Mennyi időt gyakoroltok otthon elsős gyerekkel írást-olvasást hétköznap/hétvégén?
Olvasása nem rossz, de nem is a legjobb, írása nagyon csúnya, betüt téveszt, kihagy - utálja az egészet. Ha nem gyakorolnánk még így sem menne. Tanítónő javaslata hogy még többet olvassunk, írjunk otthon iskola után. Nekem már gyomoridegem van ha meglátom a füzeteket, a gyerek is tiltakozik.
Milyen módszerrel vettétek rá hogy jobb kedvűen álljon a dologhoz? Betűtévesztés, -kihagyással kapcsolatban jó ötletek, tapasztalatok?
Egyre rosszabb, feszültebb itthon a hangulat a tanulás miatt.
Ha hagyom pihenni, hogy itthon ne kelljen tanulni, a hangulat lehet hogy jobb lenne, de akkor lemarad. Ti mit tennétek?
Szerintem nagyon max 4 sornál többet ne gyakorolj vele, ha még házi is van. (Akkor sem, ha a házit megírja az iskolában.)
Sok oka lehet, hogy miért téveszt vagy hagy ki betűket.
Lehet, hogy eleve a finommotorika is gond, ha pl csúnyán is színez, rajzol.
Ha a sorközökben való eligazodással is van gond, az áruklkodó lehet, akkor tájékozódás a ludas, ilyenkor labirintusok, játékos ábramásolós feladatok segíthetnek.
Ha a 4-es válaszoló által írt feladatok nehezek számára, akkor a hangokra bontás a probléma.
Nem mindegy, milyen betűket téveszt, hangzás vagy forma alapján kever-e inkább, ettől is függ, hogy mi segítene.
Szerintem ha tényleg problémának látod ezt, akkor nézesd meg egy gyógypedagógussal. (De első osztályban a betűkihagyás és csere bizonyos mértékig belefér.)
Nekem az a tapasztalatom, hogy ha már gond van, a legritkább esetben segít az írás mértéktelen gyakoroltatása.
Ez gyerekfüggő és az is, mit jelent a gyakorlás. Van, akivel muszáj gyakorolni otthon is, én is ilyen voltam, mert például én nem tudtam megtanulni csak az olvasás órákon meg a napközis gyakorlással olvasni.
De van, akinek meg elég az iskola, a napközi és nem fontos még külön gyakorolni vele.
Én amondó vagyok, hogy a tanítónénire hallgasson ilyenkor a szülő, a tanítónéni látja, kell e gyakorlás és, ha igen, kb mennyi és miből.
Egy gyereknek fontos, hogy a gyerek is szeresse a gyakorlást és ne menjen át abba, hogy anyuka/apuka túl szigorú, emellett, fáradt a gyerek, de csinálnia kell, stb. Egy gyerek pedig könnyen fárad, főleg elsőben.
Azt se értem, hogy miért gond az, ha valakinek a gyereke tud olvasni (egyik előző komment lepontozása).
1997-ben kezdtem az iskolát és akkor már péáran tudtak folyékonyan olvasni, a többiek meg szótagolva, lassan, de fel tudták olvasni a szöveget (mindenkinek 3 mondat), én voltam az egyetlen, aki egy betűt nem tudott olvasni. Szorgalmasan csináltam a gyakorlatokat az órán, azt hittem, azzal fogok megtanulni olvasni, de mindig ugyanaz volt; felszólítottak napköziben vagy olvasás órán és csak bámultam a lapot némán.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!