Csak én vagyok így, vagy másnak is feláll a hátán a szőr a "fejlesztő-játék" kifejezéstől? Az "okos-baba" tipusú indokolatlan korai fejlesztésekről meg inkább.
Sokfélék vagyunk. Engem a kifejezés, illetve az a média-, és reklám-presszió zavar, ami sulykolja a szülőkbe a gondolatot, h fejlesztened kell!!!!!! Mi úgy tanultuk, h a gyerek a játszástól, a világból szerzett tapasztalatoktól fejlődik, s ösztönösen megtalálja azt a tevékenységet, ami épp a leginkább fejleszti őt. Hasznos és jó vele énekelni, höcögtetni, beszélgetni, hintázni, de mindenkinek szive joga, hogy neveli a gyermekét. Neked feleslegesnek tünik ez a kérdés, nekem nem, ezért tettem fel.
A játék tárgyak felé azt hiszem a válaszadók vitték el a fonalat.
Miért Te hogy nevezed amiko a babádat próbálod tanítgatni, fejleszteni a tudását?
Azt el sem tudod képzelni, hogy lehet olyan anyuka akinek más a véleménye a korai fejlesztésről?
Személy szerint én sem vagyok a híve és itt most nem az fp és hasonló játékokról, hanem magáról a korai fejlesztésről beszélek, de ettől még el tudom fogadni a másik véleményét.
Arról nem is beszélve, hogy minden gyerek más, van aki sokkal korábban érdeklődik bizonyos játékok iránt, mint a kortársai, ergo fejlettebb.
ekem pl egyetlen óvónő sem hiszi el, hogy a 2,5 lányomnak szüksége van gyerektársaságra, én már kevés vagyok neki, pedig szinte az egész napomat az teszi ki, hogy a figyelmét lekössem, ellenben, ha gyerekek között van, no problem, olyan mint a kisangyal szépen játszik a többiekkel, és nem mellettük játszik, hanem velük!
Van olyan 2,5 éves gyerek, amelyik szeret az anyján kívül mással is játszani, de csak rövid ideig általában, úgy, h anyát közben a közelében tudja, persze mindig vannak kivételek.
Én nem látok olyan jelet a kisfiamon, ami arra utalna, h fejlesztésre lenne szüksége, szoktunk játszani, mondókázni, hancúrozni, hintázni, hagyom, h megtapasztaljon maga körül amit lehet, én így biztosítom a fejlődéséhez szükséges dolgokat. De senki nem akar rosszat a gyerekének, mindenkinek szive joga úgy csinálni, ahogy a lelkületének megfelel.
Nem biztos, hogy minden haszontalan. S mert nekünk van fejlesztő játék nem tartom magam sz@r anyának.
Az én lányom imádja a villogó, gombnyomogatós, zenélős kütyüket. S van annyi eszem, hogy ne méregdrágán vegyem meg. :)
Ugyanakkor használjuk az anyu taníts engem könyvet is, bizony igencsak látszik rajta a használat.
De 12 hónaposan már simán pakolta a montessori tornyot fel-le, 13 hónaposan pedig a formaberakót is remekül kezelte. Mindegyik FP villog zenél stb. Ő ezt szereti...
Ez viszont nem jelenti azt, hogy nem mesélünk, nem építőkockázunk, vagy pakolgatjuk a csipeszeket kígyó formába stb.
Most volt 15 hónapos státuszvizsgálaton. A doktornő és a védőnő szerint is 2 éves gyerek szintjén áll értelmileg, hisz már 40 szót is használ, bilizik, holott nem kényszerítettük! Tehát én úgy gondolom a jól megválogatott fejlesztő játéknak és az anyai törődésnek együttesen kell jelen lennie.
Ja és nem vagyok szuperanyu, de imádom a gyerkőcöm :) még ha néha ki is akaszt a hisztijével.
15 hós miniszörnyeteg anyukája
kedves utolsó, nekünk nincs egy darab villógó fp-nk se, a 18 hós kislányom 2,5 éves szinten volt , gyógypedagógus véleménye szerint. én csak annyi időre néztem bele az anya taníts engembe, amíg meg nem állapítottam, hogy magamtól is ugyanezeket találtam ki játéknak. szóval nem az fp a lényeg, de nem ám. amúgy meg, akárki akármit mond, igenis számít a gyerek képessége is. a te babád bizonyára nagyon okos, átlagnál okosabb, ahogy az enyém is. sokat foglalkoztunk vele, plusz volt mire építkezni, ennek a gyümölcse megérett. de van gyerek, akivel hiába foglalkoznak kb. ugyanúgy és ugyanennyit, mert nem vevő rá! a barátnőm babája most 1 éves, ha öszehasonlítom a sajátommal, hogy ő mit tudott ennyi idősen...ég és föld különbség, és a kisfiúval nincs semmi baj, átlagosan fejlődik, és nem hajlandó montessorizni! az enyém meg hajlandó volt! (nekünk is van). szóval nem hülyeség, ha az ember foglalkozik a gyerekével értelmesen, tartalmasan, lehet próbálkozni, de nagyban múlik a "hozott anyagon" is, kit mennyire lehet fejleszteni. amúgy meg minden gyerek másban ügyes! az iskolában is, akiket kikiáltanak rossz tanulónak, azok is lehetnek ügyesek, akármiben, nálunk is volt egy fiú, aki nagyon rossz gyerek volt, nem tanult, de pl. énekórán ő volt a főszereplő, mert gyönyörű hangja volt. sajnos a mai iskolarendszer favorizálja ezt a típusú versenyt, ami miatt itt egymás torkának estünk, holott a babáink még alig nőttek ki a földből...pedig inkább úgy kéne, mindenkinél amiben tehetsget mutat, abban fejleszteni! aki matekos, legyen matekos, aki rajzolni tud, hadd rajzoljon! így a gyerekek kedvét már elsőben elveszik a kedvét az egész iskolától, tanulástól, mindentől!
21 hós kislány anyukája
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!