Mit tartotok a leghasznosabb készségfejlesztő játékoknak hónapokra bontva?
Én idő előtt vettem készségfejlesztő játékokat, mert le voltak árazva, és ha már megvan, mert ne adnám oda?! Így a 6 hósom a az egy évesnek való játékot is kézhez kapta. Habár nem rendeltetésszerűen használta, de tetszett neki a színe, formája, hangja stb.
Nálunk a sláger most 16 hósan a formabedobó, és mindig is imádta a zenélős nyomkodós kütyüket és a labdát.
Szerintem a legjobb a formabedobó, építő jellegű játék (kocka, lego, torony).
első-második hónap, főleg testérzés fejletésre babamasszázs, sok simogatás, puszi :),kerekecske dombocska mondóka csikizés, látásfejlesztésre, csillogó valamik, vagy kistükrök, érdekes fényű kislámpák
3-4. hónap különböző anyagú és formájú tárgyak a kezébe (puha, kemény, fa, műanyag, plüss, frottír, kocka, gömb pl labda, vagy pl FP kulcsok, FP pocakpárna(ha nem feszesek a hátizmai), csörgők, Rosmannos puha könyv
5-6. hónap a forgást motiváló játékok, bármi, ami tetszik neki, a tükörben szeretik magukat ilyenkor, inkább az ötletesség a lényeg mint maga a játék
7-8. hónap pl mászógolyó a kúszás mászás motiválásához, esetleg dévény, tsmt, babamasszázs, mondókás, ringatós foglalkozások, szobahinta, egyéb egyensúlygyakorlatok, ez utóbbi a későbbi logikai és matematikai képességekre alapoz(habár ezek 0 hótól is ajánlottak egészen sokáig), leginkább a nagymozgások kerülnek előtérbe, ilyenkor kicsit háttérbe is szorul az addigi rengeteg gügyögés, azaz a beszédközpont fejlődése, vagy mászóalagút, a legkülönfélébb pályák ahol kapaszkodhat, bújhat, lapulhat, megint mászhat
9-10. hónap érzelmek kifejezését jó tanítani, esetleg mesekönyvekből, most a katica szomorú, a csiga vidám, vagy anya irgumburgum mérges, te most dühös vagy, stb stb, hogy tisztában legyen a saját érzelmeivel és ha anya valamire azt mondja nem szabad, azt értse hogy az passzív reakció, nagyon nehezen értik meg a nem és a negatív szavak fogalmát. ha pl azt mondod, juj, le fogsz eni, automatikusan azon lesz, mindig pozitívan kell fogalmazni, kapaszkodj, ügyes légy. ez később is így marad még sokáig, ha azt mmondod ne szaladj, akkor elszalad, de ha lekötöd, nézd itt sétáljunk, ott egy katica, akkor sétál és katicát néz. mintha alapvetően pootív gondolkodással jönne az emberiség a világra :) nincs roszindulat, harag, nem is értik mi az :)
11-12 hósan húzhatós, tolhatós játékok, nagy öröm nekik, hogy a mozgásképességeikkel szinte mindenhatónak érzik mgukat hogy el tud vinni valamit valamerre, meg stb :)plusz jöhet formafelismerés, finommotorika, koncentrációnöveléshez sok meseolvasás, beszédfejlesztéshez a bábozás, mert az interaktívabb, a gyermek is tudja alakítani a történetet, pl hol a róka, hova bújt? és mutatja a nyuszinak, így a nyuszi nem megy arra, stb
nagymozgásokban fejlesztők a játszóházak, sok színes labda, bébitaxi, hinta, csúszda, stb
finommotorikában pl babszemválogatás, nagyobb alakú fagyöngy fűzögetés
stb
javaslat Anya taníts engem c pdf
de az én tapasztalatom, hogy az otthoni fejlesztés szinte semmi azohoz a rendszeres programokhoz képest amik vannak
játszóhá, játszóbölcsi, mondóká foglalkozások, tsmt, stb.
ezeket egy anya egymaga és egy árva házközeli játszótérrel nem tudja megadni. (mi jártunk mindenhova, tmt-re is, és látszik a gyereken, hogy hiányik neki, próbálgatja néha itthon amiket ott játszott, de messze nagy nulla a tanáokkal való foglalkozás nélkül)
és szerintem amúgy sem képes senki olyanra Rendszeresen, minden áldott nap, vagy héten, hogy pl állandóan babamasszírozgasson, meg gimnasztikai labdán tornáztasson, meg fejlesztően finommotorikázzon a gyermekével.
az összes végtelen sok játék helyett sokkal nagyobb a fejlesztés ereje, vagy szakértőkkel, vagy közösségekben pl játszóbölcsi, ahol közösségi-szocializálódhat is
Szegény 3-as, 6-os! Első gondolatom az volt, hogy kiadtál egy valag pénzt tmt,tsmt vagy mi a francra, naná hogy úgy érzed, nem volt felesleges. Különben kiderülne, hogy hülyeséget csináltál.
De a Dévény-tornát is említed, így rákerestem a tmt-re is. Ezek megkésett fejlődésű, problémás gyerekeknek való dolgok, nekik persze létfontosságú. A kérdés azonban azt hiszem, nem ilyen gyerekekre vonatkozik!
Az ép gyerekek készségeit tökéletesen tudja fejleszteni a saját családja is! A fentebb felsorolt játékokkal és a teljesen hétköznapi tárgyakkal, dalokkal, mondókákkal, sok-sok odafigyeléssel és vidámsággal. És persze fél-egy éves korától egyre többször új emberekkel, más gyerekekkel való találkozással, interakcióval. Hogy ezért fizetni kell-e, vagy valaki meg tudja oldani baráti, rokoni körben is, teljesen mindegy :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!