Működhetne az oktatás online teljes körben?
#4:
Viszont ha egyáltalán nem jársz semmiféle közösségbe 12 éven át, az súlyos lelki/magatartási/szociális problémákhoz fog vezetni. Lehet ezt nem hiszed el, de attól még így van.
Van laptopom, de wifi nincs. Nem lehet bekötni a vezetékes netet. Mobilnetem van. A több órás webkamerázás különböző chat felületeken jól megnyomná az internet használatomat. Nincs semmi kedvem többet fizetni.
A másik, sok oktató kötelezi a tanulókat mikrofon és webkamera használatra. Biztos vagyok benne hogy nem egyszer zavarnának meg pl a macskáim. Szeretnének játszani, éhesek, stb. Nem fogom kizárni őket fél napokra dr. FacomJankó miatt. Ha ki is zarnám őket, ugyanúgy hallatszódna az ordításuk.
Sokan nem tudják használni a chates programokat. Nem hallani mit pofázik az oktató. Gizikét viszont teljes hangerőn hallani ahogy orrot fúj, tüsszög, krákog.
Gimi alatt nálunk egy katasztrófa volt az egész, bár közrejátszott, hogy felkészületlenül ért mindenkit, nem volt idő a rendes átállásra. Viszont nemcsak ezek okoztak gondot; teljesen személytelen volt az egész, akkor volt jobb a hangulat, amikor páran kamerával csatlakoztak óra végén, és a tanárunkkal együtt kicsit poénkodhattunk.
Középsuliban még van osztályközösség, akikkel egész nap össze vagyunk zárva, annak minden előnyével és hátrányával, nekem pl. nagyon hiányoztak a többiek, a személyes jelenlét is. Pedig nem volt annyira jó osztály. Gép előtt kollektíven passzívabbak is voltunk, sokszor alig jelent meg az osztály fele (nekem nem volt hiányzásom), nehezebb is volt figyelni. Nehezebb is volt minket lekötni.
Egyetemen viszont már sokkal gördülékenyebben ment minden, jobban meg is voltak az eszközök, már ami az elméleti órákat illeti. A gyakorlati óra már más tészta.. A lényeg, hogy ez sokkal kivitelezhetőbb, mint középsuli alatt. Így is hiányzott a személyes jelenlét, viszont minőségibb volt az oktatás, és az elméletes óra rendben is zajlott így. Volt olyan, ami tökéletesen elég is volt online, a tananyag szárazsága miatt, illetve a tanár stílusa miatt (inkább mesélt, beszélt és alig kérdezett).
Szóval, szerintem egyetemen lehetne 1-2 kurzust online tartani, de a középsuliig nem kéne piszkálni a dolgot, és rendesen jelenlétiben menni. Felnőttként sokkal nehezebb a szociális képességeket javítani, összekaparni, aminek az alapjait suliban is megkapjuk, nem is beszélve a közösségről. Egyetemen sokkal szabadabb minden, egyebek mellett nincs konkrét osztályod, akikkel egytől-egyik egésznap együtt vagy, nincs ofő, stb.
Nagyon erősen érződne, ha a gyerekek suli helyett végig otthonról, a gép/telefon képernyője előtt tanulnának, egy csomó készség, képesség nem fejlődne kellően. Ami felnőttként köszön igazán vissza, és akkor már eleve hátrányból indul pl. munkahelyen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!