Miert rabolnak el az emberek eletebol 10-12 evet iskolaval, ha a nagy reszuk ugyis csak arufeltolto, kasszas, vagy gyari melos lesz?
Diákolimpián tényleg jól teljesítünk, de ez ne tévesszen meg senkit, igazából ez is pont azt igazolja, hogy a magyar oktatási rendszer erősen szegregál.
Van egy elit rétegű iskolaszint, amelyik kiválogatja magának a zavarosból a magasabb kvalifikációval rendelkező és/vagy jobb anyagi hátterű gyerekeket és azoknak valóban kitűnő minőségű (jóval európai, sőt, világátlag feletti) oktatást nyújt, és mennek diákolimpiázni.
De ugyanakkor van a "vasúton túli" iskolaréteg, amelyikben meg szarral rajzolnak a diákok horogkeresztet a falra... Ez utóbbiban nem lennél te diákolipmia-győztes, ne aggódj, pedig az is ugyanúgy középiskola.
Persze, nyilván a valóság a kettő között van, most erősen sarkított példákat hoztam, de ez a kettősség akkor is megvan a magyar oktatásban, szerintem mindenki el tudná sorolni a saját városában azokat az iskolákat, ahová a jobb hátterű gyerekek járnak, és ahová pedig a gáz gyerekek. Pedig ez is, az is érettségit ad, mégis ég és föld. Ez a baj.
1. Az 100as számKÖR, nem számrendszer.
2. Csomó olyan gyerek van, aki 2. Osztály végére nem tud rendesen olvasni... Nekem volt olyan osztálytársam, aki 4.ben is csak makogott.
3. Szerinted elég, ha valaki csak 100ig tud számolni? Pesten egyes buszok jelzése is 100felett van (168E, 202E,115,101E stb.),és pl.egy kasszásnak nem árt , ha tud 100-nál tovább számolni, hogy vissza tudjon adni. Nincs minden összegre külön bankjegy, ki kell számolni a visszajárót.
(Én is voltam diákként kasszás szóval tudom miről beszélek.)
4. Valóban sok felesleges dolgot tanítanak az iskolában. De megtanulunk gondolkodni, megtanuljuk milyen, ha teljesítenünk kell és megtanulunk emberek közt mozogni (jó esetben), valamint azt is, hogy a tetteknek következményük van. Ja és helyesen írni, csapatbam dolgozni.
5. Azért nem mindenki lesz biorobot...szükség van asztalosra, festőre, villanyszerelőre, informatikusra, könyvelőre , valutapénztárosra, ügyvédre, hentesre, fogászra, gyógyszerészre, ápolóra és sorolhatnám még. Ezekhez mind kell egy plusz tudás, ami tanulás vagy gyakorlás útján szerezhető meg, és NEM elég hozzá 3osztály...
Kérdező, sajnállak, hogy ennyire kiábrándultál az iskolából.
# 11/16
jó nagy baromságokat írsz.
az, h bizonyos iskolákban x számú diák eljut mondjuk versenyekre, pont nem azt igazolja, h az oktatásunk jó, inkább az ellenkezőjét.
ráadásul én is jártam egy átlagos nappali gimiben, ahol kb. a tehetségek 5-10%-át észrevették max., vitték is őket versenyre, bizonyítandó, h milyen remek iskola.
ja, az h a gyerekek 40%-át meg kiszórták, kit érdekel. és zömében átlagos képességű
„A többiek meg valahogy sűrűn hivatkozva a rossz iskolákra, tanárokra és az elrabolt idejükre éldegélnek.”
már ne haragudj, de az vmi elképesztő, h tényleg vannak olyan birka emberek, akik szerint nincs gond a magyar oktatással.
„szörnyű magyar oktatás ellenére”
hát ez az :D az a baj, h ellenére. az oktatásnak úgy kéne működnie, h a tehetségeket kiemeli, az átlagos vagy gyengébb képességű diákokat meg felhúzza egy olyan szintre, amivel boldogul az életben nem úgy, h aki elég gazdag/szorgalmas/erős lelkileg, az boldogul, és nem darálja be az oktatási rendszer.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!