Kezdőoldal » Ezotéria » Mágia, okkultizmus » A csodák érve, egy spirituális...

A csodák érve, egy spirituális Isten/Teremtő létezésének irányába mutat?

Figyelt kérdés

1. - A csoda egy olyan esemény, amelynek egyetlen elégséges magyarázata Isten természetfeletti és közvetlen beavatkozása.


2. - Számos jól igazolt csoda van.


3. - Következésképp számos olyan esemény van, amelynek egyetlen elégséges magyarázata Isten természetfeletti és közvetlen beavatkozása.


4. - Tehát Isten létezik.


Nyilvánvaló, hogy ha hiszed, hogy néhány rendkívüli esemény egy csoda, akkor hiszel az isteni működésben is, és hiszed, hogy egy ilyen működés játszott közre ezekben az eseményekben. De a kérdés ez: milyen esemény számít csodának? Ha csodák léteznek, akkor Istennek is kell léteznie. De tényleg léteznek-e csodák?


Milyen eseményeket vegyünk szemre? Először is az eseménynek rendkívülinek kell lennie. De sok olyan rendkívüli dolog történt (pl. egyszer egy csomó kő hullott az égből Texasban), amit nem minősítünk csodának. Miért nem? Először is azért, mert természetes úton is keletkezhettek, másodszor pedig az a kontextus, amelyben történtek, nem volt vallásos. Pusztán furcsaságnak tekintjük őket, egy "szokatlan történésnek"; olyan dolgoknak, amelyeket magazinokban olvashatunk, de a szószékekről sohasem halljuk őket. Tehát az eseménynek vallásosnak is kell lennie ahhoz, hogy csodának tekintsük.


Tegyük fel, hogy egy szent ember áll Houston közepén és azt kiáltozza: "Drága testvéreim! Ti bűnös életet éltek! Nézzetek magatokba: isztok! zülletek! Isten azt akarja, hogy térjetek meg! És nemtetszésének jeleként most kőzáport küld rátok!" És ekkor, egy pillanattal később - potty, potty - kövek kezdenek el esni. A "csoda" szó ekkor jogosan jut az eszünkbe.


Nem mintha hinnünk kellene Istenben azután, hogy láttuk ezt az eseményt. De mégis, ha ez az ember Texasban teljesen hitelesnek látszik, és ha a vádjai helyénvalóak voltak, akkor elgondolkoztathat bennünket, hogy "Igaza van!", de ezután is nagyon komolyan át kell gondolni, hogy nem csalás vagy valami rendkívüli egybeesés történt-e.


Ez azt jelenti, hogy az állítólagos csoda környezete döntően fontos. Nem csak a fizikai környezet, és nem csak az időzítés, de a személyes környezet is ugyanilyen létfontosságú: a személy jelleme és üzenete, akihez ez az esemény különösen fűződik. Vegyünk pl. négy vagy öt csodát az Újszövetségből. Távolítsuk el őket teljesen a környezetüktől, Krisztus tanításától és személyétől. Tévednénk-e, ha ezáltal a vallási jelentőségüket jelentősen csökkenni látnánk? Elvégre csodának hívni néhány történést azt jelenti, hogy azt vallásosan értelmezzük. Csakhogy az értelmezés megköveteli azt a kontextust vagy környezetet, ami felhív egy ilyen magyarázatra. És ennek a környezetnek a része rendszerint, bár nem mindig, magába foglalja azt a személyt is, akinek az erkölcsi tekintélyét elsőként elismertük, és ezt a vallási tekintélyét, amit a csoda úgy tűnik megerősített, később elfogadjuk.


A valószínűség számítások elvont vitái rendszerint kihagyják ezt a faktort. Pedig a környezet döntő szerepet játszik. Sok évvel ezelőtt, egy egyébként unalmas gyülekezetben, egy kiváló filozófus magyarázta azt, hogy miért lett keresztény. Ezt mondta: "Szert tettem egy Újszövetségre abból a célból, hogy elítéljem azt, hogy pro és kontra mérlegelhessem. De ahogy elkezdtem olvasni, rájöttem arra, hogy én vagyok az, aki elítéltettem." Bizonyára elkezdett hinni a csodatörténetekben, de Krisztus személye és tanítása volt az, amely elvezette őt arra, hogy az elbeszélt dolgok valóban Isten cselekedetei voltak.


Tehát nincsenek igazán csodákból levonható bizonyítékok. Ha valamilyen eseményt csodának látunk, akkor Isten tevékenységét látjuk ebben az eseményben. Az elmének van egy elmozdulása ettől az eseménytől a csodálatos esemény elsődleges magyarázatáig. És ami ezt az impulzust adja erre az elmozdulásra, az nem csak maga az esemény, hanem a sok tényező, amely körülveszi azt, ami ösztönöz - vagy felszólít - egy ilyen magyarázatra.



De természetfeletti események léteznek. És csakugyan, megbízható, szavahihető tanúság van rájuk, számos korban, helyen és kultúrában.


Tehát az okuk is létezik.


És ezeknek egyetlen elégséges oka Isten.


Tehát Isten létezik.


Ez az érv nem bizonyíték, de egy igen komoly megoldás vagy jel. Ehhez mit szólsz?



2014. szept. 7. 18:20
 1/7 anonim ***** válasza:
55%

Ez az érvelés ott bukik meg, hogy a szemtanúk érzéki csalódása, a kutatásban résztvevők elfogultsága és a mérés közbeni hibák sokkal valószínűbbek, mint egy valódi csoda.

Mivel egy tudományos elmélet alátámasztásának alapkövetelménye, hogy az azt igazoló kísérlet megismételhető legyen, ezért a csodák bizonyítása tudományos módszerekkel lehetetlen.


Különben is, miért akarod bizonyítani Isten létezését? Ez hit kérdése, nem valamilyen bizonyítandó tétel. A hitéről mindenkinek személyes tapasztalatok útján kell meggyőződnie.

2014. szept. 7. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

"No testimony is sufficient to establish a miracle, unless the testimony be of such a kind, that its falsehood would be more miraculous than the fact which it endeavors to establish." /David Hume/


"Semmiféle tanulságtétel nem elégséges a csoda bizonyítására, hacsak a tanúságtétel nem olyan jellegű, hogy valótlansága csodálatosabb volna, mint az a dolog, amelyet bizonyítani akar." /David Hume/

2014. szept. 7. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

"A csoda egy olyan esemény, amelynek egyetlen elégséges magyarázata Isten természetfeletti és közvetlen beavatkozása."


Általában nem így szokás definiálni a csodákat, de ha ez a te definíciód, hát legyen. Annyival nehezebb dolgod lesz a következő pontban.


"Számos jól igazolt csoda van. "


Mondj egyet.

2014. szept. 7. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

"A csoda egy olyan esemény, amelynek egyetlen elégséges magyarázata Isten természetfeletti és közvetlen beavatkozása."


1. Ez olyan esetekben igaz, amikor az emberek lusták magyarázatot keresni.

2. Ez olyan esetekben igaz, amikor az emberek nem tudnak eleget a magyarázat megtalálásához.

3. Ez olyan esetekben igaz, amikor még nem tudunk rá magyarázatot (megjegyezném, jó pár ezer éve még a tűz, tornádó és hasonló természeti erők is isten művei voltak).

4. Magyarázatul szolgálhat a láthatatlan kaprakók tevékenysége is (kaprakók helyébe képzelj bármilyen kitalált lényt, akár istent is).

5. Ha az alapdefiníció hibás, akkor minden rá épülő érv hibás.

2014. szept. 7. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Csodák csak a nemtudóknak vannak!

Ha valamit valaki nem tud megmagyarázni, előveszi az isteni csodát.

Harmadik, negyedik generációs őseink biztosan csodaként nézné a nekünk természetesnek vett szines TV-t.

Ha marabb említené Isten nevét, mint azon fizikusokét, akik lehetővé tették.

.

"...megbízható, szavahihető tanúság van rájuk, számos korban, helyen és kultúrában."

Tudsz néhányat a bizonyítottak közül felsorolni?

2014. szept. 7. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Az alma a fáról a Föld felé esik: gravitáció.

Este az ágyadban fekszel és egyszer csak rád ül egy démon és lefogja kezedet, lábadat, a fejedet meg az ágyba nyomja, még kiabálni sem tudsz: alvásparalízis.

.

.

.

Minden másra ott: Isten.

2014. szept. 8. 01:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Mi a bizonyíték arra hogy a csodák valóban istentől származnak?


Vannak akik pl. az UFOknak tulajdonítják őket.


Nincs új a nap a alatt.... :DDDDD

2014. szept. 8. 05:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!