Mivan akkor ha az agyunk tenyleges 100% hasznaljuk de bizonyos reszeket tovabb lehet fejleszteni?
Teljesen rosszul látod.
Egyrészt, az agyunk 100%-át használjuk, nincs kihasználatlan része. Viszont nem egyszerre használjuk az egészet, mert azt generalizált clonusos-tónusos epilepsziás rohamnak nevezik. Szerintem senki nem akar abba az irányba "fejlődni".
Másrészt amikor megszületsz, egyetlen nyelvet sem értesz, amikor beszélni tanulsz, annyi nyelven tanulsz meg, amennyit a környezeted használ. Ha a szüleidnek különböző az anyanyelve, akkor megtanulhatod párhuzamosan mind a kettőt, erre sok példa van.
A tanulás nem megy gyorsabban gyakorlással, bizonyos dolgokra fogékony vagy, ezeket könnyebben tanulod, mással csak szenvedsz, számít a módszer és az egyéni korlátok. Könnyebb azt tanulni, amit fogalmilag korábban elsajátított tudáshoz tudsz kapcsolni, mint teljesen új dolgot. Tanuláskor gyakorolsz, ismételsz, ennek hatására az igénybe vett neuronhálózat megerősödik, az igénybe nem vett hálózat pedig gyengül, vagy el is pusztul, e folyamat a tanulás, és az ez által létrehozott idegrendszeri mintázat hordozza az információt, emlékezéskor ugyanezt használod. Nincsenek szintjei.
Az aktuális feladat összetettségén múlik, hogy pillanatnyilag hány százalékos a kihasználtság.
Van, hogy nem vezet jóra, hogy ha "balosan" oldasz meg egy "jobbos" feladatot és viszont.
Ha egy, számodra megoldhatatlan feladatba ütközöl, akkor lehet, hogy nagyobb területet használsz, mint hogyha egy begyakorlott, profi megoldást gyártasz le egy ismert feladattípusra.
Az agy úgy alakul, formálódik, ahogyan képzed. Ha nincs a feladathoz kialakított területed, akkor csak más jellegű feladatokra fogod tudni használni ugyanazt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!