Mit lehet tenni egy étteremben, ha túl kicsi adagokat adnak és erről nem is tájékoztatják előre a vevőt?
Megmondhatom, hogy én akkor ezt nem kérem és elmehetek máshova mikor kihozzák? Fordulhatok fogyasztóvédelemhez? Beírhatok a panaszkönyvbe? Mit lehet ilyenkor tenni?
Szóval adott egy étterem, ahova beül az ember vacsorázni, mert éhes. Nem nagyétkű vendégek, hanem olyanok, akik sokszor még maradékot hagynak. Kihozzák az ételt, és látod, hogy ez egy gyereknek sem lenne elég, olyan kicsi az adag, máshol kb. négyszerannyit adnak. Mikor szóváteszed a méretet, a pincér válasza az hogy, az íze benne van, náluk újragondolt ételek vannak. Persze éhes maradsz, de az árak olyanok, hogy nem fogsz mégegy adagot rendelni. Persze megfogadod, hogy soha többet nem jössz ide, (mondjuk amúgy sem fogsz, mert másik városban laksz), de mit lehet ilyenkor tenni? Mert érzed, hogy téged most nagyon átvertek.
Mondjuk az internet korában utána lehet járni a helynek. Google térképen több száz kép szokott fent lenni, amiket a vendégek csináltak. De maga az étterem honlapján is fent szoktak lenni a fotók. Szerintem annyira nem árulnak zsákbamacskát. Na meg inkább legyen kevés, de finom szerintem.
Én nem vergodnek ilyesmi miatt
Igen, vannak ilyen éttermek, ahol nem a magyaros dögre zabálós módi megy, hanem ínyenc adagok.
Egyébként ezek az adagok lennének a normálisak. Sok külföldi étteremben ez az alap.
Nem véletlen vagyunk Európa legelhízottabb emberei.
Simán mondom, hogy ne haragudjon, de éhes maradtam, hozzon legyen szíves egy zsíros deszkát lila hagymával és hosszában szeletelt sárgarépával.
Problem solved.
Amúgy én már egy kis gyros-szál jól lakom, pedig 110 kg vagyok.
Ahol nagy adagot adnak, ott egy főétellel dugig laksz.
Ahol kis adagokat adnak, ott tudsz enni előételt, levest, főételt, desszertet. Ez lenne igazából a lényege, hogy több mindent meg tudj kóstolni.
Persze ez gáz, ha árban brutal drága. De alapvetően szerintem ésszerűbb, minthogy egy fogással tele legyél.
Ha NEKED kicsik az adagok, az magánügyed.
Ha megrendelted, és CSAK ENNYI a kifogásod, akkor ugyan otthagyhatod, de ki kell fizetni, mert ettöl az étel ehetö.
Ha nincs pénzed étteremre, akkor ne menj oda, hanem keress egy kifözdét, ahol vödörrel adagolják a kaját.
Itt senki nem vert át, csak éppen neked nincs fogalmad arról, mennyi a normális adag, meg miért nem tudod magad teletömni vele.
Ha nem kezded el enni, akkor igen, szólhatsz, hogy nem erre számítottál, köszönöd szépen, nem kéred, és más éttermet keresel.
Fogyasztóvédelemnek, "panasz" (vendég) könyvnek ehhez értelem szerűen semmi köze, mindenki az árul, olyan üzletpolitikával, amit csak akar.
A vevő dönti el, hogy meg akarja e venni, vagy nem.
Annyit tehetsz, hogy nem veszed meg.
Ha mindenki ugyanígy dönt, akkor nem lesz vendég (tágabb értelemben vásárló) mert a konkurenciát választják.
Így működik a piacverseny szelekciója.
Tényleg vannak ilyen éttermek, ahol inkább csak kóstoló az adag. Ez is egy stílus, és valaki tényleg direkt ilyen helyre akar menni, nem ez a probléma. Azzal van baj, ha ez nem derül ki, mielőtt bemész, vagy ha nem tudsz róla, fel se merül benned, hogy tájékozódni kell.
Ha már tudod, hogy először utána kell nézni a dolgoknak, akkor már nincs gond, mert ezt nem nehéz megtenni az internet korában. Ha pedig vannak más emberek is az étteremben, akkor látod, hogy nekik milyen adagokat hoztak, tehát ha valamiért épp nincs mobilneted, akkor se kerülsz bajba.
A kérdező számára az a tanulság, hogy ezentúl tájékozódjon, mielőtt ételt rendel. A google térkép és ott a hozzászólások például megfelelőek erre a célra.
(Kicsit off a #8-asra reagálva
azért ez nem föltétlenül direkt ilyen stílus, sajnos sokan ilyen "lehúzósan" ültették át az eredeti elképzelést a kínálatukba.
A fine dining nem csak arról szól, hogy kicsik az adagok, hanem arról is, hogy emiatt 6-8 fogásra bővül egy ételsor.
A végére persze valamivel drágább, mint egy hagyományos menüsor lenne, több okból is, ebbe most nem megyek bele.
De azért nem föltétlenül indokolt, hogy többszöröse legyen a végösszeg, az meg pláne, hogy 1 fogás alapból többe kerül, mint máshol egy "hagyományos" ételsor normál adagja.
Csak hát a szonbságra is lehet üzletet alapozni, akár egy rossz ár érték aránnyal is. Amíg erre van kereslet, addig kínálat is lesz. Hosszútávon tényleg csak kerülni lehet ezt az üzletpolitikás.
Sajnos a legtöbb fine dinning hely a "divatot" (ami azért erősen lecsengőben van) is beépíti az áraiba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!