Kezdőoldal » Felnőtt párkapcsolatok » Válás » Gyakorlatilag mindenki elválik?

Figyelem! A Felnőtt párkapcsolatok kategória kérdései kizárólag felnőtt látogatóinknak szólnak!
Amennyiben még nem vagy 18 éves, a böngésződ Vissza gombja segítségével hagyd el az oldalt.

Gyakorlatilag mindenki elválik?

Figyelt kérdés

manapság mindenhol azt halljuk, évente 100 házasságra 50-60 válás jut.

De ebben még az sincs figyelembe véve, hogy vannak, akik már elváltak és újraházasodnak.


ezek pl. a 2011-es adatok :

Házasságkötés 35 750

Ebből:

újraházasodás 11 800

Megszűnt házasság

válás következtében 23 200


gyakorlatilag ha az ujraházasodottakat kivesszük a számitásbol, ugyanannyi házasság van, mint amennyi válás. ezek szerint afelé haladunk, hogy szinte mindenki el fog egyszer válni, aki első házas ? a statisztikai adatok már régota évről évre nagyjábol ugyanakkorák,ésszinte ugyanakkor a két szám. ráadásul a mostani 20-30-asok már most is nagyobb arányban válnak, mint az idősek, akik még a régi rendszerben szocializálodtak, amikor még nem volt akkora divat a gyakori párcsere. mit gondoltok ?


2016. jan. 9. 01:42
1 2
 11/18 A kérdező kommentje:

akik már többedjére házasodnak, pl másodjára, azok kétszer kerülnek bele a házasságkötési mérlegbe és egyszer a válásiba, de egy adott évet tekintve, amikor épp ujraházasodnak, csak ezzel az egy adattal vannak benne, a korábbi házasságuk és válásuk egy-egy másik év statisztikájában szerepelt..szoval ez nem igaz. aki irta, hogy van, hogy csak az egyik fél házasodott többedszer, az viszont igaz. de azért kicsit talán már az is már, mint amikor mindketten először sinálják.


lényeg a lényeg, akárhogy is nézem, az egyik válaszolonak igaza van ugyan abban, hogy lehet, hogy csak az egyik fél házasodik többedszer, a másik nem, de ezt a differenciát leszámitva akkor is az jön ki feketén-fehéren, hogy szinte mindenki elválik, aki egyszer már házasodott. ja, és ezek a számok csak rosszabbak lesznek a jövőben... skandináv országokban 80% a válási arány, sztem náluk is beleszámolják a többedszer házasodottakat, szoval náluk ez talán már a kultura része, mindenki válik, szo szerint.

2016. márc. 24. 02:36
 12/18 A kérdező kommentje:
amugy más éveket is találtam az elmult évekből, amikor szintén ugyanannyi volt a házasság, mint a válások..
2016. márc. 24. 02:36
 13/18 anonim ***** válasza:

Nem, rosszul számolsz, egy csomó tényezőt kiveszel a számításból. A házasságok száma alapból csökkenő tendenciát mutat évtizedek óta, tehát egyre többen választják a házasság nélküli együttélést. Viszont a korábban már megkötött házasságoknak valamivel több mint 50%-a végződik válással. Aki már egyszer elvált, annak a következő házassága is nagyobb eséllyel végződik válással (statisztikailag).

Tehát egy adott év statisztikából nem lehet messzemenő következtetéseket levonni, ez olyan, mintha az almát a körtével vetnéd össze.

A hosszú távú elemzések eredménye továbbra is azt mutatja, hogy a házasságok közel vele tartós. Ez ugyan elég kevés, ugyanakkor mindenki maga dönti el, hogy ő maga egy statisztikai adat szeretne lenni, vagy dolgozik önmagán, a személyiségén, hogy neki magának olyan élete legyen, amilyenre vágyik.

2016. márc. 25. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 A kérdező kommentje:
nem értem teljesen amit mondasz, mert nem kézzelfogható érvek és amit régebben irtál, hogy hol bukik meg a számitásom, hogy a válások is benne vannak, az sztem téves megállapitás rászedről. amugy milyen tényezők nincsenek figyelembe véve ? nyilván oldalak százain kersztül lehet ragozni, de első körben nem igazán értem, mi bukna meg.. ja és igen, egy kiragadott évet irtam, de több ilyen is volt mostanában és a többi év sem valami szivderitő eredményeket produkált..szoval nem vágom, milyen csiri-biri-varázslatos tényezők lennének, amiket én botor módon nem vettem észre. ..
2016. márc. 25. 12:22
 15/18 A kérdező kommentje:

" Nem, rosszul számolsz, egy csomó tényezőt kiveszel a számításból." Nem számolok rosszul, a 3 adat feketén-fehéren ott van, ezen nincs mit rosszul számolni .. az ujraházasodottaknak az előző házasságuk utáni válása pedig egy másik évnek a számadatainál van, ahogy irtam is, szoval nincs igazad ebben.


oké, hogy ezek összetett elemzéseket kivánnak , ha belemegyünk a részletekbe, de én nem irtam , hogy doktorit irok a válási statisztikákbol, nem is szándékozom...

2016. márc. 25. 12:24
 16/18 anonim ***** válasza:

Már ott is megbukik, hogy a korábbi hozzászólást nem én írtam, hiába azonos a százalékunk. :)


De nézzük... Egy adott év házasságkötéseinek a számához az égvilágon semmi köze az adott év válásainak számához. Ez két, egymástól független adat. (Még több év távlatában is.)

A házasságok száma ugyanis csökken, egyre többen választják a házasság nélküli együttélést (és arról ugye nincs adat, hogy ezek a kapcsolatok milyen arányban bomlanak fel).

Te úgy számolsz, hogy a házasságkötések számából kivonod az újraházasodásokat (akik már eleve elváltak). Ez már eleve hibás következtetés, mert a válások között azok is szerepelnek, akik újraházasodás UTÁN újra elválnak (a statisztikák szerint lényegesen nagyobb annak az esélye, hogy az újbóli házasság újbóli válással végződik, mint annak, hogy az első házasság végződik válással). Tehát az egyik adat nem vonható ki a másikból.

A 70-es években évente 90-100 ezer házasságot kötöttek. Ez csökkent 40 ezer alá, tehát kevesebb mint a felére. Viszont a válások ezeket a (jóval) korábban kötött házasságokat is érintik (sok házasságot a gyerekek tartanak össze, és amikor kirepülnek, akkor kerül sor válásra). Eleve jóval kisebb a házasodási kedv, mint korábban, viszont a különböző időszakokban (!) kötött első, vagy többedik (!) házasságok megszűnése magas.

A házasságkötések és a házasságok megszűnésének összevetésével nem lehet arra következtetni, hogy hány házasságból lesz válás, csupán egyetlen érdemi adat nyerhető: az, hogy az országban hányan élnek házasságban.


Nézzük akkor ezeket az adatokat:

2013-ban 64 600 házasság szűnt meg (válás vagy megözvegyülés miatt), és 36 900 házasságot kötöttek.


Vagyis 100 házasságkötésre 175 házasság megszűnés jutott. A te logikáddal az azt jelentené, hogy minden frissen megkötött házasság 175%-os arányban végződik a házasság megszűnésével. Ami ugye elég érdekes adat. :)

Egy dolgot teljes bizonyossággal ki lehet jelenteni: minden házasság 100%-os bizonyossággal megszűnik (vagy válás miatt, vagy az egyik fél halálával).

2016. márc. 25. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 A kérdező kommentje:

"A te logikáddal az azt jelentené, hogy minden frissen megkötött házasság 175%-os arányban végződik a házasság megszűnésével. Ami ugye elég érdekes adat. :) "


nekem ez egyáltalán nem a logikám, hisz tisztában vagyok azzal, hogy ha máshogy nem is, de elhalálozás utján minden házasság megszűnik.. a statisztika is tisztában van vele, hisz a válást külön számolja .


továbbra sem értem, hogy miért bukik meg a kérdésfeltevés amiatt, hogy XY egyszer házasodott , aztán vált, aztán most megint házasodik, ez három különböző év adataiba fog belekerülni ,igen.

ez nem semlegesiti azt a tényt, hogy az első házasodások száma kb egyenlő válások számával..

2016. márc. 25. 18:35
 18/18 anonim ***** válasza:

Tegyük fel, hogy van a kosárban 10 alma. Ebből három megrohad. Félreteszed. Közben újabb két alma megrohad a kosárban, de amíg nem figyelsz, valaki a korábban félretett almák közül visszatesz kettőt. Így most négy rohadt alma van a kosárban.

Te úgy számolsz, hogy találtál egyszer 3 rohadt almát, meg egyszer négyet, tehát szerinted összesen 7 alma rohadt meg.

Pedig valójában 3+2, tehát 5, és 5 ép almád maradt.


Te kivontad az újraházasodásokat, mondván, ők már úgyis elváltak egyszer, és az új házasságokhoz méred a válások számát. Pedig a válások száma az újraházasodottakra IS vonatkozik, sőt, a statisztikák szerint nagyobb arányban.


És azt sem veszed figyelembe, hogy évről évre kevesebb alma terem, viszont a korábban már megérett almák különböző arányban rohadnak. Tény, hogy kevesebb az alma, de ennek nagyon összetett okai vannak.

2016. márc. 26. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!