Kellene, illene borravalót hagyni?
A fodrászom nemrég még 950-ért vágta a hajam, akkor természetesen 50 Ft-ot mindig otthagytam nála borravalónak (nem lett volna pofám visszakérni). Most viszont árat emelt nemrég, és már ezresért vág, borravalót nem hagytam legutóbb így neki, meg is lepődtem picit az áremelésen.
Nem is értem, miért kellene borravalót adni, mikor a szolgáltatása ennyibe kerül.
Ha jó viszonyban vagy vele, akkor kérdezd meg tőle. De azt is csinálhatod, hogy viszel egy ötvenest és odaadod pluszban fizetéskor.
Én szoktam adni fodrásznak borravalót. Ha nincs apróm, akkor megvárom, amíg visszaad és abból, vagy ha kerek összeg az ára, akkor viszek magammal aprót.
Én ha adok borravalót mindig 10%-ot adok pl. 1000ft-ot kérnek akkor 1100ft-ot adok és akkor adok borravalót, ha jó volt a kiszolgálás. Általában akkor ha rendelek pizzát vagy étteremben, fodrásznál, stb.
Boltban pl. Tescoban, Mediamarkt-ban, H&M-ben, Dechatlonban meg ilyen helyeken nem adok borravalót.
"De mi az, hogy ha jó volt a kiszolgálás? Ha már fizetek egy szolgáltatásért, alapelvárás, hogy jó legyen."
Már bocs, de ha ennyire fogalmatlan vagy, akkor alkalmazd azt a szabályt, hogy adj 10% borravalót mindig.
Majd amikor kicsit több tapasztalatod lesz és el tudod dönteni, hogy a szolgáltatás, amit kaptál jó volt-e vagy nem, na majd akkor ráérsz filózni, hogy akkor adsz-e vagy nem, és ha igen, mennyit.
Nem tudom miért pontoztak le. Szerintem itt Mo.-n nincs nagy hagyomány a a borravalónak, ami amúgy is hülyeség. egy terméknek vagy szolgáltatásnak van ára (és minden egyre drágább, a fizetések meg nem emelkednek), ezen felül minek fizetnék?
Nálunk 1200 ft a fodrász (csak hajvágás), és már volt hogy át is akartak verni, szóval egy nagylófaszt fogok borravalót fizetni!
Akkor most jön az én véleményem és nem vagyok fodrász csak egy egyszerű autómosó és nálunk pl. Szokás lenne jattolni
Nos ez az egész borravaló modell alapjáraton úgy néz ki hogyha a vásárló meg van elégedve a szolgáltatással és/vagy annak "túlteljesítésével" akkor úgy gondolom illik egy pár száz forintot otthagyni. Persze ez függ attól is hogy egy bizonyos munkahelyen hogyan keresnek alapvetően az alkalmazottak és hogy milyen a vendégekhez és a munkához való hozzáállásuk mert utóbbi kettő hajlamos befolyásolni a végeredményt
Magyarul ha meg vagy elégedve a szolgáltatással és a személyel,személyekkel valamint azoknak hozzáállásával akkor Kötelező
Ha pedig csak egy dologgal a háromból akkor eldöntendő
Harmadik esetben neked nem jó semmi vagy épp tényleg rosszul lett teljesítve az általad adott feladat akkor nem
De itt a 3.pont első felénél az embernek igazából már nem a tárcájába hanem inkább önmagába kellene belenéznie
Én ezzel szemben azt gondolom, hogy a szolgáltatást lenne kötelező úgy nyújtani, hogy mindenki mindig elégedett legyen azzal, és mindezt az árakba belefoglalni (az árak pedig előre ismertek legyenwk, lehessen velük terezni) és az alkalmazottakat ennek megfwlelően kifizetni.
Ne az legyen az alapfeltevés, hogy borravalót illik-e fizetni, hanem hogy a szolgáltatást megfelelő színvonalon KELL teljesíteni, annak árát meg KELL fizetni, a munkaválalók bérezését pedig a vállalkozónak KELL megoldania, nem a vásárlónak. Ezekel a szereptévesztéseket ideje lenne felszámolni. A pincér ne a vásárlóra legyen dühös, mert a sutyerák főnöke adóoptimalizálási szemponokat szem előtt tartva a bérfizetési kötelezettségét az ügyfeleire hárítja. Ideje lenne annak, hogy a borravalót, a hálapénzt és társait többé senki ne fizesse ki. A jelenlegi munkaerőhiány pedig most lehetőségként is jelenik meg, hogy a személyzet ennek következtében a vállalkozókból sajtolja ki az őt megillető béreket. És ha ennek áremelkedés lesz a következménye, ám legyen, de én számla ellenében szívesebben fizetek, mint homályos illik-nemillik, elvárják-nemvárjákel szokásjogok alapján.
8
Csak akkor értelmetlen az árlista. Tulajdonképpen ki kellene írni mindenhová azt a bonyolult (és amúgy teljesen abszurd) borravaló-kalkulációt, amit te is írtál. Mert én bizisten nem fogom észben tartani, hogy mikor mennyit kellene adnom...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!