerült az első helyen megjelölt suliba.
Hozzáteszem, teljesen megértem, hogy miért írod, hogy a saját gyerekünket sokkal nehezebb tanítani, mint idegen gyerekeket. Volt nálunk sírás bőven a felkészülés alatt: sírt a gyerek, sírt anya is. Ez egy nagyon kemény menet még azzal a gyerekkel is, amelyik nem utasítja el a szülővel való felkészülést. Amelyik gyerek viszont elzárkózik ettől, ott lehet, hogy többet árt vele a szülő, mint amennyit használ.
Köszi, ahogy írod. Amikor online oktatás volt, akkor is odaültem vele, főleg matekból, nyelvtanból, és folyton szóváltás volt. De végül megcsinálta, megtanulta, de nagyon rosszat tett a viszonyunknak. Szerintem szigorú vagyok, ha nagyon akarom, akkor persze leül velem, de nem szeretnék emiatt veszekedni.
Most a magyarnak nagyon nekiállt, a mateknak nem nagyon akar, remélem később majd azt is előveszi.
Az a helyzet, hogy falun lakunk, itt nem nagyon van magántanár, a városba meg emiatt nem akarnám már visszavinni tanítás után.
#19! Szerintem nem. Ahogy a nagyon jól szervezett digitális oktatás se volt olyan hatékony, mint a jelenléti.(Most arra gondolok, ahol tényleg jól működött.)
#7 voltam, a magántanár
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!