Milyen következményei lehetnek annak, ha egy gyereket nem visznek se óvodába, se iskolába?
Nővérem lánya idén lesz 8 éves, és még nem iskolaérett, mert csak hébe-hóba vitte óvodába az anyja, illetve nem is nagyon vitte/viszi, hiába veszekedünk vele.
Ha így folytatja, milyen következményei lehetnek?
Képtelen lesz közösségben funkcionálni.
Az óvoda kötelező, az iskola szintúgy, fel fog tűnni valakinek, akkor pedig elveszik tőle a gyereket.
6 éves kortól iskola köteles egy gyermek, így ha nem viszi vagy nincsen papír, hogy miért nem mehet iskolába akkor már rég ott kéne lenni a szociális munkásnak.
Kérdés milyen sérülései, lemaradásai vannak a gyereknek.
Ha nem tanul meg írni olvasni, számolni, az alapokat az iskolában, késöbb már nem tudja behozni. Ingerszegény környezetben felnöni pedig a legnehezebb.
Késői gyerek voltam, beteges is. A szüleim nagyon féltettek, ezért nem vittek óvodába. Meggyőződésem, hogy a gátlásaim, problémáim a közösségbe való beilleszkedéssel, a szociális fóbiám, mind ebből származnak.
72N
"51. § (...)
(4) * Ha a gyermek az Nkt. 8. § (2) bekezdése alapján vesz részt óvodai nevelésben, és egy nevelési évben igazolatlanul öt nevelési napnál többet mulaszt, továbbá, ha a tanuló igazolatlan mulasztása egy tanítási évben eléri a tíz tanítási órát vagy egyéb foglalkozást, az óvoda vezetője, az iskola igazgatója - a gyermekvédelmi és gyámügyi feladat - és hatáskörök ellátásáról, valamint a gyámhatóság szervezetéről és illetékességéről szóló 331/2006. (XII. 23.) Korm. rendeletben foglaltakkal összhangban - értesíti
a) óvodás gyermek esetén a gyermek tényleges tartózkodási helye szerint illetékes gyámhatóságot és a gyermekjóléti szolgálatot,
b) tanuló esetén a tanuló tényleges tartózkodási helye szerint illetékes gyámhatóságot, a gyermekvédelmi szakellátásban nevelkedő tanuló esetén a területi gyermekvédelmi szakszolgálatot, tanköteles tanuló esetén - gyermekvédelmi szakellátásban nevelkedő tanuló kivételével - a gyermekjóléti szolgálatot.
(4a) * Az értesítést követően a gyermekjóléti szolgálat az óvoda, az iskola és - szükség esetén - a kollégium bevonásával haladéktalanul intézkedési tervet készít, amelyben a mulasztás okának feltárására figyelemmel meghatározza a gyermeket, a tanulót veszélyeztető és az igazolatlan hiányzást kiváltó helyzet megszüntetésével, a gyermek óvodába járásával, a tanulói tankötelezettség teljesítésével kapcsolatos, továbbá a gyermek, a tanuló érdekeit szolgáló feladatokat.
(4b) * Ha a gyermek az Nkt. 8. § (2) bekezdése alapján vesz részt az óvodai nevelésben, és az igazolatlan mulasztása egy nevelési évben eléri a tizenegy nevelési napot, az óvoda vezetője a mulasztásról tájékoztatja az általános szabálysértési hatóságot.
(4c) * Ha a gyermek az Nkt. 8. § (2) bekezdése alapján vesz részt az óvodai nevelésben, és igazolatlan mulasztása egy nevelési évben eléri a húsz nevelési napot, az óvoda vezetője haladéktalanul értesíti a gyermek tényleges tartózkodási helye szerint illetékes gyámhatóságot.
(5) * Ha a tanköteles tanuló igazolatlan mulasztása egy tanítási évben eléri a harminc tanítási órát és egyéb foglalkozást, az iskola a mulasztásról tájékoztatja az általános szabálysértési hatóságot - a gyermekvédelmi szakellátásban nevelkedő tanuló kivételével -, valamint ismételten tájékoztatja a gyermekjóléti szolgálatot, amely közreműködik a tanuló szülőjének az értesítésében, továbbá gyermekvédelmi szakellátásban nevelkedő tanuló esetén a területi gyermekvédelmi szakszolgálatot. Ha a tanköteles tanuló igazolatlan mulasztása egy tanítási évben eléri az ötven tanítási órát és egyéb foglalkozást, az iskola igazgatója haladéktalanul értesíti a tanuló tényleges tartózkodási helye szerint illetékes gyámhatóságot."
Ha jól tudom, csak délelőttönként kötelező az óvoda, napi 4 órában.
Ha meg beteg a gyerek, családi nyaralás van, mindenki kiveszi.
Az iskolaérettséget nem az ovi alakítja, az magától alakul ki a gyerekben, az ovi csak rásegíthet, ha valamiből gyengébb, de ezt az ingert(közösség, számfogalom, kudarctűrés stb) más is kialakíthatja, a legtöbb pedig magától érik be a gyerekeknél.
Gyermek 7 éves, nálunk a 7 éves nem suliérett gyerekeknek külön iskolafelkészítő csoportjuk, mindegyik 3-4 ovis év után jár oda, mert valami nem alakult ki a sok közül.
Legtöbbüknek magatartási gondja van, de sokaknál a számfogalom necces.
Semmi baja sem lesz, ha jövőre, még mindig 8 évesen kezdi az elsőt, legalább nem elsőt fog ismételni, és nem nézi végig, hogy az osztálytársai egy évvel felette járnak.
Nálunk 30 gyerek jár az iskolafelkészítő csoportba, minden évben be is telnek a helyek, nem kisebbségiek, nem elhanyagoltak, egyszerűen lassabban érnek meg vagy problémájuk van, ami veleszületett.
25 éve nekem is volt egy egy évvel idősebb osztálytársam, én 7 évesem kezdtem, évvesztesként, ő 8 évesen diszcalculia miatt, de volt pár 6 éves simán elsőbe menő gyerek is a csoportban.
Egyáltalán nem jártam óvodába, és csak előnyömre vált. Közösségbe illeszkedésemmel semmi probléma nem volt soha. Két gyerekem van, egyiket se vittem óvodába, a kötelező évet is ki tudtam játszani szerencsére.
Az iskola az már más kérdés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!