Kezdőoldal » Emberek » Tanárok, iskolatársak » Középiskolások, gimnazisták!...

Középiskolások, gimnazisták! Ti kijátsszátok a mobiltelefonos rendeletet, vagy betartjátok teljes mértékben az előírásokat? Mi a tapasztalatotok eddig?

Figyelt kérdés

Hogyan alakult nálatok az első hét a mobiltelefon korlátozásos rendelet kapcsán?

Ti leadtátok minden nap a mobilotokat, vagy csak egy régebbit adtatok le úgy, hogy a drága, fontos eszköz nálatok maradt? Mennyire játszható ki a szabályozás, mit tapasztaltatok így 1 hét után?

Tanáraitok hogyan állnak hozzá? Volt már esetleg szankció vagy balhé?

Mennyire mertétek használni az iskolában a mobilt reggel a leadás előtt, délben a visszavétel után, eselteg a szünetekben a WC-ben, vagy ahol nem jár tanár?

Összességében annyi a kérdés, hogy eddig mi a tapasztalatotok?



szept. 6. 15:07
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
Én ugyanazt csinálom, mint a 10-es
szept. 8. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:
52%

"Ez már tényleg olyan, mint a függő, aki remeg a cuccért ha nem használhatja pár óráig."

Tényleg olyanok... És akkor képzelj el belőle egy osztálynyit, szinte mindet elvonási tünetekkel - és akkor még tanítsad is őket...

szept. 8. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:
45%

"Nem tiltani kellene, hanem korlátozni."

Pont ez történik.


"Az okostelefonok használatával exponenciálisan megnő(hetne) a lehetőségek tárháza abban, hogy HOGYAN lehetne tanítani."

Ahhoz előbb el kéne látni a tanárokat mobillal, mint munkaeszközzel, csak ezt valahogy baromira elfelejtették!!! A saját pénzükön vásárolt eszközökkel tanítottak eddig is, akik tanár létükre órán mobilt használtak! És ugyanígy a gyerekek számára sem teheti kötelezővé se a tanár, aki használtatni szeretné órán, se a rendszer, hiszen csak laptopokat biztosít a diákok számára is meg a tanárok számára is, telefont senkinek!!! Amelyik gyereknek nincs mobilja, annak mi lesz az esélyegyenlőségével, ha azt mondja a tanár, hogy akkor most vegye elő mindenki a mobilját, mert kell a következő feladathoz?????!!!!!


"Az persze nem oké, amikor a hülyegyerek live-ozik, meg ész nélkül tikzokozik órán, stb. Szünetben belefér, suli előtt/után hajrá, de órán nem."

Hogy szünetben mennyire fér bele, arról is beszélhetnénk, amennyiben másokat is felvesz, nem csak saját magát - de legalább órán hogy tudnád ezt megelőzni anélkül, hogy tiltanád?


"ha nem akar figyelni a diák, akkor úgysem fog... ha nem akar, nem figyel. Kitalál mást."

Ha offline nem figyel, azzal legalább nem öli az agysejtjeit, és közben szocializálódik is (pl. ha levelezget, vagy a pad alatt amőbázik vagy ilyesmi). De egy mobil közelében nagyságrendekkel kevésbé képes figyelni, mint úgy, ha a mobilja egy másik helyiségben van.


"Legyen KÖTELEZŐ kapcsolódni az iskolai wifi-re"

Jó, és ezt hogyan éred el?

szept. 8. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 Psycho ***** válasza:

#13, csak nem egy mobilt antikrisztusnak gondoló pedagógushoz van szerencsém? 😂


"Nem tiltani kellene, hanem korlátozni."

"Pont ez történik."


Javaslom csekkold, mi a tiltás és a korlátozás közötti különbség a szótárban, mert látom, nem ismered magadtól a kifejezéseket...



"Ahhoz előbb el kéne látni a tanárokat mobillal"

"Amelyik gyereknek nincs mobilja, annak mi lesz az esélyegyenlőségével, ha azt mondja a tanár, hogy akkor most vegye elő mindenki a mobilját"


Ne áltassuk magunkat, ilyen alig-alig akad. 100-ból 1, talán.

Hozzáteszem, pont, az ilyen kivételekre kellene kidolgozni a megoldásokat (nem pedig ész nélkül tiltani - bár ez kétségkívül kevesebb agykapacitást igényel). Ha nem stadionokra, meg fél méteres kilátókra, a haverok zsebébe, 1.8 milliárdos zenélő utakra, meg baromságokra menne el az adófizetők pénze, akkor bőven lenne pénz biztosítani kölcsöntelefont a tanároknak/diákoknak. Ha laptopot tudnak biztosítani, akkor telefont is.



"Hogy szünetben mennyire fér bele, arról is beszélhetnénk, amennyiben másokat is felvesz"

Igen, igen, tudjuk, GDPR...

De ismétlem önmagam: ne áltassuk magunkat. Így is csillió liveolás, videózás, fotózás történik a háttérben mit sem sejtő járókelők tudta nélkül. Senki nem csinál belőle ügyet.


"legalább órán hogy tudnád ezt megelőzni anélkül, hogy tiltanád?"


Javaslom a korábbi kommentem újraolvasását. Benne van a válasz a kérdésre.



"Ha offline nem figyel, azzal legalább nem öli az agysejtjeit"

Ja, hogy szerinted telefonozás közben igen? Ouch. Akkor valószínűleg te sokat telefonozol, mert ekkora baromságot rég olvastam.


"és közben szocializálódik is"

Vagy nem.


"De egy mobil közelében nagyságrendekkel kevésbé képes figyelni, mint úgy, ha a mobilja egy másik helyiségben van"


És mi van akkor, ha a mobilt használja informálódásra? A mai diákok az olvasott szöveg értelmezésében szörnyen teljesítenek, de sokkal hatékonyabban tudják audiovizuális anyagokból kinyerni azt, amire szükségük van. Miért? Mert ilyen világban élünk.

Mégis ki tájékozódik manapság könyvekből, hosszú-hosszú cikkekből? Senki. Te sem. Én sem. Fehér holló. Ha valamit nem tudunk, gyors gugli. Ha a cikk hosszabb mint egy A4-es oldal, már át sem futjuk, hanem keresünk másikat. Vagy alapból inkább videóklippet nézünk.

Nem ehhez a berendezkedéshez kéne akkor alkalmazkodni? Nem úgy van, hogy a suli felkészít a való életre? (Tudjuk, hogy nem, de legalább a totális ellentétét ne akarjuk már erőltetni)



"Legyen KÖTELEZŐ kapcsolódni az iskolai wifi-re"

"Jó, és ezt hogyan éred el?"


Nem vagyok informatikus, de biztos vagyok benne, hogy nem bonyolult olyan szoftvert fejleszteni vagy használni, ami mutatja, kik kapcsolódtak az adott hálózathoz az osztályból. Mint egy "digitalizált jelenkéti ív".

szept. 8. 20:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:
Csekkoltam: használhatják a diákok, de csak akkor, ha a tanár azt mondja. Tehát nem tiltás, hanem csak korlátozás.
szept. 8. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:

"csillió liveolás, videózás, fotózás történik a háttérben mit sem sejtő járókelők tudta nélkül. Senki nem csinál belőle ügyet."

Járókelők közterületen vannak! Az iskola viszont nem közterület!

szept. 8. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:

"És mi van akkor, ha a mobilt használja informálódásra? A mai diákok ... sokkal hatékonyabban tudják audiovizuális anyagokból kinyerni azt, amire szükségük van... Mégis ki tájékozódik manapság könyvekből, hosszú-hosszú cikkekből? ... Ha valamit nem tudunk, gyors gugli. Ha a cikk hosszabb mint egy A4-es oldal, már át sem futjuk, hanem keresünk másikat. Vagy alapból inkább videóklippet nézünk."

Nagyon nagy különbség, hogy saját eszközön keresel-e cikket, amelyiken közben felugrik alsó hangon 8-10 értesítés, ami mind eltereli a figyelmedet, vagy egy iskolai laptopon, ahol semmi se ugrál fel.


"Nem úgy van, hogy a suli felkészít a való életre?"

A való életben is az van (mármint ha nem tanárnak mész ugye...), hogy azt a számítógépet kell használnod céges ügyekre, amit a cég biztosít, nem pedig a saját mobilodat használod munkaidőben.

szept. 8. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!