Egy pizzázónak van joga a kuponokat egyik napról a másikra nem beváltani?
A szituáció a következő:
Egy pizzéria minden dobozán van kupon, és ha összegyűlik 10, akkor rendelés mellé +1 ingyen pizzát adnak.
Van joguk arra, hogy mindenféle figyelmeztetés nélkül egyik napról a másikra megszüntessék az egészet, azaz ne váltsák be az eddig összegyűlt 10 kupont?
3 napja rendeltem meg a 10.-et, akkor még volt kupon a dobozon, valamint a honlapon is ki volt írva ez az akció, de semmilyen figyelmeztetés nem volt, hogy: "pár napig tart már csak".
Ha esetleg szó nélkül megszüntette ezt az akciót, akkor nem köteles az eddig összegyűlt kuponokat még beváltani (ha már nem jelezte előre hogy nemsokára vége az egész akciónak)?
Kicsit átverve érzi magát az ember, amikor a 10-ből 3-4 rendelés leginkább a kupon miatt volt (tehát a célját elérte az akcióval a pizzázó), aztán az utolsó rendelés után azt mondja, hogy: "a mai nappal vége, ezért már nem fogadják el". Holott nem figyelmeztettek előre, hogy bukom az egészet, ha nem használom fel az akció vége előtt...
A kuponon semmi nincs (a doboz sarkán egy nyomtatott logó-szerű valami az egész), mivel egy több hónapja futó "akció" az egész, így gondolom nem volt előre kitűzött befejezési idő. De a 10 darabot összegyűjteni se pár nap, éppen ezért várná el az ember, hogy előtte legalább 1 héttel jelezzék, hogy nemsokára vége lesz, tehát addig használja fel az eddig összegyűlt kuponokat az ember.
Nem naponta nézegettem a honlapot, de 3 napja amikor előzőleg rendeltem, akkor még javában tartott, és semmilyen módon nem láttam utalást arra hogy mostanában vége lenne az egésznek.
Az utolsó három már csak azért volt, hogy legyen egy grátisz. Hát ez az. Jó tudom, megetted, megettétek, de azért mégis csak vicces.
A boltok általában nem estek a fejükre, s minden ajánlatban ott rejtőzik a kibúvó. Ami nem huncutság, nem átverés, csak nem lehet tudni pontosan a kezdetnél, milyen lesz a hatás, s mi fog történni később.
Ilyeneket szoktak írni: érvényes visszavonásig, a készlet erejéig, nem minősül hivatalos ajánlattételnek, s hasonlók.
Nem kötelezi semmi a boltot, hogy külön figyelmeztessen a lejáratra. Nem is szokták megtenni. Ha mégis, akkor arról van szó, hogy valami nagyon a nyakukon maradt, s a sokkhatással próbálnak még egy kis lendületet adni.
#6
Na végre valaki, aki nem egy 300 kilós, egész nap gép előtt ülő kockának képzel... :D
Valóban, több ember ette meg a 10 pizzát (és nem minden 3 napban volt rendelés).
Igen, én is épp azért írtam, hogy a céljukat elérték az egésszel, bár a mi esetünkben ez visszafelé sül(t) el számukra, mivel én ezt személy szerint egy 'átverésnek' (még gondolkozok egy jobban ide illő szón) érzem, ezért soha többet nem rendelünk innen (még akkor se ha máshol drágább).
Hosszútávon sokat nyertek volna, ha most azt mondják, hogy "oké, lejárt az akció, de még a kinn lévő kuponokat beváltjuk"...
Úgy jó "szájízzel" rendeltünk volna tőlük legközelebb is. Így nem... :)
Az viszont sajnálatos, hogy nem kötelezi őket semmi arra, hogy előre figyelmeztessék a vásárlót, hogy "bukja az egészet" ha X napon belül nem használja fel. (Véleményem szerint még ezzel is komoly plusz forgalmat lehetett volna generálni a végén, hiszen inkább még mindenki rendelt volna 1-2 t hogy meglegyen az ingyenes is...)
Ez szó szetint átverés!
Nem tudom,hogy az előttem szólók honnan ilyen tájékozottak a fogyasztói jogokról?
Na mindegy.
Ha velem ilyen történne nem itt kérdezősködnék hanem símán felhívnáma fogyasztóvédelem számát.Egy telefont megér.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!