Amennyiben még nem vagy 18 éves, a böngésződ Vissza gombja segítségével hagyd el az oldalt.
A lenti kérdés ihletett: Mi értelme a Harry Potter, LOR, Hobbit stb. filmeknek? Barátom szerint nincs mondanivalójuk, csak élvezni kell céltalanul. Én értelmet keresek egy filmben mindig. Akkor kinek van igaza?
A Gyűrűk ura filmekre rá lehet húzni a barátság feladattudat és kitartás fontosságát mint üzenet. Meg hogy bár csak egy kis nyomi vagy akkor is lehet világ megváltó szereped. És bármit el lehet érni ha teszel érte. Stb.
Bármire bármit rá tudok húzni ha nagyon akarom. A kérdés keresed-e benne a mélyebb tartalmát vagy sem.
Ami engem illet a Gyűrűk ura pont az amivel a világból ki lehet űzni.
Én a karakterek miatt nézek egy filmet szívesen vagy kapcsolom ki.
Ezt a csodát valaki kedvéért próbáltam végig szenvedni de annyira unszimpatikus kis nyomi a főszereplő srác hogy szinte nézhetetlen volt a számomra.
Ettől függetlenül látom a "mélyebb" tartalmat ha nagyon akarom.
Nő vagyok, de imádom ezeket a filmekez. Inkább ezek mint valami csajos romantikus regények.
25N
A gyűrűk ura mit mond? Értelmet keresel a filmekben de erre nem tudsz válaszolni?
Például azt, hogy nem kell kigyúrtnak, uralkodónak, félistennek, természetfelettinek lenned ha tenni akarsz valamit a világért, elég ha bátor vagy és kiállsz magadért, az értékeidért és a barátaidért.
Azt hogy nem a külső adottságok és születés határozzák meg a nagyságot, hanem a jellem, kitartás, bátorság, hűség.
Azt, hogy az méltó a vezetésre aki valóban érti az alatta lévőket, aki tapasztalta szenvedéseiket, aki maga is velük küzdött, nem az aki palotában született.
Azt hogy a kapzsiság, a hatalomvágy mennyire megmérgezi az emberek lelkét és előbb-utóbb mindenki elbukik akinek csak ez a célja.
Azt, hogy a bűn, a magány, az önvád mennyire szét tudja tépni a lelket és még ha szeretne is, hiába akarna visszatérni aki ettől szenved, az előítéletek már nem fogják engedni. (Gollam)
Az, hogy néha a legsötétebb órában jön a remény ha nem adjuk fel.
És még lehetne sorolni
A fent említett műveknek mind nagy rajongója vagyok (bár a Hobbitot szerintem egy filmben kellett volna megvalósítani, hiszen az alapmű is egy gyerekmese) és mindegyiknek megvan a maga mélysége. Ha te ezt nem vetted észre, akkor nem figyeltél eléggé.
A hangnemed alapján kétlem, hogy tervezed elolvasni bármelyik könyvet, ami kár, mert Tolkien alapműveltség, és nem ok nélkül, így akkor csak a filmekre hagyatkozom. Ez esetben például elég lenne megnézned egy interjút a rendezővel színészekkel, ne adj' Isten az íróval.
Az a típus vagyok, akinek a kedvenc filmjei között ott van a Metropolis (1927) Rekviem egy álomért (2000) is, és egyiket se tartom többre vagy kevesebbre, mint Peter Jackson munkásságát. Egy filmnek azon kívül, hogy el kell mesélnie egy történetet, megfelelő formában kell tálalnia azt, amiben mind a Metropolis, mind a Gyűrűk Ura trilógia úttörő volt. Csak nézd meg, hogy utóbbinál hogyan készítették el a díszleteket.
A Gyűrűk Urának az alábbi üzenetei vannak:
- a legkisebb ember is hozhat változást
- a jó és rossz egyensúlya, és hol válik el a kettő
- a bajtársiasság fontossága az életünkben zajló küzdelmekben
- a magány és önpusztítás milyen mélységekbe taszíthatja az embert
- nem lehet mindent megoldani egyedül
- a remény mindig ott van, épp ezért nem engedhetjük el
- a gonosz célok előbb vagy utóbb, de elbuknak
- a hatalom korrupt erejéről
- a függőség gyilkos erejéről
- még lehetne sorolni, de például nem egy keresztény szimbolika van a műveiben (bár ez a vonal jóval erősebb és egyértelműbb C. S. Lewis írásaiban)
A Harry Potter-nek az alábbi üzenetei vannak:
- fordított hőstörténet az egész alap: itt nem a névtelen srácból lesz nagynevű hős, hanem a már meglévő hírnévhez kell felérnie
- a félelmeinkkel való szembenézés
- a gyász és a halál feldolgozása
- a második esélyek megadásáról
- ne ítéljünk túl korán
- a barátság fontosságáról
- nem válthatjuk meg egyedül a világot
- mint az előbb, itt is lehetne sorolni, hiszen nem vehet egy ember észre mindent
A Hobbit, mint írtam, alapvetően egy gyerekmese, de elég erős az az üzenete, hogy a kaland kint vár ránk, és ne pazaroljuk el az életünket azért, mert félünk tőle.
Azzal semmi probléma nincs, ha egy történet elsősorban szórakoztat. Charlie Chaplin műveinek egyetlen célja a megnevettetés volt, mégis a mai napig ikonnak számít nem csak ő, de a munkássága is. Alapvetően minden filmnek van valamilyen üzenete, még egy Transformers-nek is, de attól nem lesz igénytelen egy film, hanem a világ megértésére fókuszál elsősorban, hanem, hogy színt vigyen az életedbe. Az irodalomban Shakespeare Szentivánéji álma, vagy Boccaccio Dekameron című műve is elsősorban szórakoztat, aztán, hogy felfedezed-e a (rejtett) témájukat, az már csak rajtad áll.
Egyébként jó (!) romantikus történetet nehéz írni. Jane Austen írásai zseniálisak, mindegyik mond valamit az emberi jellemről, de amik mostanság a mozikban mennek nagyrészt klisé a klisé hátán. Azokról a rémségekről ne is beszéljünk, amiket a Netflix mutatott fel az utóbbi években. Kétségtelenül vannak gyönyörű romantikus filmek, csak ritkák. Megkérdezhetem, hogy neked melyek a kedvenceid? Mert van egy sejtésem, hogy nem olyanokra gondolsz, mint az Only Lovers Left Alive (2013) vagy a Casablanca (1941), amik viszont tényleg a zsánereik legjobbjai.
Egy történet értékét az is nagyban megmutatja, hogy mekkora hatást tesz az utókorra. Tolkien és Rowling (főleg Tolkien) mind nagy és pozitív irányt mutattak a műfajuk irányába, és talán ezek voltak az első sorozatok a modern filmgyártásba, amik elkezdték a több filmen át tartó világépítést. Ennek előszele volt például a Star Wars és a Terminátor, amik szintén nem ok nélkül lettek olyan népszerűek, amilyenek. Ők ketten (és sokan mások, pl C. S. Lewis vagy G. R. R. Martin) világokat alkottak.
A fent említett alkotások 10, 50 év múlva is klasszikusok lesznek, na de egy mindenki által lehúzott Szürke 50 Árnyalata? Arra már jövőre is csak egy maroknyi ember fog emlékezni, mert semmilyen formában nem hozott minőséget (jó, a zene egy-két helyen egész jó volt).
A te problémád egyrészt a felszínesség, másrészt az önteltség. Előbbi, amiért egyből elítéled az általad meg se értett műveket, utóbbi pedig azért, mert szerinted a te véleményed a minőség.
21/L
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!