Szerintetek milyen egy jó nyelvtanár (angoltanár)?
Kamaszok és felnőttek véleménye is érdekel.
Szerintetek milyen a jó nyelvtanár? Milyenek legyenek az órái? Milyen feladatokat adjon? Milyen módszereket alkalmazzon? Hogyan tudná számotokra érdekesebbé tenni a nyelvtanulást? Csak kifejezetten a tananyagra koncentráljon, mert az a fontos, az fog kelleni az érettségihez, nyelvvizsgához, vagy óra közben mondjon érdekességeket (pl. egy szónak az eredetét vagy a kiejtéssel kapcsolatosan valamit, az angol kulturálól valamit, stb.)? Vagy ez nem lenne jó, mert nem érdekel titeket? Beszéltessen órán sokat vagy ne? Szeretitek a játékos feladatokat is vagy nem szükséges és inkább ne legyen?
Mindent írjatok le, amit erről gondoltok, érdekel.
Mindenekelőtt szeretném elmondani, hogy ez saját szubjektív vélemény lesz, valamint diákok véleményének egy kis szelete. 10-12 diák, -valamint a saját véleményem összegénél átfogóbban nem tudok hozzászólni...
Úgy tapasztalom, hogy a diákok számára fontosabb a szakszerűség, mint azt elsőre gondolnánk. Elvárják, hogy pontosan, lényegretörően és következetesen EL LEGYEN MAGYARÁZVA, hogy melyik szót milyen okból írjuk vagy ejtjük aképpen, ahogyan. Sokszor az okokra kíváncsiak, szeretnek tisztában lenni a szabályokkal. Fontos számukra, hogy tisztában legyenek az elvárásokkal, hogy mit kell tudniuk - akár egy közelgő dolgozatban. Az érdekességek rendkívül izgalmasan hathatnak, viszont - meggyőződésem alapján - én nem tenném be őket bele napi szinten az óra anyagába. Mert bármennyire felkelti az érdeklődést és könnyen, szívesen megtanulják, könnyen el is felejtődnek. Ez pedig a tananyag "alapvető" részének a rovására történne... Az érdekességeket, angol kulturális elemeket sokkal célravezetőbbnek tartom egy tanulmányi kirándulás keretein belül megismertetni a diákokkal. A játékos feladatok mindig kétélű fegyverek, mert vannak, akik egyszerűen imádják az adott játékot, mások számára viszont kellemetlenül hathat. Az adott szabályok másképp hatnak a gyerekekre. A játékos feladatok mindig érdeklődést szoktak kiváltani, "szélsőségesen": vagy nagyon tetszik, vagy nagyon nem. Ha ezeket alkalmazod, mindig érdemes figyelni a reakciókat, hogy mekkora sikere van, milyen a fogadtatás. Sűrűn tapasztalom, hogy mivel az érettségi, és az esetleges nyelvvizsgák nagyon feszélyezik a tanulókat, MINDENKÉPPEN szeretik tudni, hogy mi az a tudásanyag, ami(hez hasonló) szerepelni fog a tételekben, hogy mennyi tudással kell rendelkezniük. Mert egyszerűen a nyomás mellett nem tudják azt érezni, hogy megfelelő lenne a felkészültségük... Bármennyit is tudnak, úgy érzik, nem lesz elég... Ezért erre mindenképpen nagy hangsúlyt kell fektetni a tanórák során. A beszéltetéssel óvatosan kell bánni. Természetesen elengedhetetlen részét képezi a nyelvóráknak. A tanárnak viszont pontosan ismernie kell mind az egyének, mind az osztályközösség aktuális "nyelvi szintjét". Mert lesz, aki órákig tudna tökéletes nyelvhelyességgel beszélni, mások pedig meg sem mernek szólalni... Beszéltetés terén nagyon fontos, hogy KIS LÉPÉSEKBEN, EGYSZERRE fejlesszük a gyerekeket.
Remélem, tudtam segíteni... :)
Igen, angoltanár szeretnék majd lenni (még nem vagyok az) és azért érdekel ez a dolog.
#1 köszönöm a kifejtős választ.
Beszéd orientált.
Felnőtt fejjel bent ülök egy ragyaverte OKJ-s angol órán és a tanár a szavak / mondatok jelentésere kíváncsi MAGYARUL. Felolvasni nem kell, megszólalni angolul nem kell, kevéske nyelvtant kérdez dolgozatban. ISZONYATOSAN gáz.
A gyakorlatban mire használja az ember a nyelvet?
- külföldiekkel beszélget (őket aztán végképp nem fogja érdekelni, hogy a vonatállomásra in vagy at érkezel meg)
- érdeklődő levelet írni (milyen állapotban van-a cucc, mennyi lenne ide a szállítási díj stb.)
- panaszlevelet írni (hibás cuccot kaptam, nem azt küldték, nem érkezett meg stb.)
- esetleg CV, motivációs levél
- filmnézés, sorozatnézés
- esetleg szakirodalom
Másrészt: gimis korosztállyal már bőven lehet tárgyalni: ki szeretne abból a nyelvből érettségizni, nyelvvizsgázni és abba az irányba alakítani picit a tananyagot. (Anno angol fakultációra jártam, mindenkinél cél volt a nyelvvizsga, de csak egy töredéke akart angol vonalon továbbtanulni.)
A játékos feladatok... megint ott vagy, látod mire vevő a nép. Nekem a két kedvenc feladatom, az volt, amikor mindenki egy mondatott tett hozzá egy történethez, a másik, amikor halloweenkor kaptunk egy marék szót és abból kellett valami horrort írni :D
Én élből kerülöm az olyan tanárokat, akik idióta játékokkal, dedós feladatokkal akarnak tanítani.
Csak kiröhögtetik magukat. Bohócok.
Ja meg amikor angolul magyarázzák a nyelvtani szabályokat mert azt hiszik ettől megértik a tanulók :)
Hülyék.
A tanuló meg csak bólogat, anélkül hogy értené :D
A prezentáció is egy baromság, mert azzal aztán nem fogod megérteni a műveltető szerkezetek funkcióját vagy hogy hogyan használd a függő beszédet.
Nyelvtant tanítani KELL. Aki ezt ellenzi, egyszerűen lusta tanulni csak nem vallja be.
Sőt, az a tanár, aki nem tanít nyelvtant, szerintem maga se érti azt, így inkább el se magyarázza.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!