Kezdőoldal » Emberek » Tanárok, iskolatársak » Az egyetemi tanárok többsége...

Az egyetemi tanárok többsége miért ennyire pragmatikus?

Figyelt kérdés

Kicsit hosszú lesz, de úgy éreztem, ezt ki kell írnom magamból:

Tervezőmérnöknek tanulok. Én úgy voltam vele, hogy talán a diplomamunka hosszú időre az utolsó alkalom, mikor valamelyest önállóan tervezhet az ember. De hiába lett egyedi a dolog (a konzulens tanárom szerint ilyet még nem csináltak az egyetemen, és neki tetszett is nagyon), olyan piti dolgokba kötött bele a többi tanár, mint hogy "nem lesz ez nehéz?", "miért nem összeszerelhető?" stb.

Egyrészt abba sem gondolnak bele, hogy nem vagyok milliárdos, és mivel ki is kell vitelezni a dolgot, így a lehetőségem például anyagfelhasználás szempontjából nem végtelenek. Másrészt attól még, hogy manapság mindenki az IKEA bűvkörében él, nem feltétlenül kell minden bútornak összeszerelhetőnek lennie. Erre egyébként még adtam is magyarázatot, márpedig, hogy pont az a lényege az én termékemnek, hogy azt az illúziót kelti, mintha egyetlen egységből lenne elkészítve, erre meg az volt a válasz, hogy de ez nem újdonság, ilyen már létezik... miért összeszerelhető bútor talán nem létezik?

Amúgy sem értem, hogy nekem miért kell feltalálnom a spanyolviaszt, mikor a többiek nagy többségben csak alibiznek... de erre még kitérek, csak előtte annyit, hogy egy másik tanár pedig már a hegesztés gondolatától is ódzkodott, mondván ezt egy dologból kéne meghajlítani... Szóval egyetértés sincsen...

Az is zavar, hogy a legtöbben semmi egyedit nem csinálnak, azt az alibi cuccot viszont jól, vagy legalábbis a tanárok kénye-kedve szerint, ezért jár nekik a dicséret... Szerintem ez nem fair.



2016. nov. 22. 10:16
 1/7 hollófernyiges ***** válasza:
100%
A bírálóknak az a dolguk, hogy belekössenek a koncepciód gyenge pontjaiba, a tied meg, hogy megvédd. Ha a témavezetőd szerint jó, akkor annyira nem lehet elbaltázva.
2016. nov. 22. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
82%

Mert kötekedni akarnak.

Sajnos ez nagyon jellemző az oktatási rendszerünkre: zsigerből irtják a kreativitást.

Engem a programozó OKJ-s (!!!) szakdogánál szivattak, mert nem ugyanazt írtam, mint a többiek. A kifogás az én szakdogám ellen az volt, hogy nem teljesen egyedi. Namost egyrészt ha mindenkitől 100%-os egyediséget várnának el, akkor a világegyetem fennállása alatt lenne összesen talán tízezer ember, aki szakdogát tud írni. Másrészt meg az, hogy a többi 15 mindegyik ugyanazt a nyilvántartó alkalmazást írta, az egyediségük kimerült abban, hogy az egyik egy cipőboltra specializálva írta, a másik meg ruházati boltra, stb... elég visszás dolog. De sajnos nem tudunk mit tenni, ők diktálnak, mi meg lázadhatunk, csak épp eredménye nem lesz.

2016. nov. 22. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
38%
Mert nem jut nekik elég szex, csak publikálnak és kiégnek. De én szakdoga védésnél keményen kiosztottam az öreg profokat is :D
2016. nov. 22. 10:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

Nincs is elbaltázva... Persze vannak gyenge pontjai, de tökéletes termék nem létezik.

Valahogy az előprezentáció után teljesen elment a kedvem az egésztől, hihetetlenül lelombozó volt...

2016. nov. 22. 11:08
 5/7 anonim ***** válasza:
58%
Védd meg. Fogalmazni látom tudsz, próbáld meg úgy forgatni, hogy a végén az tűnjön mindenki előtt hülyének, aki belekötött (nekem egyszer sikerült a fősulin a műszaki ismeretek tanáromat leégetni, de emberesen, sok hallgató előtt, pedig megvolt felé az "ál tisztelet" az emberekben, onnantól kezdve egyszer próbált b@$z@kodni velem egy vizsga alkalmával, de az se sikerült, majd az államvizsga után egy "dögölj meg gec1" kézfogást követően szépen elköszöntünk egymástól, remélem örökre)
2016. nov. 22. 11:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 Metionin ***** válasza:
83%
Valamibe bele kell kötni. Nekem az egyik bíráló azt nehezményezte, hogy a kísérletemben a cucc színes eppendorf csövekben volt. Mármint a színüket. Kék és rózsaszín csöveket használtam, szerinte a kék és piros megfelelőbb lett volna. Azért kellettek más-más színű csövek, hogy a kíséret 2 fázisában meg lehessen különböztetni, hogy mely csövel tartanak az első fázisnál (kék) és melyek vannak már a 2-ban (ezek átkerültek a rózsaszínekbe) tehát maga a szín baromira nem befolyásolta a kísérletet, kinyitottam a szekrényt és olyat vettem ki, amilyen épp volt vagy amihez épp kedvem volt. De nem, a bíráló szerint piros illett volna a kék mellé és ezt beleírta a bírálatba. Azt sem tudtam, hogy röhögjek vagy sírjak.
2016. nov. 22. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
80%

Aki tudja, csinálja. Aki nem tudja, tanítja. Aki tanítani sem tudja, bírálja.

Ne akadj fenn ezen. Nekik ez a dolguk, és ilyen a lelkiviláguk.

2016. nov. 23. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!