Ez csak számomra felháborító?
Elsőéves egyetemista vagyok, levelezőn tanulok (pedagógiai kar). Ebben a félévben többek között anatómiából is vizsgázunk. Az első lehetőség múlt héten volt, én arra nem jelentkeztem, mert aznap és előtte való napon is volt már más vizsgám, viszont a feladatlapot én is láttam, mert úgy rakta ki a tanárunk.
A levelezősöknek 25 kérdésük volt, a feladatlap kitöltése közben be kellett kapcsolni a kamerát és a mikrofont (ami teljesen jogos, nem ez a problémám). A nappalisok viszont egy sokkal könnyebb feladatsort kaptak, és nekik nem kellett se kamera, se mikrofon. EZ az, ami engem felháborít: nekik miért nem kellett? Oké, a kérdéssor talán csak nekem tűnt könnyebbnek, de megteheti a tanár, hogy csak velünk kapcsoltatja be a kamerát??
Még egyszer: nem az a bajom, hogy kell kamera, hanem az, hogy nem mindenkinek kell. Ezen ti is kiakadnátok, vagy csak én csinálok ebből ekkora problémát?
Én nem foglalkoznék azzal, hogy a nappalisoknak mi könnyebb, mi nem.
A saját feladatommal törődnék, hogy meg tudjam oldani.
Én estis vagyok, más szakon ugyan, de bizony nálunk is eltérnek a zh-k a nappalisokétól. Van, ami nehezebb, van, ami könnyebb, viszonylag kevés tárgyból kapjuk meg az övéket.
Én nem méricskélném magam a helyedben hozzájuk amúgy, teljesen fölösleges. Másrészt amit kaptatok anatómiából, az így is ajándék volt. Korábban jártam olyan szakra, ahol nekem is volt anatómia, az összes ilyen tárgyamon szóbeli, gyakrab beugró is volt. Pedig a pedagógiával kb rokon szakról beszélünk. Szóval én a helyedben örülnék, hogy tisztességesen számonkérik, ha már a kontaktórákon kb semmit nem kell produkálnotok.
Köszönöm a válaszokat!
Az első kivételével minden órán zh-t írtunk, csak az vizsgázhat, akinek az átlaga 61% felett volt. A nappalisok ugyanannyi zh-t írtak, mint mi. Nem gondolnám, hogy év közben kevesebbet kellett teljesítenünk. (A nappalisok közül aki 90% felett teljesített a zh-kon, az megajánlott jegyet kapott, mi nem kaptunk ilyen lehetőséget. Ha kaptunk volna, nem kéne vizsgáznom, de ez most mellékes.)
Nem az a gond, hogy kamerával vizsgázunk. Teljesen jogos. Ami zavar az az, hogy a nappalisoknak nem kell kamera. Simán kipuskázhatnak mindent. Word feladatlap, úgyhogy még csak azt sem figyelik, hogy váltanak-e lapot. Mindig azt hangoztatják a tanárok, hogy (jogosan!) tőlünk se várnak kevesebbet, mert ugyanazt a diplomát kapjuk majd. Akkor nekik miért tesznek ilyen engedményeket? (A feladatlap nehézsége, mint azt írtam, szubjektív, csak megemlítettem.)
Egyébként egy szóbelinek jobban örülnék, az írásbelin nagyon kevés az idő, nem lehet gondolkodni, nagyon stresszes. Akkor inkább tudjuk le szóban, legalább nem kell napokig azon gondolkodnom, hogy vajon sikerült-e.
Mindenesetre köszönöm a véleményeteket, mindenkit felpontoztam.
#5 Ez nem tudom, hogy jött ide. Nálunk az egyetemen mindenki azt csinál óra közben, amit akar, kivéve, ha éppen zh-t írunk. Inni és WC-re menni általános- és középiskolában is lehetett. Azzal nem értem, mi a baj, hogy enni nem lehetett, 45 percet minden egészséges gyerek tud várni. Volt régen egy cukros osztálytársam, ő bármikor ehetett. Különleges esetekben mindenki ehetett órán. Sőt, rajzórán zenét is lehetett hallgatni.
Tényleg nem értem, hogy ez miért tartozik ide.
Szerintem #5 arra utalt, hogy amikor egyetemen ingázol és folyton óráid vannak, akkor nem tudod a szünetben megoldani a dolgaidat. Nem minden tanár tart szünetet és a 2x45 percből inkább 2x45+15 perc lesz. Általános- és középiskolában számomra az evés az nonszensz. Persze sumákba azért durrantottam a sonkás szenyát mert a rendszer ellen mentem. Inni ott is lehetett, a wc-re járkálás meg nem volt népszerű. Ha nincs különleges indok, ne egyen a diák. 45 perc egy óra, ha valaki ennyit nem képes kibírni, akkor ott súlyos gondok vannak.
Kérdező:
Mivel még elsőéves vagy, ezért ezen még meglepődsz. Ha folyamatosan hasonlítgatsz, akkor rengeteg energiát és időt pazarolsz amit egyetemistaként nem igazán engedhetsz meg. És ha a levelező és a nappali eltér? Bőven fogsz még olyannal is találkozni, hogy két egymást követő vizsga nehézségi szintje ég és föld. Például egy szigorlat első vizsgája 20%, addig az azt követő vizsga 70% bukási aránnyal rendelkezik.
Pozitívan is fel lehet fogni. A nehéz vizsgák a te malmodra fogják hajtani a vizet.
Köszönöm a választ!
Nem a nehézséggel van a baj, egyértelmű, hogy nem minden vizsga egyformán nehéz. A pszichológia vizsga pl. brutális volt, sokkal nehezebb volt, mint a két próbavizsga, de ezzel nincs probléma, a tananyagot kérte számon, egyszerre írtunk a nappalisokkal. Az anatómia esetében az zavar, hogy nem mindenkinek kell bekapcsolt kamerával vizsgáznia. Így könnyű átmenni..
De igazatok van, ha hasonlítgatok, azzal csak magamat idegesítem. Megpróbálok majd leszokni róla.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!