Mi értelme a magatartás és szorgalom jegynek?
Eddig semmi érdemleges hasznát nem tapasztaltam, és a környezetem elmondása alapján se tűnik értelmesnek. Már csak kezdjük is ott, hogy sehova nem számít bele az össz átlagba.
Általános alsóban teljesen pofára megy egy csomó helyen ez a két jegy. Lányok nagyrésze automatikus ötös, fiúk nagyon max négyes. Felsőben is jellemző ez a tendencia inkább. Esetleg szorgalom jegynél figyelmebe veszik a többi tárgy átlagát, ami szintén nem ad reális képet. Én pl mocskosul lusta voltam, de szinte színötös, szóval ötös szorgalom jegy, osztálytársam megcsinált egy csomó plusz feladatot, de így sem volt közel sem olyan átlaga, mint nekem, többnyire hármast vagy négyest kapott szorgalomból. De jó, fogjuk rá általánosban kell, hogy visszajelzést kapjon a szülő, igaz ezek a jegyek nem reálisak.
Gimiben viszont kész vicc. Magatartás többnyire csak azon múlik, hogy hány igazolatlanod van, ha egy se ötös, ha balszerencséd van, akkor az ofő házirenddel szembemenve nem várta meg az igazolás három napos leadási határidejét és beírt igazolatlannak egy hétre, holott volt orvosi igazolás. A szorgalom meg még nagyobb vicc. Konkrétan azon múlik, hogy megcsinálod-e rendszeresen a házi feladatokat, "magadhoz képest jó eredményeket érsz-e el" és a "készülsz-e minden órára". Namármost, az első kötelesség, ha nincs meg kaphatsz rá egyest, felesleges külön értékelni. A második kettő meg marha szubjektív. Tehát kolis volt szobatársam ritkán készült bármire is, a humán tantárgyánakat megjegyzi órán, max előtte kell átolvasnia egyszer a reál tantárgyakat érti, házit óra előtt ír, ő szinte kitűnő tanuló, ötös szorgalommal. Én délután csinálom a házit, reál tantárgyánakat nem értem annyira, van, hogy több órát ülök a korrepetáláson, hogy legalább a hármas meglegyen jó esetben fizikából. Azokat a tárgyakat, amiket csak tanulni kell átveszem párszor és kész, bár néha ez se. Tehát ezzel a logikával, mondjuk nem tanultam irodalomra, viszont a tanár szerint marha szorgalmas vagyok, mert mindig tudom a választ a kérdésre, a fizika tanár szerint meg rohadt lusta, mert már a sokadik alig kettes dogát írom. És ők nem tudják, hogy melyik tárggyal foglalkoztam. Aztán ott az osztálytársam, aki sokkal többet tanul, mint én, mégis sokkal rosszabb jegyei vannak mint nekem pl. Ő megint más megítélést kap szorgalom jegyre, ami egyáltalán nem reális. Ráadásul gimiben még azt sem lehet mondani, hogy jajj kicsi a gyerek, így jelzünk a szülőknek.
Szóval szerintem nem reálisak ezek a magatartás szorgalom jegyek. Szerintetek mi értelmük van akkor ezeknek?
Nálunk teljesen reálisan értékeltek gimnáziumban.
Volt több olyan, jeles tanuló, csendes lány, akiket négyesre osztályoztak szorgalomból, mert - bár tanultak - pluszt nem tettek hozzá az órákhoz, nem jelentkeztek, szorgalmit sem készítettek soha.
Volt ellenpélda is, közepes tanulónak ötös szorgalom, ugyanis nagyon akart, készült.
A magatartás inkább egyfajta "szociális aktivitást" mért nálunk. Én kifejezetten rossz magatartású voltam, de ellensúlyoztam a hozzáállásommal (szereolés ünnepségekek, versenyek, feladatok), így a 4-es azért megvolt a 3-as helyett.
Amúgy az értelme, hogy szubjektív visszajelzést ad a szülőnek.
8 Ha dolgozatnál, felelésnél tudod az anyagot, akkor elsősorban az adott tantárgyra kapott érdemjegyed lesz jeles, nem pedig a szorgalmad. Színötös tanuló is alulteljesíthet magához képest. A szorgalomnak sok összetevője van, jó esetben egyik sem válik kizárólagossá (épp a személyiségbeli eltérések miatt), ezek közül csak egyik az órai aktivitás.
Dolgoztam olyan helyen, ahol a magatartásjegy megállapításában
pedig a közösségi aktivitás volt tényező. A felfogás kb. az mögötte, hogy nem full individualizmusra akar nevelni az iskola, hanem egy kicsit a közösségi létezésre is (hozzáteszem, jelen iskolarendszerünk így is, úgy is baromi távol van ettől). Ha egy tanuló csak úgy magányos farkasként elvolt magának egész évben, akkor 4-esnél jobb nem lehetett, mert a közösség életéhez semmiben nem járult hozzá. De a hozzájárulásnak sokféle különböző megnyilvánulása lehetett, nem voltak a csendes tanulók sem diszkriminálva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!