Nekem szokatlan csak ez a kommunikációs stílus?
Az teljesen rendben van, hogy a gyereknek, vagy a gyerek előtt doktor néni, X néni/bácsi egy felnőtt. A gondozónőket neki is XY néniként említjük. Két hölgy van, az egyik még nekem is "néni", mert bőven anyukám lehetne, nyugdíjkorhatár környékén jár.
A másik viszont 10 évvel fiatalabb nálam, vele tegeződünk is. Legyen ő Réka.
Nemrég betelefonáltam reggel, hogy lebetegedett a gyerek és pár napig nem tud menni. Egy számomra ismeretlen hölgy vette fel, bemutatkoztam, elmondtam, hogy melyik gyerekről van szó és miért hívom. Ő erre úgy reagált, hogy "Rendben, szólok Réka néninek."
Elvileg itt két felnőtt beszélt egymással, de nekem is Réka néniként hivatkozott arra a gondozónőre, aki a "néniségtől" felnőtt szemmel még eléggé messze van :)
Nézd, aki pedagógus, illetve gyerekekkel foglalkozik, az néni lesz. Én már huszonéves koromban lettem néni, amikor tanítani kezdtem. Ez szakmai "ártalom". :)
Én is a mai napig nénizem a lányom volt óvónőit, fejlesztőit, azokat is, akik nálam fiatalabbak.
Kérd el Réka számát, és akkor nem kell "nénizni", ha közvetlen őt hívod.
(én sosem hívom a bölcsi központi számát, mindig csak a fiam gondozónőjét)
Nálunk a bölcsiben nem volt "nénizés".
Volt Dóri, Ági, Anikó, Orsi, Rózsa, stb... így kérték a szülőktől, így kérték a gyerekektől is.
ennek ellenére pl nem állt rá a számra, hogy a gyerekem idős gondozónőjét simán keresztnevén szólítsam, tehát néniztem.
AZ oviban óvónénik vannak. Kati néni, Marika néni, Ági néni, Éva néni stb... Ha beszélünk róluk, akkor mindig "néni". ha ÉN beszélek hozzájuk, akkor már nem nénizem, de van szülő, aki igen (Pedig az egyik óvónénink fiatalabb mint némely szülő idősebb gyereke)
"5-ös: Biztos nagyon örül a gondozónő, hogy őt hívogatják a szülők. Azért van a központi szám, hogy oda szóljanak be, ha valami van."
alapvető volt, hogy bölcsiben is, oviban is megkaptuk a gondozónők, óvónők számát. kérték, ha bármi gond van, nekik szóljunk, a központi számot csak akkor hívjuk, ha őket nem tudjuk elérni, és sürgős (kaja lemondása miatt pl)
Nem központi számot hívtam, hanem a lányom csoportjának a mobilját. Ez elvileg a két gondozónő valamelyikénél van (akinek épp van szabad keze). Nem tudom, hogy aki felvette, ki volt, gondolom a szomszéd csoportból ugorhatott be segíteni, vagy fene tudja.
A privát számukat nem kérem el, de tudtommal nem is lehet náluk a saját mobiljuk munkaidő alatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!