Mit tesztek amikor egy osztálytársatok plagizál de úgy hogy a ti munkátokat (fogalmazás, beszámoló, stb) lopja el?
Például házifeladat hogy mindenki meséljen el egy történetet majd óra előtt megkérdezi barátod hogy mit fogsz mesélni és elmondod neki aztán kezdetét veszi az óra és osztálytársad jelentkezik hogy ő szeretne lenni az első és elmondja sajátjaként a te sztoridat.
Vagy fogalmazást kell írni és osztálytársatok csak elkéri a fogalmazást amit írtál hogy csak hogyan kell megírni és kiderül hogy lemásolta és utána tanárotok számon kér.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Na igen. Az iskolában már tanítanai kellene a saját határunkat meghúzni, érvényesíteni a jogainkat.
Ha kérdezi az osztálytárs, mit fogsz mesélni, akkor az a válasz, hogy "majd meglátod"
Nem adod oda a leckédet, de felajánlod, hogy szívesen segítesz pár szót írni, megkérdezed mi nem megy neki?
A felsoroltak közül pedig az egyest kellene mindenkinek választani.
Persze, a hasonszőrűek akkor kikiáltanak mindenféle strébernek, árulónak, lelki bántalmazás, stb. De a valóság az, hogy normális értékrendű ember eleve nem hozza ilyen helyzetbe az osztálytársát.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha nincs írásos bizonyíték rá, akkor az én szavam az övé ellen. Így működik a szabadalmi jog is, nem kell elpofázni mindenkinek az ötleteidet, aztán nem fogják ellopni következmények nélkül.
Ha már létező (írott) munkáról van szó, akkor pedig egyszerűen odaraknám a saját munkám egy példányát az övé mellé utólag, hogy milyen érdekes, 90%-ban hasonlít.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az a nagy gond, hogy sajnos ezek a gyerekek ügyesen ki tudják szedni a másikból a munkájukat. Tudják mit kell mondani, hogy még te érezd magad a rosszakaró, paranoiás osztálytársnak akinek igazán nem esik nehezére csak "kölcsönadni" a leckét.
Hogy mi a helyes reakció? Mindenki úgy áll hozzá, hogy mi a fontosabb, az osztálytársaid szeretete vagy az osztályzatod, de SENKI nem fog attól jobban szeretni, hogy falazol a másiknak, ha a szóbanforgó illető nem egy barátod. Sőt! Volt nálunk egy lány, akit senki sem szeretett. Aztán ő magára vállalt olyan dolgokat, amiket meg sem tett, hogy másokat segítsen. Annyi volt erre a reakció, hogy a többiek szünetben lehurrogták, hogy mit kell feláldoznia saját magát, de senki sem mondott neki legalább egy köszönömöt.
Persze más a szitu, ha a legjobb barátod teszi és tudod, gondjai vannak és kétségbe van esve, de az már ritka, hogy egy jóbarát hagyja, hogy falazz neki vagy, ha engedi is, utána a hálájával fog üldözni, szorosabb lesz a kapocs és nem is fogod bánni azt az egyest. De közömbös osztálytársaknál nem ez a helyzet.
Ahogy az első is írta, aki kiáll magáért az már egyből áruló, stréber, stb és úgy is kezelik. De ha megvédi az osztálytársát és bevállalja inkább a HF hiányt vagy a kapát a másolásért akkor se több, se kevesebb nem lesz. Mintha ez természetes lenne, hogy kerülj bajba a másik lustasága miatt.
Szóval azt kell nézni szerintem, hogy az adott osztályzat mennyit nyom a latba. Ha nem dől tőle össze a világ szerintem kíméld meg magad az áruló jelzőtől, de ha Neked fontos és be tudod bizonyítani a csalást, hogy a te munkádat másolta le, akkor állj ki magadért.
Amúgy nem csak leckével van így. Annakidején nekem például nagyon ügyesen csórták el a cuccaimat, volt amit vissza se kaptam. Ha nem voltam hajlandó kölcsönadni, akkor meg mindenféle szemét, egoista, idegbeteg voltam.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Erről eszembe jutott az az eset, mikor online oktatás alatt egy olyan feladatot kaptunk természettudományos tárgyból, hogy nézzünk meg egy videót, és aztán meg írjunk róla. Hát, én jóhiszeműen elküldtem egy olyan barátnőnek, aki nem tudott angolul, hogy megérthesse a tartalmat... A tanárnő az övét dicsérte, az én munkámra meg egyest adott. 😊
Mondanom sem kell, többet nem is barátkoztam ezzel a csajjal. 🤷🏼♀️
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
5!
Rendkívül hihető történet. Nyilván a tanár egy angol nyelvű videó tartalmat kéri számon olyantól, aki nem tud angolul. Aha.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
6, nem az 5 vagyok, de hihető abból szempontból, hogy jártam ötosztályos angolra és volt ott egy lány, aki a végére se értett meg egy hangot sem angolból és egy mondatot is nyögvenyelősen rakott össze. Egy másik lány is volt ott, hasonlóképpen neki sem ment az angol, de ő hamar el is ment, viszont addig is volt, hogy én írtam a lenyóját.
Plusz Vannak kéttannyelvű gumik, ahol 1.ben, 2.Ban még nem mindenki tud normálisan beszélni.
Sőt hallottam más nyelvi kurzusokon felsőbb szinteken úgy beszélni embereket, hogy csak azt kérdezem, mit keresnek ott.
Szóval léteznek ilyen esetek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
7!
A probléma annyi, hogy a szövegben konkrétan a nem tudott angolul szerepel, nem a nem jól tud, kicsit tud vagy hasonló. Márpedig ez azt feltételezik, hogy az adott osztalyban/csoportban nem volt angol oktatás, így bizony az egész története kitaláció.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!