Szerintetek egy pilóta hős?










"mert a repülés veszélyes és ők kockáztatnak."
Azt ugye tudod, hogy közlekedési balesetben többen halnak meg, mint légiszerencsétlenségben. Akkor most a busz meg taxisofőrök is hősök? Sőt, egy építkezési segédmunkás fejére bármikor ráeshet egy fél tégla, az irodisták a keringési rendszerük épségét kockáztatják, a rendőröket megkéselhetik a nem napon barnult egyének vagy agyonverhetik valamelyik ostoba álom mögé felsorakozó tüntetők, a tűzoltók benn éghetnek az épületben, a katasztrófavédők térdig gázolnak a vörösiszapban, miközben Afganisztánban honvédeink sorra hullanak paradicsomi szűz lányokról álmodozó véreskezű arabok Kalasnyikovjai által, egyes gyárakban meg elég egy rossz mozdulat és a gép levágja a kezed, a pincéreknek meg az idők során tönkremegy a lábuk a sok talpalástól, a kamionsofőrök rakományukkal együtt bármikor eltüntetheti az orosz maffia... akkor most ők is hősök?
És én is? Kilépek a lakásból, halált megvető bátorsággal átkelek az úton, pedig bármikor elcsaphatnak, vagy éppenséggel beülhetek a kocsimba, és kihajthatok az autópályára, és csak remélhetem, hogy nem jön át a sávomba egy részeg sofőr. Vagy menjek gyalog? A tömegben meg ott lesnek rám a zsebmetszők, az egyiknek a tárcám kell a másiknak meg a mobilom... fent meg már nagyban csinálják, lopják a pénzem, lefölözik a fizetésem, szívják a vérem, a képembe hazudnak és az arcomba köpnek. Szívom a szmogot, iszom a csapvizet, két pofára tömöm magamba a génmódosított kaját, napozom az egyre csak elvékonyodó ózonréteg alatt, DE ÉLEK.
Most akkor én is hős vagyok? ;)










"mert a repülés veszélyes és ők kockáztatnak."
Ez nagyjából igaz is volt az 1930-as évek elejéig.










13-as, kösz. :D Bár írtam már ennél sokkal jobbat is... kérdező, a költő olyannyira elveszhetett bennem, hogy csak prózában alkotok, verset írni képtelen lennék, novellák, regények jobban kézre állnak. De ki tudja, lehet, egyszer kipróbálom azt is. ;)
Egyébként nem írtam, hogy nem nézhetsz fel rá, bárki felnézhet bárkire, ez teljességgel egyéni döntés.





Nos, valóban, felelős az utasaiért, és nem tud lehúzódni, ha Allah katonája(gondolom ezt akartad írni) felszáll a gépre, de... a buszsofőrt is terheli a felelősség, ha teszem azt lankad a figyelme egy bizonyos szituációban, máris kész a baleset. (És mint említettem, statisztikailag a közutak veszélyesebbek, mint a légi sztrádák.) Meg aztán ha a mérnök tervez egy épületet, teszem azt, egy irodát, rajta is nagy a felelősség, hisz ha trehány munkát végez, a dolgozók fejére dől az épület, vagy éppenséggel túl kevés vészkijáratot rajzol be, aztán mikor tűz üt ki, a fele ember bent ragad. Meg egyébként nem csak csapot lehet ám gyártani, mi van ha egy gyárban rossz a munkamorál, az operátorok nem törődöm módon szerelik össze az orvosi műszereket, a minőségellenőrzés sincs a toppon... és aztán csak műtét közben derül ki, hogy a berendezés nem működik. Meg még millió és egy példát lehetne hozni, kiknek a vállát milyen felelősség terheli, de most ettől megkímélnék mindenkit. :)
U.I.: Bocs, hogy stilisztikailag nem lett olyan jó ez a hsz, de ez van. :D Ja, és most jut eszembe, hogy busszal is lehet elkövetni elég súlyos terrorcselekményt, nézd meg a Féktelenül című filmet, és megtudod, hogyan... habár egyik haverom azt mondta, aki megnézi azt, többet nem száll be liftbe, nem utazik se buszon se metrón, szóval...
A statisztika azért az ami, mert több embernek van jogosítványa, autója, mint pilóta szakszolgálati engedélye és repülője. A diszkó balesetek okozói, apuci pici BMW-s fiacskája nem repülővel közlekednek. A pilóták magasabban képzettek, mint egy úrvezető. Valóban van felelősség egy mérnökön is, de amit ő gyárt még átnézi 2 másik ember, a pilótának meg nem szólnak, hogy nem kapcsolta fel az egyik kapcsolót, azt nem ellenőrzi le még 2 ember, az a döntés ott és akkor érvénybe lép (ez hülyén lett megfogalmazva), de a mérnök által rajzolt épületre még 10 másik kell, hogy rábólintson. Egy műszernek is van tesztüzeme, gondolom, hogy ott ki kell derülnie, ha baj van. Amúgy ilyen eset a pilótát is fenyegethetné. Ott is jelentős az ember-gép kapcsolat és a gépekben tönkre mehet bármi. Bár ez a mérnök felelőssége, de a pilóta ül ott, nagy a kockázat.
U. i.: az Allah katonája kifejezés nem jutott eszembe és nem ugrott be egy arab terrorista név sem, azért írtam a főnökük nevét. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!