Mi játszódhat le benne? Mi zajlik egy ilyen ember fejében?
Az egyik osztálytársamról van szó.
Nagyon jó tanuló, szinte mindig hibátlan, vagy ötös dogákat ír. Órán viszont van, hogy azt sem tudja, hol van és mi hol tartunk. Én egyszerűen nem értem.
Én meg órán értem, dolgozatban meg nem tudom megcsinálni jól a feladatokat.
Főleg reál tárgyaknál tapasztaltam ezt.
Ennyire szorgalmas lenne vagy mi lehet a titok? Vagy ez hogy lehet egyáltalán?
Feltettem egy kérdést, kérlek. Nem kell belekötni a kérdésbe, ha nem tudsz érdemben válaszolni, akkor ne is kommentelj! Köszönöm.
Tudom, hogy nem minden a tanulásról és a tanórákról, de onnan kell meríteni a továbbtanuláshoz, ami pedig eléggé meghatározza egy ember életét.
#5
Szerintem azért nem figyel, mert unja az órákat, mivel gyorsabb a felfogása, és elõre megtanult vagy felfogott olyan témákat, amiket a tanár lassú hömpölygéssel, más tempóban magyaráz a többi diáknak.
Pl. egy átlagban nagyon buta osztályban a tanárnak szükséges lehet az alapokat elmagyaráznia újra meg újra azoknak, akik nem értik, vagy lassan és nehezen fogják fel. Akinek gyors a felfogása, az nyílván unni fogja az oráknak ezen fázisait, mert nem mindenki fejlõdik azonos tempóban, ugyanazon az osztályon belül.
Pl. ha 2-es jegyū tanulók feltesznek órán nagyon egyszerū kérdéseket, azt a tanár az egész osztálynak elmagyarázza, hogy többi osztálytárs is megértse azt, ami az osztálytársad számára már egyértelmū, teljesen evidens.
Mindez tanároktól is függ. Pl. Van olyan tanár is, aki az osztályban csak az erõsebb tanulókra figyel, nekik magyaráz magasabb szinten, amit a gyenge tanulók nehezebben tudnak követni.
Hogyha meg alacsonyabb szinteken magyaráz, annak érdekében, hogy mindenki követni tudja és megértse, még a leggyengébbek is, akkor ez az erõsebb tanulók számára unalmas, õket inkább a magas szinten diskuráló tanárok kötik le.
#8 Minden osztályban vannak gyengébbek és erõsebbek (oké, az túlzás, hogy butácska osztály), de nem mindig egyforma tempóban halad mindenki az osztályban.
Amúgy velem történt már úgy, hogy ha pillanatokra nem figyeltem (bármi okból), akkor elveszítettem a fonalat, és ilyenkor eszem ágában sincs szólni a tanárnak, hogy magyarázza el újra, vagy ismételje meg még egyszer az elõbb elmondottakat.
De egyáltalán nem attól függnek a jegyei, hogy mindig figyel-e órán vagy sem, az otthoni tanulás a legfontosabb (szerintem), pláne dolgozatok elõtt mindenki kötelezõen ismétel, átolvassa otthon az anyagot könyvbõl, abból nem sok marad meg, amit órán elmond a tanár.
Én személy szerint inkább azért szoktam figyelni, hogy közben jegyzeteljek is, de összességében nagyon keveset memorizálok az elmondottakból, a könyv+jegyzetek többszörös átolvasása után meg szinte mindenre emlékszem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!