Hogy néz ki egy jó osztályfőnöki óra? A ti osztályfőnöki órátok általában miből áll?
A teendők (pl. osztálykirándulás szervezése, közösségi munkaórák, stb), aktualitások (pl. ünnepség) és egyéb történések (pl.:kollektív magatartásbeli probléma) értékelése és átbeszélése zajlott.
Ezek végzős évben az egész órát kitöltötték (sőt, néha kevésnek bizonyultak), ugyanis ballagásról, tablóról, fotózásról, érettségiről, táncról, bankettről, minden egyébről beszélgetni kellett, előtte években viszont hamar letudtuk. Ekkor általában társadalmi témákról (választások, migráció, férfi- nő szerepe egy kapcsolatban, vallás, stb.) vitáztunk (a szó legnemesebb értelmében) nagyon jókat.
Abból állt a miénk hogy az osztályfőnök leszidott minket, hogy megint mennyi panasz volt az osztályra.
Normál esetben abból kéne állni, hogy megbeszélitek az osztályt érintő problémákat, osztálykirándulás, mi vár rátok, kötelező programok, stb.
Meg nem mondom, a lentiek közül már mekyik volt, mert régen volt és nem emkékszem, de az egyikük gyakran használta ki az ofőit egy bónusz órának, hogy a tantárgyából haladjunk és ezt gyűlöltem. Szerintem az osztályfőnöki is van olyan, mint a többi tárgy, mert kell egy óra, ahol megbeszélik a fontosabb dolgokat, az ofő felkészíti őket a felnőtt életre, stb, illetve, ahol a gyerekek kicsit megpihennek, kilazulnak.
Szerintem az ofői amúgy kébe 1. osztákytól, mert nekül más tanórák rovására ment az, hogy balhé volt az osztályban vagy vakamit megbeszéltünk, de sokszor volt ez akkirnis, amikor ofőink is volt.
Negyedikben az ofő feldobott egy témát, arról beszélgettünk, meg feladatokat adott, udvariassági normákat tanuktunk, a tulajdonságokat elemeztük, megbeszéltünk, hogy milyen események lesznek, stb
Ötödikben külföldre költöztünk, ahol hetedikig nem vllt ofői.
Hetedikben ofő beszélt, ha volt valami nagy történés vagy egy kirándulást vagy eseményt bejelentett, amúgynmeg csendben elvokt és egyesével odahívta azt, akivel épp beszélnivalója volt vagyboda kehetett menni, ha beszélni szerettél volna. A lelkiálkapotom miatt vekem sokszor bestékt, mert vertek a gyerejek engem, mert magyar vafyok csúfoktak az akcentusom miatt és otthoni gondjaim is voltak, ezért (is) nem tanultam rendesen meg szomorú voltam.
Nyokcadikban az ofő néha lediktált pár kérdést és írásban kellett válaszolni, a véleményünket kifejteni, magunkról írni, ezt szerettem, mert akkor én is kiadhattam a gondolataimat. Néha beszélgettünk, ahol mindig csendben ültem, mert magamtól sosem mertem megszólalni, ő meg nem szólított fel. Vokt, hogy osztálybeli gondokról, vokt, hogy csak úgy bármiről. Néha meg névsorrendben kihívta négyszemközt beszélni a gyerekejet, kb 1-2 alkalomnal sorra kerültem, de, mivel az abc végefele voltam és az n betű körül elakadt, a köv ilyen óránál meg mindig újra az A betűnél kezdte, ritkán kerültem sorra.
7.ben meg 8.ban az ofői órákra az osztályt 2 csoportra bontották.
A gimit magyarországon kezdtem. Az első gimimben az ofő volt, hogy szintén írásban várta a véleményünjet vagy pár folgot magunjról, eseményekről bestéltünkigazokásojat átvette, eléggé indiszkrét nő volt, így néha olyant is mondott, amit négyszemközt kelkett volba, de szerettük.
A követkeuő gimimben az ofő akkor tartott ofőit, ha muszáj volt, amúgy meg hazaengedett minket a kirándulásojat, közelgő eseményeket a tanóráin beszéltük meg, különösebb gond nem vokt velünk, ha valakifel baj volt, privátban negbeszélte vele. Ő volt, aki mindenkivelntudta, hogy mi van és rengeteget segített, pedig tábolságtartó volt. Nejem rengeteget segített, pedig alig beszéltünk.
Nálunk így zajlott:
A katolikus hittan ofő kirekesztett eleinte, majd rossz színben tüntetett fel az osztály előtt, aztán megalázott.
Az osztály többi tagjait szana szét való dicsérete
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!