A mondelez miért csinál mostanában 81-90-os milkát is?
Bevett szokás. Inkább csökkenti a mennyiséget, mint vásárlót veszítsen.
Ha nő a kakaóbab, a villanyáram, az akárminek az ára, akkor persze, hogy ezt választja.
Magyarországra azt mondják "árérzékeny", tehát pontosan, kénytelen a látszólag sunyi, rejtett áremelésre.
Azért mondom, hogy látszólag, mert gondold el, akinek kis pénze van, az lehet nem engedhetné meg magának onnantól a csoki árát, így viszont kap, csak arányaiban kevesebbet. Aki pedig megteheti, hogy vegyen 100g-ot, az vesz majd 2*90g-osat.
Lehet az lenne az illendő ilyenkor, hogy meghagyják a 100g -os kiszerelést amin látják az áremelést és az új árát, illetve lenne 90g-os a kispénzű, árérzékeny vevőknek, mint most.
Ebben az esetben nem tűnne sunyinak.
A tejfölös dobozokon lehet ezt az alattomos optikai tuningot a legjobban észrevenni, ahol a tejföl karimája marad ugyanolyan széles, de alatta a lényeg megy össze.
A törvényalkotó kutya kötelessége lenne a fogyasztók védelme, és az ilyen optikailag megtévesztő csomagolásokat törvényileg megtiltani.
Reméljük, egyszer ennek is eljön a jogi háttere.
3# én is gondoltam erre, de hallottam már 1-2 kedves dolgot az említett cégről, pl. hogy a tobleronénak meg akarták tizedelni a háromszögeit:
Egyébként németeknél is az utóbbi 4 évben legalább 30%-ot nőttek az említett termékek. 79 centről 85-re, majd 95, 99, most pedig 1.09, aztán minden hónapban kiárulják a felesleget 79 centért, mert a némtek is árérzékenyek, korábban nem volt divat ez az folyamatos emelgetés.
(De rég is volt, 2010-ben még talán 65-69 cent volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!