Babakocsi választás, mi az ami tényleg fontos, és mi az amiről le lehet mondani? (lista lent)
Szóval nagy babakocsi keresésben vagyok, és kb 1000 cikket elolvastam, és mindenhol azt írják, hogy kb a babakocsi az, amivel nagyon mellé lehet nyúlni, és később megkeseríti az ember életét, ha nem jól választott, mármedig a cikkek alapján kismamák 80%-a utólag azt mondja, másikat vett volna. Tudom semmi garancia hogy én a nekem megfelelőt fogom megtalálni, de írtam egy hosszú listát a cikkek alapján, hogy milyen hiper-szuper funkciók léteznek. Nyilván kicsi az esély, hogy olyan babakocsit találok, amiben MINDEN megvan (esetleg csillagászati áron), ezért arra kérlek titeket, nézzétek át a listámat, és írjátok le, mi az belőle, ami semmi esetre sem nélkülözhető, és mi az, ami jónak jó, de nem létszükséglet. Magunkról annyit hogy fővárosban lakunk, elég központi helyen ahol van kb minden, úgyhogy napi szinten tömegközlekedni nem kell majd, de azért jó lenne ha néha-néha megoldható lenne. Első emeleten lakunk LIFT NÉLKÜL. Van autónk, szülőket havonta egyszer látogatjuk kb, az viszont akkor 200 km.
Szóval a lista a tökéletes babakocsiról, s várom a válaszokat, mi az amit MINDENKÉPP, mi az ami nélkül még normálisan meg lehet lenni.
Négykerekű,
multifunkciós,
travel sysem (ugyanarra a vázra lehet „rápattintani” az összes tartozékot: mózest, sportrészt és az autós hordozót),
nagy kerekek (vagy legalábbis nem túl kicsi),
legyen könnyű (alumíniumvázas),
ne túl széles,
vízszintesig dönthető,
legalább 3 döntési fokozat,
anyaga könnyen tisztítható, mosógépben mosható,
legalább az első kerekek bolygósíthatók és fixálhatók,
vízhatlan, hőszigetelő,
fékek,
átfordítható tolókar,
tolókar magassága állítható legyen,
állítható lábtartó,
bevásárló kosár rész, esővédő, napfényvédő (UV szűrős?), fejpárna, lábzsák
Nos anyukák, várom a sztorikat, tanácsokat :)
Sajnos azt kell mondjam, itt sem leszel okosabb, ugyanis tuti lesz olyan, aki az egyik funkciót lét kérdésnek tartja, míg más ugyanazt totál feleslegesnek. Tényleg Neked kell mérlegelned, hogy milyen nehéz babakocsit tudsz felvinni az emeletre, milyenek a terepviszonyok, mennyit tömegközlekedtek, mennyit jártok boltba, ahol nehéz fordulni a sorok között, és ez alapján dönteni a funkciók fontosságáról.
És hogy jól ellentmodjak magamnak, azért leírom az én szempontjaimat:
Négykerekű - nekem fontos volt, de inkább csak azért, mert ez tetszett, nem a funkcionalitása miatt
Travel system - na ez nekem alap volt
Nagy kerekek - jó lett volna, de a nagy kerekű ált. nehéz, ill. nagy helyet foglal (vagy ha mégsem, akkor már nem fért bele a keretbe), így végül kis kerekű kocsi mellett döntöttünk, ugyanis a súly és méret fontosabb volt.
Legyen könnyű - létkérdés volt, mert a másodikra kellett felcipelnem
Ne túl széles - erre különösképp nem figyeltem, de jól elboldogultam vele a boltokban
Vízszintesig dönthető - ha van hozzá rendes mózeskosár, akkor szerintem a sportrésznél már nem létszükséglet a teljes vízszint
3 döntési fokozat - nekem fontos volt (a miénk 4-be dönthető)
Könnyen tisztíthatóság - nekem szempont volt
Első kerekek bolygosíthatók - nekem nagyon fontos volt, kipróbáltam fixálva is tolni, hát nagyon rossz volt úgy. Viszont összecsukva meg jobb, ha fixálva van, nem lifeg össze-vissza
Vízhatlan, hőszigetelő - őszi babám van, így fontos volt a lábzsák, de a teljes vízhatlanságra nem törekedtem, hirtelen eső esetére van hozzá esővédő
Fékek - gondolom minden babakocsi fékezhető, erre különösebben nem figyeltem
Átfordítható tolókar - nekem nem volt fontos, mivel ha átfordítható, akkor az egyik pozícióban a bolygó kerék hátra kerül, úgy meg nem sok értelme van. A miénken a sportülést lehet két irányban felpattintani a vázra.
Tolókar magassága - a miénk állítható, fontos volt, mert köztem és a férjem között több, mint 25 centi a szinteltérés, de végül nem bizonyult olyan nagyon fontosnak
Állítható lábtartó - annyira nem fontos, majd isővel kiderül, hogy az lenne-e (miénnél nem állítható)
Bevásárló kosár - nem árt, ha tudsz hova pakolni, esővédő, kupolatető, lábzsák - nekem fontos volt, fejpárna nem
Nekem az átfordítható tolókar és a tolókar magasságállítás nem volt feltétel. Viszont a hozzá tartozó (tehát nem külön vásárolt univerzális) esővédő jó találmány azt kb fél perc felszerelni. Fejpárnánk nincs, de szintén babakocsihoz tartozó lábzsák nagyon jó. Valamilyen árnyékoló (napernyő, napvitorla) szintén szükséges lehet, akármilyen nagy árnyékoló kupola kevés.
A miénk nem dönthető vízszintesig, talán 150 fokig kb, nem is volt rá szükség, de fokozat nélküli. Travel system nekem is alap, jó találmány a hordozót egy pillanat alatt felcsatolni. Ha autóztok is napközben és ha tudsz, érdemes vízszintesig dönthető hordozót venni, akkor olyan, minthat átraknád mózesbe, nem "ül" a baba, ha kiszálltok az autóból.
2-es vagyok:
Cam comby familynk van, van előnye és hátránya is.
Már írtam róla egyszer, annyival módosítom, hogy nem dönthető teljesen vízszintesig, ill. most már kifelé néz a gyerek a sportrészben, így könnyebb összecsukni, mint fordítva.
http://www.gyakorikerdesek.hu/gyerekvallalas-neveles__babako..
Nekünk ebből mind megvan, de csillagászati áron, totál megértem, ha valaki azt mondja ez túlzás. Bugaboo Cameleonunk van, 260.000 volt a szett, olcsóbb mint itthon, mert mi hollandiából hozattuk. Nekem ebből az enm volt fontos, hogy négykerekű legyen.
Az is egy opció, hogy egy használt olcsóbb mózeskosarasat veszel, azt használjátok 4 hónapiig-fél évig és lecseréled egy quinny zapp xtrára, ami egy szuper kis könnyű kocsi. Akkor a kettő együtt kijön 100.000ből és jól is járnál vele. A quinny zapp nagyon jó kocsi, kevés helyet foglal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!