A magyartanárnő mániákusan feleltet minden órán, dolgozatokat ritkán írat velünk. Hogyan lehetne az állandó feleltetésről "leszoktatni"?
Elegünk van már abból, hogy állandóan azzal megy el az óra 1/3-a, hogy feleltet (húzás alapján), miközben haladnunk kellene a tananyaggal. 12. osztályosok vagyunk, nappali érettségiző osztály, és 13. osztályban fogunk végezni.
A magyartanárunk egyben az osztályfőnökünk is. A többi tantárgyból nincs ennyiszer feleltetés, inkább dolgozatok vannak. Valószínűleg azért csinálja ezt inkább, mert egy nagyon kicsi osztálytermet kaptunk, amiben 21-en tömörülünk össze és dolgozatíráskor nagyobb az esély a puskázásra. Amikor TZ-re vagy ellenőrző dolgozatra került a sor (eddig össz-visz kétszer volt ilyen), egy másik osztályterembe cipelt minket. Szóval minden nap van magyaróránk (heti 7 db), egyszerűen lehetetlenség minden egyes napra felkészülni, miközben a többi tantárgyra is tanulnunk kell. Engem már kétszer kihúzott és mind a kétszer négyes lett (mert akkor előtte felkészültem ezekre). Az osztály 2/3-a bukásra áll magyarból, a többiből érdekes módon nincs bukás (még matekból sem). A felelésre mindig egyeseket osztogat azoknak, akiket kihúzott és nem tudtak felkészülni valamilyen okból kifolyólag, ezt beírta egyes jegyként nekik.
Most tudom, hogy azt gondoljátok, hogy az osztálynak tanulnia kéne, de egyszerűen annyi anyagmennyiséget áraszt el elmagyarázás nélkül, hogy lehetetlen lefelelni felkészülési idő nélkül a több témát összefoglaló bemagolandót felmondani.
Azért haladunk ilyen gyorsan, mert félévente teszünk le egy osztályt. Amit nem magyaráz el, azt nekünk kell kijegyzetelni otthon.
Utálok magolni, magyarázni nem tud, de szigorúan elvárja, hogy megtanuljuk a tananyagot a következő órára. A másik az, hogy a vázlat, amit felír a táblára, az egy tömörített, nem lényegre törő f_s. Az interneten kell utánanéznem, hogy megértsem az anyagot. Olyan érzésem van, mintha feleslegesen ülnék be magyarórára, mert nem tud tanítani.
A többi tantárgyból nincs ilyen: mindig előre bejelentik, ha egy nap felelés lesz, hogy fel tudjunk készülni.
Miért jó ez a taníttatási módszer? Ezzel nemhogy rávezet a tanulásra minket, hanem elmegy a tanulástól a kedvünk.
A bejelentett két dolgozataira érdekes módon szinte kivétel nélkül mindenki elérte legalább a kettest...
Ha az osztályterem mérete az oka, amiért nem írat velünk dolgozatot, akkor vajon miért nem kér teremcserét?
Szerintem nem fair ez a random röpdolgozatosdi meg feleltetősdi, ennek olyan célt kellene szolgálnia, hogy megnézze a tanár az általános készültséget, és nem is hiszem, hogy ezt kellene ily módon értékelnie. Esetleg pozitív vonzata lehet, hogy ne maradjon el a motiváció, pl beleszámítás a kövi dolgozatba vagy a röpik gyűjtésével jó jegy szerzése stb.
Nekem is ilyen magyartanárom volt, mint a kérdezőnek, órán sose volt idő semmire, meg mindig siettünk, mert a feleléssel elment az óra, aztán csak lenyomta a száraz anyagot, élt született meghalt stb. semmi értelme nem volt az óráknak. Az életkedvet kiszívta belőlem, ha egy könyvből elolvastam volna jobban jártam volna...
Nincs rálátásom, csak így belegondolva szerintem a tanárok közül a magyartanárnak van a legtöbb javítani valója. Ha órán feleltet, nem kell hazavinnie a munkát. Ha mi is netalán tán dogát írtunk, ami általában ZH volt, egy örökkévalóság volt mire kijavította. Szóval ilyen egyszerű, ő is emberből van, gondolom van családja stb, nem a hülye gyerekek dolgozatait akarja szabadidejében javítani. Ha tehetnéd, te is inkább lefelelnél szóban, minthogy otthon utána a saját dolgozatodat kelljen kijavítanod, és még a helyesírást is, mert hát magyar tanár vagy, hiába nem releváns, sőt még vonj le pontot is érte... bocs, csak a rossz emlékekxd
13: önként nem lehet felelni! Tudod hányszor próbáltuk én és néhányan az osztályból szeptemberben... Azt mondja: "Nincs Mikulásnap, hogy kívánságokat teljesítsek."
Egy ideig próbálkoztam ezzel, de mindhiába. Szépen előveszi a borítékját, a cédulákon rajta vannak a nevek. Nem szoktunk alapjáratban csalni, tényleg nagyon ritka az, néha felesleges tantárgyból (pl.: természettudományból), de a főbb tantárgyakra becsülettel készülünk, HA bejelentik.
Utána az osztályfőnök elkezd csodálkozni, hogy miért van "narancs zónában" az osztály tagjai (mert a Krétában rangsorolva vannak a tanulók eredményeik szerint). A zöld színű tanulók jól teljesítenek, a narancssárgák bukás közeliek (ha 1-2 tárgyból 2.00 az átlaga a tanulónak), a pirosban a bukással veszélyeztetett tanulók (akiknek 3 vagy több tárgyból állnak bukásra).
Tényleg nem kibújni akarunk a tanulás alól, nem ez a cél, érettségizni szeretnénk. Pocsékba megy a 45 perc, magyaráznia és logikailag fel kellene építenie a tananyagot és nem magoltatni. Ha az órát leadná rendesen, talán még a napi szintű feleléssel se lenne gond.
15: épp azt szeretnénk, hogy bejelentsen pl. egy napot, amikor az osztály lefelelne, vagy dolgozatot írna! Legalább ennyit könnyítsen, ha nem tud tanítani.
Arra mindenki készülne. Gondolom Te se örülnél/örültél volna, ha minden nap felelés lenne az órákon és mondjuk egyik nap nem tudtál felkészülni és pont azon a napon húz ki. Szóval egyest kapsz azért, mert egyetlen órára nem készültél, miközben ha bejelentett dolgozatot írnál, mindjárt jobb jegyet kapsz.
Van, akit már ötször is kihúzott (szintén jó tanuló), az egyik felelésre nem tudott elegendőt készülni, és elégtelent kapott, a többi 3-4es.
Érdekes, hogy csak magyarból vannak 2.00 alatti átlag, a többiből nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!