Miért nem próbálnak csak részben digitális oktatást bevezetni? Mi lenne a megoldás?
Az már láthattuk, hogy ha van digitális oktatás, ha nincs, a közvélemény háborog. Pedig olyan szépen meg lehetne oldani, hogy kevesebb diák járjon be, és akkor a kecske is jól lakik és a káposzta is megmarad. Csak időben el kellene kezdeni szervezni. Én most inkább az oktatásnak a középiskola és általános iskola részét hoznám fel, mert az kelt nagy felháborodást a szülők között, hogy nem tudnak otthon maradni a gyerekkel.
Például szerintem tök optimális lenne, ha mondjuk első négy évfolyam bejár, akár kissebb csoportokra bontva. Így a szülőknek nem kell szabadságra menni. Felső tagozatnál szülői nyilatkozat alapján fel kéne mérni, hogy ki járjon be, és ahol van arra igény, hogy bejárjon a diák, mert mondjuk otthon valamiért nem tud tanulni, mert nem elég önálló, nincs eszköz, az bejár, aki meg megoldhatja otthon, az marad otthon a szülői nyilatkozat szerint.
Gimiben meg lehetne, hogy alapvetően otthonról tanul mindenki, és csak az jelez vissza, akinek nem jók ehhez az eszközei. Ők meg mondjuk, ha tömegközlekedés nélkül (vagy csak nagyon minimálissal) meg tudják közelíteni az iskolát, akkor bennek minden nap és lehetne kis csoportos tanulószoba, meg mondjuk bizonyos időnként használhatja az iskola eszközeit, például infó házira. Akinek meg mondjuk tömegközlekedés kell, az kollégiumba megy, és egy esetleg két hetente jár haza.
Ahol szakmát tanulnak ugyan ez, csak mondjuk úgy szervezni az órákat, hogy mondjuk minden negyedik héten csak a szakmával kapcsolatos gyakorlati órák vannak, és akkor addig, aki helyi, az ugyanúgy besétál, többiek koli. És akkor mondjuk felosztani kollégiumoknal, hogy mikor kik vannak bent.
Plusz szerintem digitális oktatással sok mindent lehetne központosítani akár csak intézményeken belül. Tehát mondjuk online elérhetővé tenni az anyagokat, akar videó formájában is.
És azzal is kiegészülhetnénk, hogy, aki az oktatást digitálisan hajtotta végre, azt mondjuk fél vagy negyed évente behívnák írni egy nagy tesztet, ami jobban számít bele a jegybe, mint az online oktatás alattiak. Tehát mondjuk írt egy témazárót online, az 200%-os az enaplóba, és akkor a negyedéves teszt meg 300-400% akár. A feleltetés szóban meg ugyan úgy mehet online, akik meg bejártak, mert máshogy nem tudták tanulni azoknak személyesen. És akkor így nincs az, hogy az online oktatás mögötti jó jegyek nem tartalmaznak valós tudást.
Olyan jól át lehetett volna gondolni ezt az akár részben digitális oktatást, ha hamarabb kezdik tervezni. És akkor ennél a kis vázlatomnál precízebb és hibátlanabb módszert ki lehetett volna találni és lett volna rá idő felkészülni. És akkor ezzel csökkenne az ingázó emberkék száma, megnyugodna a közvélemény két nagyobb része, mert így meg lenne hagyva a választás a szülőknek, idősebb diákoknak, hogy hogy is akarják megoldani. Mert szerintem jelenleg az van, hogy próbáljuk lehető legtovább húzni hagyományosan, addig szépen nő a vélt-valós betegek száma. Aztán ha megint két nap alatt kell átállni digitális oktatásra megint ott leszünk, hogy a szülőknek hirtelen kell megoldani. És itt nem csak a szabadságokról van szó, hanem mondjuk ahol nincsenek megfelelő eszközök a tanulásra, vagy több gyerek van. Így viszont lenne egy átmeneti időszak, amíg lehet figyelni, hogy ez hogy működik, kell-e átállni teljesen digitális oktatásra. Addig viszont van egy felkészülési idő, ami alatt lehet javítani a digitális oktatás módszereit. És ez szerintem javítaná az oktatást is, és ha legalább a diákok egy része is otthon tanul, az már csökkenti is a vírus terjedését.
Mit gondoltok? Hogy kéne megoldani? Van-e erre megoldás?
Esetleg mi a véleményetek az ötletemről?
B..romság az egész úgy, ahogy van. A digitális világ már így is szétb..rmolta az emberi társadalmat, pl., ha elmegyek egy társaság mellett, a legtöbb ember a telefonját nyomkodja még akkor is. Régen mi volt? Ha összejött egy társaság, akkor egymással voltak elfoglalva, egymással beszélgettek, szórakoztak, játszottak.
Ezzel a digitális oktatással is jobban meg akarják szüntetni, hogy az emberek fizikálisan is kapcsolatban legyenek egymással, még kevesebb legyen a személyes találkozás, ez az emberi kapcsolatok fokozatos leamortizálásához vezet.
Az egész országot nézve nincs meg a szükséges technikai feltétel se a tanári oldalon, se a diák oldalon.
A tavaszi digitális oktatás a vicc kategóriába sorolható. A számonkérésekkor szanaszét puskázták magukat a diákok. Az én iskolámban az igazgató kiadta, hogy a helyzetre való tekintettel nem lehet buktatni. Így a félévkor megbukott 17 diák csodálatos módon javított és átment kettessel. A jegyek nagy része nem tükrözi a valodi tudást.
Az általad leírt oktatás nagyon nehezen lenne megvalósítható. A suliban lévő kiscsoportos oktatáshoz ugyanúgy tanár kell, mint egy online meetes órához. Ehhez nincs meg a szükséges humánerőforrás. A számonkérésekről már nem is beszélek.
A vírus nem támad 500 fő alatti rendezvényeken, stadionokban, koncerteken, éttermekben, sörözőkben, tömegközlekedési eszközökön, a strandon, piacokon, a gyárakban, munkahelyeken, a tömött Duna parton (elméletileg mindenhol be kell, hogy tartsák a 1,5 méteres távolságtartást és maszkviselést, de csak nagyon kevesen tartják be), de az iskolákban rögtön lecsap. Szerinted ez mennyire életszerű?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!