Miért tartják egyesek a magántanulóságot nagyon rossz dolognak?
Olvastam egy-két kérdést, ahol a kérdező magántanuló akart lenni, egyes válaszolók pedig letámadták, hogy "mégis hogy képzeli ezt?".
Természetesen az előnyei mellett megvannak a hátrányai is, de úgy gondolom, hogy egy introvertált, értelmes, céltudatos és szorgalmas diák magántanulóként is elboldogulhat legalább annyira, mintha iskolába járna, sőt, akár jobban is.
mert szociálisan fejletlenebb maradhat.
az okosnak nevezett emberek meg nem azért okosak,mert iszonyatos adathalmaz van a fejükben,hanem mert kiváló emberismerők,szociálisan fejlettek és dominánsak.
# 1: Ha valaki magántanuló, de eljár bizonyos csoportokba, tanfolyamokra satöbbi, akkor valamilyen szinten megoldhatja a szocializálódást.
Arról nem is beszélve, hogy vannak olyan osztályok, amelyekben ha saját magadat adod, és az elveidet követed, akkor hamarabb fognak kiközösíteni, mint hogy szocializálódni tudj ott.
látod,te pont a szocializációs folyamat ellentétét írtad le.
a szocializáció azt jelenti,hogy először megismered a csoportot,megismered az értékrendjét,az igényeit.
és aztán alkalmazkodsz.
ez után a csoport értékrendjéhez illően elérsz a csoportban egy domináns pozíciót és amikor már biztos a hatalmad,megújítod a csoportot a benne lévő értékrendeket átírod és a magad igényeire formálod.
te ennek pont az ellentét vázoltad,ami nem csoda ha kiközösítéshez vezet és antiszoc besorolásba.
Aki VALÓBAN letesz valami mást is az asztalra, annál jó dolognak tartom. (Pl. a mi évfolyamunkon volt egy olimpiai sportoló)
De aki csak amiatt akar magántanuló lenni, mert képtelen szót érteni másokkal, annál se nem jó, se nem rossz, mert maga az ember se nem jó, se nem rossz.
Aki tehetséges, az tudja, mennyivel több információt, érdekességet, szemléletet tud átadni egy jó tanár, aki csak be akarja biflázni a könyvet, annak meg úgyis mindegy.
A "magántanulóság" olyan esetekben szükséges 'rossz', amikor egy diák kivételesen tehetséges pl. zenében, sportban, valamely tudományágban. Azért, hogy korosztályánál mélyebben foglalkozhasson ezekkel a területekkel, a többi tantárggyal kevesebb óraszámban foglalkozik, mint normál tanrendben. Illetve még a közösségi életbe beilleszkedni képtelen, kirivóan rossz magatartású gyerekek esetében szokták ezt a státuszt alkalmazni.
Az iskola viszont nem csak a tanórákról szól. Társas kapcsolatok, csoporton belüli alá-fölé-mellérendeltségi viszonyok alakulnak, változnak egy osztályban. Ezt is tanulni kell, mert a felnőtt életben is kezelni kell a beilleszkedési nehézségeket, pl. egy új munkahelyen. Magyarra fordítva: egy introvertált személyiségnek is meg kell tanulnia a hülyékkel együtt élni, legalább napi 8 órában.
Ebből a szempontból szerintem az általános iskola felső tagozata a leg-embert-próbálóbb időszak. Itt vannak összezárva a jövő segédmunkásai a jövő háziorvosaival, hiszen az általános iskola hülyének és zseninek egyaránt kötelező. A középiskolába már hasonló képességű, hasonló érdekek mentén cselekvő emberek közé kerül a tanuló: a bunkó a bunkók közé, az úri hölgy az úri hölgyek közé. A továbbtanulás még differenciáltabb, akár a munkahely, ahol már nem a tiz kilóval nehezebb élsportoló, ám tahó gyerek osztja az észt, hanem az intelligens, szemüvege miatt az iskolában szekált vezető mérnök.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!