Adtok borravalót, ha sokat késik a futár?
Ez igazából már a 2. esélye az étteremnek (több nem lesz).
Első alkalommal 1,5 órát írtak szállítási időnek, oké. Amikor már a 3. órában jártam felhívtam az éttermet érdeklődni, hogy mi történt... Döbbenten közölték, hogy az ő rendszerükben már 2 órája leszállították az ételt és át is vettem. Letették, felhívták a futárt és visszahívtak engem (ezért adtam egy új esélyt ma), hogy a futár elvileg lerobbant, csak a rendszerben megjelölte, hogy már járt nálam, de már átadták egy másik futárnak, hamarosan érkezik. Így 3,5 óra lett a 1,5 órából, nem adtam borravalót.
Ma rendeltem újra, de 40 perce késik. Valószínűleg soha többé nem rendelek innen, de a múltkori telefonbeszélgetésből egyértelműen kiderült, hogy a futár a hibás (meg teljesen kihűlt az étel is)... még adok neki 20 percet (így összesen 1 óra késés lenne ma), ha nem akkor felhívom az éttermet, hogy megint eltűnt valamerre az étel.
De visszakanyarodva a kérdésre: ti 1+ óra késésre adtok borravalót?
Lehet csak kamuzott az etterem es nem is a futar a hibas. Nem kell mindent elhinni amit hallasz.
Miert jelolte volna kiszallitottnak a rendelesed, ha szolni kellett egy masik futarnak, hogy vigye tovabb ... ez hazugsag, hiszen a futarnak hivnia kellett egy masik futart, tehat a ceg mindenrol tudott csak a futarra kentek a dolgot.
A második hozzászólónak van igaza. Az étterem valószínűleg elfeledkezett a rendelésről, de ezt uyge ciki lenne bevallani, hát rákenték a futárra.
Szoktam mindig adni borravalót, bár sosem kesnek.
Én egy kicsit elfogult vagyok, mert vendéglátós vagyok, szóval róla elmondható, hogy általában adok.
Önmagában még a 1 órán felüli várakozás se lenne akadály, ha arra a rendelés leadásánál felhívnák a figyelmem , hogy sok a rendelésük, csúszásban vannak, úgyhogy akkor rendeljek, ha ez nem jelent problémát.
De!
A te eseted lehet a futár hibája, lehet a rendszer hibája, ezt nem lehet tudni, az, hogy milyen dumával pattintják le magukról a felelősséget, semmit nem jelent.
Mindenesetre egy ilyen 3,5 órás baki után nem hogy borravalót nem adok, vendéglátósként mondom, hogy alap lett volna vagy a rendelést ingyen kivinni, vagy ha túl nagy összegű volt a rendelés, akkor minimum egy desszertre vagy hasonló gesztus értékű kompenzálásra meghívni a megrendelőt!
Összességében azt tudom mondani így bő negyed évszázadnyi vendéglátás után, hogy jó jó, hogy a futár jattból él, meg élni és élni hagyni, de van ennek az éremnek egy másik oldala is!
Ha egy céggel folyamatosan bajok vannak, azt nem kell sajnálni, bukjon!
Elkeserítően sok dilettáns kontár jött ment senki akar pénzt csinálni vendéglátásból, és az ilyenekre semmi szükség.
Nem kell hibásokat, meg bűnbakot keresni, ha visszatérő problémák vannak, akkor ott a fejétől bűzlik a hal, egyszerűen rossz a működésnek a konstrukciója, rosszul épül fel.
Nincs elég futár, szar a járműpark, mert a tulaj 3 forintot nem forgat vissza.
És az ilyen szarrágó cégek olyan vállalkozóknak jelentenek konkurenciát, akik lehet, hogy mondjuk 10-15%-kal drágábbak, de azért drágábbak, mert annyival kerül többe fenntartani egy működőképes rendszert.
És majdnem biztos vagyok benne, hogy ha 3 óra várakozás után megkérdeztem volna, fizettél volna e 10%-kal többet, hogy 1 órán belül megkapd, forrón, frissen, simán belementél volna.
Szóval röviden: A piacverseny szellemében, nem, nem adok jattot, nem azért, hogy kitolja a futárral, hanem azért, hogy semmilyen módon ne finanszírozzak egy ilyen céget.
Ha senkitől nem kap jattot a futár, majd elmegy máshova dolgozni, ahol adottak a feltételek. Meg a kollégái is.
Az ilyen életképtelen egységeket meg elintézi a természet.
Nem egy olcsó hely, első alkalommal 15 ezret fizettem, most "csak" 7000 forintot. 58 perc késéssel megérkezett a futár most egyébként.
Én is dolgoztam étteremben (egyetemistaként), így megértem a késést, nem 5 perc miatt akadtam ki. Sőt, azt is tudom, hogy nálunk a futárok nem a jattból éltek... Régen ez talán igaz volt, de ma már nem, a járvány kezdetén rengeteg álláshirdetést láttam futároknak, konkrétan jobb volt az órabérük mint az enyém jelenleg, csak én már más területen dolgozom és nincs jatt.
A blokkokon is az szerepel, hogy az ételek a leadásuktól számítva kb 30 és 40 perc alatt készültek el (és ha megmaradt az a rend, miszerint csak akkor ütjük be az étel árát a gépbe, miután kész van és a futár toporogva vár, akkor én nem az étterem csúszását tartanám felelősnek emiatt). A pocsék futárválasztás nyilván megint az étterem hibája valahol, értem mit mondotok, valószínűleg tényleg utoljára rendeltem innen.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!