Miért mániájuk a spar-akban hogy a pénztárosok nem akarnak dolgozni és csak önkiszolgáló kassza van??
Nem azért,mert nem akarnának dolgozni, hanem azért, hogy ahány önkiszolgáló kassza, a cég annyi státuszt takarít meg.
10 önkiszolgáló kasszához van egy felügyelő-segítő.
Nem csak a Sparnál de egyre több helyen kezdik inkább az önkiszolgálókat bevezetni. Én jó ötletnek tartom, de még van mit fejlezsteni. Tescoban használom a leggyakrabban mert ha csak pár dolgot veszek, sokkal gyorsabban megvagyok a fizetéssel mint ha nekiállnék sorba állni a rendes pénztárnál, viszont ha nagybevásárlást tartok akkor elég időigényes egyesével kpakolgatni, lehúzni, ha nagyobb tételben veszek valamit akkor segítség kell hogy jóváhagyja mert nem engedi a pénztárgép, mindent ki a mérlegre és ha végeztem csak akkor tudok elpakolni ami gáz, mert a normális úgy lenne ha lehúzom és rögtön mehetne a táskába befelé. Ha a táskát a mérlegre teszem már hibát ír ki, minden baja van és egyszer még az üzletvezető is odajött nézni hogy mi a franc legyen és mondta hogy inkább pakoljak oda táska nélkül és majd ha végeztem elpakolhatok....
Legutóbb már több hete tapasztalom azt a Tescokba hogy csak az önkiszolgáló működik és nincs rendes kassza. Nem is értem miét jó ez. Önkiszolgáló tapasztalataim szerint akkor ér vlamit és gyors ha az ember bemegy és vesz egy kiskosárnyi dolgot vagy 1-2 valamit és ennyi. De egy pénztáros normális helyzetben sokkal gyorsabban letudja húzni az árúkat mint én aki ott tököl, keresi a vonalkódot, vagy ha listából kell kiválasztani valamit azt mire megtalálom, lemérem, vagy bepötyögöm az árát kb lemegy a nap. Én nekem az a véleményem hogy nem rossz ez az egész, de lehetne jobb is, meg azért az emberek zöme döntse el hogy akarja-e használni vagy sem, tehát legyen hagyományos pénztáros is, meg ne nekünk kelljen már az Ő dolgukat elvégezni, vagy legyen ha ennyire akarják de akkor adhatnák igazán olcsóbban a termékeket ha már arra nem képesek költeni hogy legyen elegendő alkalmazott mondjuk pénztáros, mert egyik helyen arra hivatkozott egy vezető hogy összesen van 3 pénztáros a műszakba és ennyi, ezért nem tudnak nyitni rendes kasszát.
Nyilván nem azért, mert pettingelnek a raktárban.
Ez egy népnevelés. Hogy tudjon spórolni a cég az alkalmazottakkal.
Szóval nem, nem azért van, hogy dolgozzon, hanem kirúgták, és nincs, mert van helyette önkiszolgáló.
Pl. van egy x napi bevétel, és ki van adva a teljesítendő terv, hogy kötelezően a bevételnek mondjuk a 30%-ának az önkiszolgáló kasszákból kell befolyni! Vagy 40%-nak, hol mi a cél.
Van olyan bolt, hogy amikor nincs csúcsidő, csak egyetlen pénztár megy, (és nagy hipermarketről beszélek)
úgymond "ügyeletet" tart, hogy ha valaki extrém okból ne tudná használni az önkiszolgálót, mégis, legyen ott valaki!
És csak külön utasításra nyithatnak pénztárt, tehát nem úgy van, hogy a pénztáros látja, hogy sokan vannak, akkor beállok kasszázni...
Nem lehet, mert extra nagy sorokat generálnak direkt, belekényszerítve , és így szoktatva az embereket az önkiszolgálókhoz.
Tehát sokszor még lenne is pénztáros, de mivel a cég jövőbeli célja hogy még kevesebb legyen az alkalmazott, nem állítják be őket kasszázni, mert akkor nem kényszerülnének az önkibe az emberek, és sose szoknának oda.
Úgyhogy ez nem saját döntésük, hanem ilyen kemény a világ.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!