Középiskolában már miért nem lehet órán szép csendben, nyugodtan dolgozni, ha van valami feladat?
Mondjuk tegnap volt irodalom órán egy szövegértési feladat, egész órás, én csináltam volna azt, próbáltam is, meg kb. az osztály fele is azt akarta csinálni, de az osztály hátuljában, különösen a fiúk végigpofázzák meg röhögik az egész órát, ami elég zavaró, és a tanár meg nem tud rendet tartani.
Középiskolában miért nem lehet nyugodtan dolgozni, csinálni az önálló feladatot ha az van mint általánosban, miért viselkednek idiótán egyesek?
Nagypapám idejében még rend volt a gimiben is, mert ha valaki nem tudott viselkedni, kapott egy körmöst.
Akkor rend volt.
Ma ebből feljelentés lenne.
A tanár ad egy egyest, a kamasz meg röhögve közli, hogy "Kettőt kérek!". A többség lesza.rja a tanulást, mert azt látják, hogy aki igazán jól él, az nem munkából, tehát tanulni is felesleges. Elég, ha erős és erőszakos.
Gondolom, olyan még nem volt, hogy az osztálynak az a bizonyos másik fele lett volna a domináns, és elkülditek őket a halál fa.szára haza, hogy ha nem akarnak részt venni az órán, akkor titeket ne zavarjanak.
Ez a pár "hangadó" elég a randalírozáshoz, ha még páran azért csatlakoznak hozzájuk, mert az erősekkel akarnak lenni, ti meg a gyengék és a lúzerek vagytok, akik csendbe tanulnak.
Esetleg fordítani kéne ezen a felfogáson, és azt tekinteni az "alfának", aki a legjobb tanuló, ha ő lenne a hangadó, egyből lenne kuss is, mert hozzátok akarna csatlakozni az, aki szívesen sütkérezik az erősebb fényében.
Tisztára, mint a dzsungelben.
Nektek azt kéne eldönteni, hogy lejöttetek-e már a fáról, hogy ne a leghangosabban ordító majmot kövessétek.
A tanár dolga lenne a fegyelmezés, nekünk van olyan tanárunk, akinél még dolgozatírás közben is olyan hangzavar van, mintha épp szünet lenne, másik tanárnál meg meg sem merünk szólalni óra közben...
Valóban kéne közületek (akik tanulni akarnak) egy olyan személy, aki fel mer szólalni, ha ő határozottan felszólal, a tanár is besegít remélhetőleg, és akkor csend lesz...
Tanárfüggő, hogy kinek mekkora az a határ, amit még megenged a diákoknak. Ha a legelején közli, vagy sugallja a tanár, hogy mit vár el, akkor az osztály alkalmazkodni fog ehhez. Ha az elején megengedi, hogy mindenki azt csináljon, amit akar, akkor ott sose fog többet rendet tartani...
Én nem vagyok az a szigorú fajta tanár, de mindenki tudja, hol van az a határ, ameddig el lehet menni... Persze a diákok mindig felmérik, meddig lehet még elmenni, de falakba ütköznek. Konkrétan tudom, mik a határok nálam és abból nem engedek. Ha következetes a tanár, akkor ilyen probléma nincs... Ha a tanár egyszer megenged ezt, máskor meg már azért is üvöltözik, akkor a gyerek se tudja, most mit csinált rosszul, ha egyszer csinálhat valamit, máskor meg megbüntetik érte.
Én is voltam középiskolás és tudom, hogy nem bírtam ki én se órákat úgy, hogy csak lesek, közben egy - két dolgot meg kellett beszélni a padtársakkal... Ilyenekért én se szólók, de folyamatos beszélgetést, meg rendzavarást nem tűröm el.
Mert ennek az égvilágon semmi értelme. Ha normális feladatok lennének középiskolában amiknek értelmük van, akkor talán csinálnák is. Én egy az egyben eltörölném a magyar órákat középiskolában, abszolút semmi értelmük.
Üdv, egy mérnök.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!