Kezdőoldal » Ételek, italok » Vendéglátás, éttermek » Miért ilyen rossz a rendelési...

Miért ilyen rossz a rendelési rendszer a gyorséttermekben?

Figyelt kérdés

Szándékosan nem azt kérdeztem, hogy a dolgozók miért figyelmetlenek, mert ők is emberek és előfordulhat, hogy néha kimarad valami. Azonban! Időnként szoktunk rendelni kfc-ből és az utóbbi időben mindig volt valamilyen probléma a rendelés során. Nem szoktunk ló adagot se rendelni, egy-egy menü stb de hol egy Burger marad ki, hol a krumpli, üdítő stb szóval azért mégis idegesítő, hisz kifizeti az ember. A wolton keresztül viszonylag egyszerűen le lehet ezt kommunikálni, általában kupont küldenek, ami tök rendben van.

Most viszont az ország túlsó felén, a családdal is adtunk nekik egy esélyt, szintén semmi komplikált és mégis lemaradt két twister .. Ismét jeleztem is, várhatóan utólag el is küldik.

De mi az oka ezeknek a folytonos kimaradásoknak? Úgy értem, hogy működik ez az egész rendszer? Nem kötelessége senkinek ellenőrizni, hogy minden meg van-e? Vagy egyszerűen nincs rá kapacitás és az alul fizetett munkások nem foglalkoznak vele?

Persze tudom főzzek magam meg el lehet menni oda melózni, de nem az embereket hibáztatom, csak szeretném megérteni, hogy miért történik ez újra és újra.


2022. júl. 1. 18:42
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Az oka a dolgozó figyelmetlensége, amit te is írtál. Egy forgalmasabb helyen, csúcsidőben akár 15-20 elviteles rendelést is össze kell készítenie egyetlen szerencsétlen dolgozónak, ráadásul párhuzamosan. Közben jönnek a futárok, akik ugye nem akarnak várni, cseszegetni kell a "konyhát", tölteni az üdítőt, mérni a krumplit mindent jó zacskóba dobni, miközben folyamatosan jönnek az új rendelések. Hivatalosan biztos ellenőriznie kell, hogy minden benne van-e a zacskóban, de nincs ideje darabra végignézni (főleg egy nagyobb rendelésnél), ha úgy ránézésre jó, akkor mehet. Így is végig pörög és szerencsés, ha egy nap csak egyszer úszik el nagyon.


Persze fel lehetne venni még egy embert (illetve 2-3 embert, mert ugye több műszak), de a jelenlegi helyzetben egyrészt nehezen találnak, másrészt minden fillért megfognak, hogy ne kelljen (nagyon) árat emelni.


Lehetne automatizálással is segíteni, akár csak egy olyan mérleggel, mint az automata pénztárgépeknél, ahová kiadás előtt felteszi a zacskót, lecsippantja a rendelést, a gép meg szól, ha a súly alapján hiányzik valami vagy több van benne, mint kéne (nyilván egy sajtburgert és egy hamburgert így is lehetne téveszteni, de mondjuk a két twister hiánya már valószínűleg feltűnne). Csak hát ez is pénz.


Úgy tűnik, kevesebbe kerül az elégedetlenséged és az azt csökkentő kupon, mint egy másik dolgozó (na meg lehet, hogy valaki marha elégedett az extra két twisterével...).

2022. júl. 1. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
91%

Én "belülről" találkozom ezzel napi szinten, vendéglátós vagyok.

A totális dilettantizmus az oka. Utcáról betévedt betanított munkások próbálnak dolgozni egy olyan rendszerben, amit képtelenek átlátni.

Menedzseri szinten ugyanez van. Aki lefelé nagyképűben tud ugatni, felfelé meg hosszabb nyelvvel nyalni, az legyen mondjuk menedzser.

Hogy ért e hozzá? Senkit nem érdekel.


Ez rendszer szintű probléma.

Ugyanannyi (sőt, rövidebb!!!) idő lenne egyből jól megcsinálni egy rendelést, mert utólag, kizökkent a munkamenetből, ha valamit extra sürgősen be kell szúrni a folyamatba.

Tehát ez senkinek nem jó.

A megoldáshoz 2 poszton kéne megfelelő embernek lenni.

Az egyik az üzletvezető, vagy menedzser.

Ez legtöbb esetben kimerül abban, hogy próbál átvenni valami hülyebiztos franchise megoldást, ami nélkülözi a legminimálisabb gondolkodást is.

A gyakorlatban viszont az lenne a dolga, hogy elkezdje kiszűrni a rendszerben felmerülő kritikus pontokat, pláne akkor, ha nem egyedi problémáról van szó, hanem rendszeresről.

Ehhez viszont egyfelől "látni kell a pályán" és nem apró cseprő hülyeségekkel foglalkozni.

Fel kell ismerni a termelési folyamatban azokat a pontokat, amik hibaforrások, és rendszeresen hibát eredményeznek.

És el kell kezdeni dolgozni olyan módszereken, amik ezeket kiküszöbölik.

És itt jön az érem másik oldala: Amellett, hogy egy (gyors)étterem menedzsere 99%-ban fényévekre van attól, hogy egy termelési folyamat struktúráját át tudja szervezni, ha van is 1 % aki értene hozzá, kutya nem kíváncsi rá, mert az ilyen helyeken maximum szépnek lehet lenni, de okosnak nem. Tehát általában van egy "bevált " franchise rendszer, amit próbálnak valahogy életképessé tenni, és ami alapvetően az egyformaságról szólna.

(Már bukott is a dolog, nincs a bolygón 2 étterem amit össze lehetne hasonlítani, még ha 50 méterre vannak egymástól, akkor sem...)

Szóval ritkább (sokkal ritkább) esetben olyan is van, hogy a vezető nem csak egy bólogató birka, hanem képes lenne kezdeni valamit a helyzettel, de a változtatások falakba ütköznek, mert az nem képzi a rendszer részét.


A másik fontos poszt a megvalósításhoz, a kivitelezés.

Az ilyen helyeken simán vannak olyan dolgozók, akik 2 hete lehet, hogy még a teszkóban voltak árufeltöltők, de kirúgták őket, mert hülyék voltak hozzá.

A világ legjobb rendszerét is ki lehet építeni, arra alkalmatlan emberekkel kudarcba fullad a megvalósítás.

De akkora munkaerő hiány van, hogy muszáj őket is alkalmazni, különben a másik lehetőség, hogy bezár a bolt, és akkor nem a hiányos rendelést fogod megkapni, hanem semmilyet.

Ez jelenleg a szint az országban.


Én egy kicsit komolyabb étteremben dolgozom, de a munkaidőm nagy részét elveszi pl. az, hogy kiderítsem, mit akar a vendég. Mert a közvetítő (üzletvezető) képtelen normálisan mind felvenni , mind továbbadni a rendelést.

Nagyobb rendezvények esetében ragaszkodni szoktam hozzá, hogy személyesen beszéljek a megrendelővel, ilyenkor telefonszámot cserélünk, és magánbeszélgetésben egyeztetünk, 1-2 közvetítő lépcsőfok kihagyásával.

Muszáj ezt megtenni, különben botrányba fulladna minden rendezvény, és bezárna az étterem, mert segghülyék vezetik.

2022. júl. 1. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
24%

"Az oka a dolgozó figyelmetlensége, amit te is írtál. Egy forgalmasabb helyen, csúcsidőben akár 15-20 elviteles rendelést is össze kell készítenie egyetlen szerencsétlen dolgozónak, ráadásul párhuzamosan. Közben jönnek a futárok, akik ugye nem akarnak várni, cseszegetni kell a "konyhát", tölteni az üdítőt, mérni a krumplit mindent jó zacskóba dobni, miközben folyamatosan jönnek az új rendelések."


2-es vagyok. Nem is olvastam tovább ezt a választ.


Egy ilyen étteremnek, a forgalomra felépített termelési struktúrában kell üzemelnie, erre vannak tervezve, erre kéne hogy ki legyen alakítva a rendszerük, tehát nem lehet ok a figyelmetlenség.

Ez nem az üvegtirgis, ahol egyszer csak megállt egy busznyi turista, és Lali beúszott. Ha uszoda van, kapkodás van, ami figyelmetlenséget szül, akkor a figyelmetlenség már csak tünet! Nem ok! Az ok, rendszer szintű!


" cseszegetni kell a "konyhát"


Miért is?

A konyhai dolgozó elfelejtette, hogy miért ment be aznap dolgozni?

Vagy a cseszegetéstől fog kinőni még 2 keze, hogy gyorsabban dolgozzon?

Vagy attól fog gyorsabban megsülni a húspogácsa?


Igen, tisztában vagyok vele, hogy pl. felszolgálók közt is van olyan agyatlan birka, aki úgy hiszi, hogy épp lustálkodnak a konyhán, vagy ha elkészült az étel, akkor kiposztolják a szakácsok mindenhova, meg elrakják fél órára a vitrinbe...

nem pedig minden tőlük telhetőt megtesznek, és nem azonnal tálalják, ahogy tudják!


Ennek egy hozadéka van, a fölösleges stressz, és feszültség.

Úgyhogy pl. az én konyhámon 1 ilyen alkalom után ezt így elmondom a szóban forgó cseszegetőnek, ha még egyszer előfordul, az elbocsájtást von maga után. Még mindig jobban jár, mint ha a szakács veri péppé a fejét egy kloffolóval.

2022. júl. 1. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%
Az ok a profitmaximalizáció. Az ember nem robot.
2022. júl. 1. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat és tényleg nem vitát szerettem volna generálni ezzel csak őszintén kíváncsi vagyok rá, hogy hogyan is zajlik ez az egész folyamat és ahogy olvasom, bőven lehetne fejleszteni a rendszeren.

Egyébként megérkezett egy másik futár a két twisterrel, kb másfél óra múlva, közben egy woltos alkalmazottal tartottam chat-en a kapcsolatot.. Nyilván nem halt volna senki éhen, csak ahogy írtam a kérdésben is, elég frusztrálo tud lenni, mikor az ember azért várja a kaját és kiderül, hogy hiányos a rendelés. Állhat neki írogatni és akkor lehet kap egy kupont, mert olyan is volt, hogy már nem vállalta az étterem a pótlást. Persze elhiszem, hogy olcsóbb így rendezni ezeket az eseteket, mint egy két plusz embert felvenni és gondolom mi fogyasztók is hibásak vagyunk és nem verjük jobban az aszalt, hogy hát ez rendszeres probléma.. Bár valószínűleg ez se segítene, ebben profit orientált világban.

2022. júl. 1. 22:46
 6/6 anonim ***** válasza:
79%

Ez egyébként nagy plusz pont a woltnak.

Nálunk múlt héten a foodpandás futár másik szatyrot hozott el tévedésből, de nem vettük át. Egy órás chat, megoldás kb semmi, a kifizetett kaját nem kaptuk meg, helyette adtak kupont, két részletben. Fel kellett adnunk újra az egész rendelést, de persze egyszerre csak egy kupont lehet felhasználni. Mire megkaptuk a kaját eltelt két óra, és ugye rá kellett emiatt fizetnünk.

Holnap elhasználjuk a másik kupont is, és utána soha többet foodpanda.

2022. júl. 2. 00:05
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!