Örülnék, ha válaszolnátok pár kérdésemre gyermekneveléssel kapcsolatban. Elsősorban Szülők válaszát várom. Milyen nevelési alapelveket részesítetek előnyben gyermekeitek neveléséhez?
1-5 éves korú gyermeketeknek biztosítatok állandóságot? Fontos számotokra a napirend beiktatása az életükbe?
Mennyire vagytok spontának, kreatívak gyermeketekkel? Tehát mennyi "színt visztek" életükbe, milyen elfoglaltságot, játékot találtok ki számukra.
A gyermek életkori sajátosságaihoz mennyire alkalmazkodtok, tehát tiszteletben tartjátok, nem erőltettek olyan dolgokat a gyermekre, amihez még nem érett meg?
Túlgondozzátok gyermekeiteket, vagy hagyjátok őket önállósulni, aktivizálni? Milyen tevékenységeket hagytok rájuk, melyeket nem?
Köszönöm előre is annak, aki válaszol!
Én az aranyközéputat szeretem. Az se jó, ha a gyerek azt csinál, amit akar, és az se ha mindenben be van szabályozva.
Kell egy fajta napirend, de ez nem azt jelenti, hogy nem lehet semmit se csinálni spontán. Kell az iránymutatás neki, hiszen még pici, de ettől még van sok minden, amit ő csinál.
Nem hiszem, hogy ezt nagyon túl kéne gondolni.
3,5 éves a gyermekünk. Szoktunk kreatívkodni,pl várat,sátrat építünk,garázs dobozból stb. Bevonom mindenbe szinte. Sütés,főzésnél pl nagyon jól kitudja magát élni. Ő tálal,dekorálja a tányérokat. Élvezi. Viszont olyat,amihez látom hogy még kicsi,nem erőltetek. De olyat,amit tudom,hogy tudna,azt igen. Ilyen az öltözködés is. Tudom,hogy feltudja venni egyedül a nadrágját,mégis aztmondja,hogy ezt nem tudja. Na az ilyet nem hagyom rá:)
Nem gondozom túl :)
1-5 éves korú gyermeketeknek biztosíttok állandóságot? Fontos számotokra a napirend beiktatása az életükbe?
-1 évesen sokkal inkább mint 5 évesen akkor már nagyrész az ovi a állandóság és az adja a napirendet is, otthon kb ugyan az van mint bent napirend ügyben
Mennyire vagytok spontának, kreatívak gyermeketekkel? Tehát mennyi "színt visztek" életükbe, milyen elfoglaltságot, játékot találtok ki számukra.
-egy gyereknek az is elfoglaltság ha segíthet pl csipeszt adogatni, tésztát szaggatni vagy más házimunka is, bármi lehet neki játék és bármiből lehet azt kreálni...
egy kis maradék fonal, újság papír stb...
A gyermek életkori sajátosságaihoz mennyire alkalmazkodtok, tehát tiszteletben tartjátok, nem erőltettek olyan dolgokat a gyermekre, amihez még nem érett meg?
-csak azt amit magától tud, erőltetés max a logopédia miatt van mert az egyszerűen kell neki
az napi 10 perc, másban nem igen van
Túlgondozzátok gyermekeiteket, vagy hagyjátok őket önállósulni, aktivizálni? Milyen tevékenységeket hagytok rájuk, melyeket nem?
-alap h amit egyedül tud azt onnantól egyedül kell csinálni...
vagyis igenis legyen önálló amennyire a képességei engedik
a tanulási fázisban segítem ötlettel mozdulattal de nem csinálom meg helyette
max ha rohanunk akkor :-)
a határokat ismeri addig mehet el, tudja h ha átlépi akkor letolás jár érte !
volt de nem a gyerek kapcsán
sajnos hajlamos az ovi felesleges kiadásokra sarkalni a szülőket
és felesleges dolgokat kifizettetni velük ...
na ezeken akadok ki mindig
pl most az egyen póló - miért kell ? mert évi 2 alkalommal elmennek olyan helyre aminél jó ha látják a gyerekeket
miért felesleges ? mert ha lehűl az idő, kabát pulcsi fel, és volt nincs egyen póló, és mert évente kellene venni egy másikat potom 1500-2000.- áron
megoldás : vagy egy rikító színű kendő a nyakban vagy egy állíthatós szemellenzős sapi
ez együtt nő a gyerekkel és összegben olcsóbban jön ki
pl sószoba és bele az a folyadék
miért kell ? mert nagyon jót tesz a gyerekeknek
miért felesleges ? mert 2 év alatt egyszeresem voltak bent a gyerekek
megoldás : az a szoba tök jó lehetne valami másra is
pl vegyünk meg bizonyos alapanyagokat majd az elkészült gyerekműveket vásároljuk meg az ovitól - kvázi 2x fizetetteik ki velünk
pl gyermek fotós évi 2x
természetesen a egyik legdrágább csak mert az vezető ismerőse
és ez az első félév termése
Két és fél éves lesz a fiunk. Állandóságot napirend formájában biztosítunk neki, de kétlakiak vagyunk, így ez a fajta állandóság sajnos pár hónapja nincs meg. A hét egyik felét a lakásunkban töltjük, másik felét nagyszülőknél, mert ott újítunk fel egy házat, így tudjuk csak megoldani. Spontánok vagyunk (afenti helyzet is megköveteli) megyünk a fiunkkal is mindenféle, a kreatívkodás kimerül egyelőre rajzban, gyurmaban, de a nem.szokványos kreatívkodás megvan az életében, ugyanis a játékait ezerféleképpen használjuk, nem csak ahogy az előírás van. Kirándulunk is, járunk koncertre, gyerekeknek való programokra.
Próbálom önállóságra tanítani, szerintem nem eléggé, a környezetem egy része szerint jól csinálom, másik része szerint viszont túl.sok mindent "hagyok rá", ezzel veszélybe sodrom őt. Pl ihat egyedül pohárból, de még én veszem le az asztalról, hogy ne borítsa magára. Én jobban örülnék, ha ez a reflex már nem lenne bennem, mert nem tragédia, ha kiborul,.legalább megtudja hogyan kell levenni, de van, aki szerint nem.szabadna így inni hagynom, mert könnyen félrenyelhet, nekem kellene tartanom a poharat. Szerintem nem erőltetünk dolgokat, pl a bilizesben is ott tartunk, ahol ő tart, tehát akkor van bili, ha kéri.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!