A mostani fiatalok butábbak, mint amilyenek a mostani középkorú emberek voltak ennyi idősen?
A szüleimtől meg sok idősebb ismerősömtől, tanároktól pl. állandóan azt hallom, hogy amikor ők jártak iskolába, sokkal többet kellett tanulniuk és mégis csak ötöseik voltak szinte. Az egyik tanárunk rendszeres az órán beszéli ki a magánéleti problémáit, meg hogy mi idegesiti éppen és múltkor egész órán arról beszélt, hogy mi itt hisztizünk, hogy nem akarunk dogát irni, mert másból is irtunk aznap, amikorra rakni akarta a dolgozatot és hogy amikor ő volt iskolás, volt, hogy egy nap minden órán dolgozatot irtak, meg hogy szinte minden nap 2-3 órát aludt, mert éjjel-nappal csak tanult. Aztán szóba került az érettségi is, hogy nekik nem létezett ilyen, hogy érettségi tételeket adnak meg a tanárok, hanem már 11.-ben el kellett kezdeniük készülni az érettségire, mert át kellett ismételniük egészen 9.-től az összes dolgot, amit vettek, mert a tanárok még azt se mondták meg nekik, milyen szóbeli témakörök lesznek érettségin..
És belegondoltam, hogy én pl. alig tanulok, a humán tantárgyak egyáltalán nem érdekelnek és nem is valószinű, hogy olyan irányba tanulok majd tovább, ahol szükségem lenne törire meg magyarra, szóval ezekre a tantárgyakra úgy készülök, hogy ha tudom, hogy irunk belőlük, előtte lévő nap átnézem, aztán a doga után elfelejtek mindent. A reál tantárgyakra meg nem is kell tanulnom, mert egyszerűen kilogikázom a feladatokat, vagy ha van is valami képlet (bár eddig nem nagyon volt ilyen), amit ne jegyeztem volna meg, azt megnézem a függvénytáblázatban. És csak 7 órám van minden nap (mondjuk nem tudom, a szüleimnek pl. hány órájuk volt ennyi idősen egy nap), igy is tökre el vagyok fáradva, mire hazaérek és nagyon nehezen tudom rávenni magam, hogy azt a kicsit is, amit muszáj, megtanuljam. De igy is van olyan tantárgy, amit hiába olvasok át vagy 80-szor, nem tudom megjegyezni, szóval nem vagyok szinötös tanuló..
De egyébként az osztályban is alig van olyan ember, akinek pl. 4,00 felett lenne az átlaga.
Szóval nem értem, az idősebbek mindig azt mondják, nekik sokkal több mindent kellett tudni, mint nekünk, mégis jobbak voltak nálunk. Ez hogy lehet?
Időben többet kellett tanulniuk az lehet, de anyagban nem feltétlenül kellett annyit, mint most nektek. Az tény, hogy akkoriban nem volt megengedett az ilyen felfogás, hogy: ezt nem tanulom, mert nem fog kellenni.
Egyébként a továbbtanulás sem volt ennyire általános dolog. Aki pedagógusnak készült, annak nyilván kellett és többet is tanult, így persze, hogy ilyen élményeket mesél. Ha egy egyetemet vagy gimnáziumot nem végzett felnőttet kérdezel (aki nem a rokonod, mert ők persze, hogy azt fogják mondani, hogy rengeteget kellett tanulni), akkor látni fogod a különbséget. Aki akarta tovább tanulni vagy ki akart törni az , akkor is sokat tanult, aki nem az akkor sem.
Nem butábbak a maiak, a régiektől.
Csak akkoriban nem volt más elfoglaltság, amikor sötétedett hazamentek és tanultak, most meg már annyi dolgot lehet csinálni, hogy le sem kéne feküdni.
Egyébként sem a tanulás határozza meg az ember eszét. Volt évfolyamtársam anno 17 évesen autót szerelt, cserélte rajta amit kellett, és nem tanulta, hanem internetről szedte össze a dolgokat.
Ne haragudj, hogy nem olvasom végig az egészet, de sok érdekes kutatás van a témában. Amiben a mai fiatalok agya rosszabb:
- memória
- bizonyos készségek, amik olyan dolgok elsajátításával alakulnak ki, mint pl. a kézírása (gyakori gyakorlása)
amiben jobbak:
- jobb kompozíciós képesség
- adatok közül a lényegeset egységnyi idő alatt kiszűrni
- adatok, információk közt eligazodni, rendezni, átlátni azokat
Töritanárom (férfi) 62 éves, és mivel ő nem az a begyöpösödött ágyú balfácán, mint manapság sok felnőtt, elmondta nekünk, mi is az igazság ezzel kapcsolatban: ők annak idején amiatt hisziztek, mert egy héten egyetlen nap nem 5, hanem 6 órájuk volt, és az milyen sok már. Nekünk minden nap 8 óránk van. Ezen kívül azt is mondta, hogy nemhogy éjjel-nappal tanult, hanem 30 perc alatt megtanulta a leckéit, annak ellenére, hogy egyáltalán nem volt kiemelkedő képességű gyerek. (Amúgy anya is mondta, hogy napi 20 percet tanult, mégis jeles tanuló volt). A tanárok segítettek nekik, csak úgy osztogatták a jó jegyeket, mert nem az volt a hobbijuk, hogy betegyenek a diákoknak, nem úgy, mint napjainkban.
A tankönyvek normálisak voltak, nem úgy, mint most. Olvass csak bele egy törikönyvbe: direkt olyan nyakatekerten és giccsesen fogalmaznak, hogy legalább 3-szor el kell olvasnod, mire megjegyzed/megérted. Anyám néha belenéz egy-egy tankönyembe, hogy mégis mit tanulunk. Leesik az álla, azt szokta mondogatni, hogy ő annó középiskolában még csak nem is hallott ilyenekről, és, ha neki ilyenekből kellett volna leérettségizni, holtbiztos, h nem sikerült volna.
A te drága ismerőseid meg szégyenletes, hogy azt tartják példaértékűnek, hogy napi 2-3 órát aludtak, már ha igaz egyáltalán, mert egy ilyen életmód folytatása hosszútávon súlyos egészségügyi problémákkal jár.
Ez a sok "szép" mese azért van, mert: Ahogy a nagypapa idősödik, úgy volt egyre jobb tanuló az iskolában.
A generációs ellentétek örök téma, és az is marad. Mert a világ folyamatosan változik, ahogy az ember is.
Az a generáció, aki most azt mondja, hogy "bezzeg az én időmben..." megkapta ugyanezt, az akkori "öregektől".
Majd, ha már te is abban a korban leszel, amikor már nyakadon az új generació, te is azt fogod mondani, hogy " bezzeg, az én időmben..." és az akkori fiatalokkal ugyanúgy nem leszel kibékülve, mint most veled/veletek az idősebb generáció.
Tudom,mert ezt saját magam tapasztalom, pedig én sem vagyok annyira öreg, csak már vélek felfedezni generációs különbségeket, ami engem elszomorít, mert ékes bizonyítéka annak, hogy öregszem.
Viszont nem gondolom, hogy butábbak lennének a mai fiatalok, mint én voltam annyi idősen.
Ez van, a világ változik, az élet elsuhan felettünk és a jelen valahogy mindig átírja a múlt emlékeit.
Szóval ne vedd fel ezeket, csak hallgasd végig, mert egyszer te is megöregszel.
- hány éves vagy fiam?
- 16.
-én a te korodban már 17 voltam.
abszolút nem butábbak, sőt. bár sok interperszonális képességük csököttebb, mert már a fbookon beszélgettek stb. ezért élőben nagyon kis bénák, ezt majd akkor fogják sajnos észrevenni, hogy nincs tapasztalatuk a személyes kommunikációban amikor munkahelyre ill. állásinterjúra kerül a sor.
ami nagy előnyük: a felfogásuk, szabadabbak gondolkodásmódban, szószerint a világ előttük áll.
ja és nagyon befolyásolhatóak,de ez kb. a mindenkori fiatalokra is jellemző volt.
én személyszerint örülök, hogy 83as vagyok,m ert még éltem az internet előtt, nem frusztrál ha nincs netem fél napig :D és bicajozni jobban szeretek mint a gépen játszani stb. viszont ugyanúgy értek a szgéphez és már átestem a sok sza-rságon amin a mostani fiatok még eztán fognak.. ami nem lesz kellemes sajna.
az iskola arra jó csak, hogy ténylegesen megtanulj 8órát figyelni-dolgozni, és új skilleket azok tudnak majd munkahelyen gyorsabban elsajátítani akik már iskolában is könnyebben tanultak.. sad but true.
Nem butábbak csak lustábbak, és más az értékrendjük.
"hogy mi itt hisztizünk, hogy nem akarunk dogát irni, mert másból is irtunk aznap"
Hát ebben igaza van. van egy szabály, hogy a diákok egy nap maximum 3 dolgozatot írhatnak, és csak 1 (vagy 2?) témazárót. Tehát ha ezen belül marad a tanár, akkor nem hibáztathatod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!