Mit lehet tenni, ha az egyetemi oktató pofára osztályoz?
Elöljáróban annyit mondanék, hogy ezzel a konkrét leírt példával, már nem akarok mit kezdeni, mert megoldottam azzal, hogy elmentem javítót írni, meg amúgy se a bukás múlt rajta. Inkább az érdekel, hogy más esetben, amikor egyértelmű a pofára osztályozás jelensége, akkor mit tudok csinálni?
A félév során volt egy tárgyam, ahol azt érzem, hogy velem szemben nem volt korrekt az egyik gyakorlati tárgyon a kedves oktató.
A tárgyra adott jegyet a megtartott prezentációra adott jegy, a zh jegy, és a beadandó óratervre(tanárképzésben tanulok) adott jegy átlaga alapján adta, mindegyik részjegynek azonos volt a súlyozása.
Az utolsó óra azzal telt, hogy mindenkinek a beadandóját kivetítve végignéztük, oktató elmondta az észrevételeit, majd adott rá egy jegyet, ezután a teljes csoport előtt felsorolta az összes részjegyet, majd azt, hogy hanyast ad a tárgyra, ami amúgy tökre sérti a szabályokat, de mindegy...
Az volt a beadandóhoz az instructió, hogy az óraterv tartalmazzon egy kahoot feladatot, illetve meg volt adva a téma jól körülhatároltan.
Na én az óratervek értékelésekor azt vettem észre, hogy kicsit pofára ment. Egyik szaktársamnál talált kettő formai hibát az óratervben, ezért négyest kapott. Nálam az óratervben semmi hibát nem említett, de magában a kahoot tesztben egy helyen nem a jó válasz volt helyesnek megjelölve, meg volt egy négy kérdésnél visszatérő probléma, hogy kivetítve nem jól olvasható a csatolt kép a betűméret miatt én hármast kaptam az óratervben. Egy másik szaktársamnál talált az óratervben kettő formai hibát az óratervben, akkor a kahoot tesztben ugyanannyi és ugyanilyen hibákat, mint nálam, még mellé olyat, hogy óratervben nem jelölte meg a forrást, eltért a megadott témától, nem jelölt meg didaktikai célt az óratervben, ehhez képest ötöst kapott rá az illető.
Ráadásul megjegyzem, amikor az én óratervem értékelését mondta, akkor először közölte, hogy gondolkodik, azon, hogy hármas vagy négyes legyen az óraterv, majd elmondta a másik két részjegyet, hogy prezentációt ötös, ZH kettes, majd ezután közölte, hogy óraterv hármas, merthogy a zh rosszul sikerült, és akkor legyen a tárgyra a jegyek hármas. Szerintem fejben volt egy gyors fejszámolás, hogy ha négyest ad, akkor négyest kéne adnia a tárgyra is, ha meg elmegyek javítózni, akkor az ötös is meglehet, és inkább akkor hármast adott, hogy ötös semmiképp ne legyen. Tök egyértelmű pofára osztályozás szerintem.
Na most az ehhez hasonló helyzetekben mit lehet csinálni azon túl, hogy elfogadom a helyzetet?
Itt én pl nem reklamáltam, hanem az óra végi, ki szeretne a zh-ból javítót írni kérdésre jeleztem, hogy én igen, és így meg lett a négyes, csak ettől függetlenül szerintem erősen inkorrekt volt az, ahogy osztályozott. Konkrétan az egyik részjegyre adott értékelést ahhoz igazította, hogy milyen jegyet akart adni véglegesen a tárgyra...





#20 Szerintem meg a leírtak alapján ez pofára osztályozás volt.
Még ha úgy is nézem, hogy a nem látszik a kivetített szr "súlyozott hiba" kategória, akkor is leírás szerint ugyanannyi és ugyanolyan "súlyozott hiba" volt a kérdező munkájában, mint a szaktársáéban, de a szaktársnak még azon kívül is volt hibája. Hogy lehet az, hogy X súlyozott hiba ugyanannál a feladatnál egyik hallgatónál -2 jegy és hármas, a másiknál meg szintén X súlyozott hiba, még még egy csomó más hiba mellé, az meg ötös, ha nem történt pofára osztályozás? Sehogy, mert pofára osztályozás történt, amennyiben a kérdező nem ferdít.





Röviden: semmit.
#4 "kérhetsz bizottság előtti vizsgát"
Igen. Aztán utána ugyanazon oktatónál ne reménykedjen semmi jóvan. Illetve a bizottság sem biztos, hogy ténylegesen független.










Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!