Elrontottam valamit a munkám során pont azok után, hogy kaptam 1 havi fizetést bónuszként a jó teljesítményem miatt, ez nem gáz?
A lehordás sem lehordás, csak egyfajta visszajelzés. Ha belehondolsz, ez a leggyengébb "büntetés" ilyenkor. Ez csak annyi, hogy a tudomasukra jutott a hibád, szeretnék, ha legközelebb jobban odafigyelnél. Általában a főnökök is megértik, hogy ember vagy, de a feletteseiknek muszáj jelezni, hogy figyelmeztettek téged, illetve, ha egy negatív változás merül fel a beosztott teljesítményében a jövőben, ami miatt majd el kell bocsátani a beosztottat, dokumentálva van, hogy voktak figyelmeztetések.
Ha követjeznénye is van, na az már valami.
Egy ejnye-bejnye nem a világ vége, tudomasul vetted, ennyi.
Ha a bakidnak következménye is van, az megint a súlyosságtól is függ. Volt már okyan baki ami annyit kívánt, hogy a beosztott üljön végig egy tréning programot, olyanról amit tudott, csak figyelmetlenségből rontott el, na ez a legjobb. Volt, hogy írásbeli figyelmrztetést kapott a HR jelenlétében, na ez a legrosszabb.
Velem is hasonlók szoktak történni: amint jön egy jó dolog, befigyel egy rossz.
Ha meg lehet oldani hamar és megoldod, akkor szerintem no para.
Annyira nem ment el a kedved, ha röhögő szmájlikra futja...
Egyébként nyilván gáz, tökéletesen rossz időzítés, de ez van, javítsd ki és kész. Ha alapvetően egyébként elégedettek a munkáddal és a bónusz után sem lesz rendszeres az ilyen, akkor elfelejti mindenki is kész.
(a hiba súlyát meg nem abban kell mérni, hogy neked mennyi idő kijavítani)
Hogy mi mennyire gáz/ciki, az nagyon szubjektív még akkor is, ha a hiba szakmai, üzleti, gazdasági és egyéb szempontok alapján is viszonylag objektíven értékelhető.
Munkahelyi környezetben rendkívül nagy mértékben változhat, hogy a főnök mennyire jól és hogyan irányít, motivál, számon kér. Ennek sok szubjektív tényezője is lehet. Ha pl. eleve nem vagytok túl jóban, fúrni akar ő vagy más, van más jelentkező a helyedre, akinek még hátszele is van, akkor lényegesen komolyabban is értékelhetnek egy hibát, mint ami szakmailag indokolt lenne.
Ha a főnök rendkívül szigorú, példát akar statuálni, nincs benne empátia, esetleg csak rossz vezetési módszert választ, akkor akár indokolatlan mértékben túl is reagálhat egyes helyzeteket.
Ugyanakkor pláne, ha csak egy üzenetben/levélben tolt le, akkor érdemes figyelembe venni, hogy ilyenkor az ember hajlamos a saját kételyeit, érzéseit előtérbe helyezve az eredeti szándéktól nagyon eltérően értelmezni a leírtakat, mert írásban a valós hangsúlyok nem annyira jönnek át, mint élőben előadva. Egy eredetileg semlegesnek, érzelem mentesnek, tárgyilagosnak szánt üzenetet is nagyon könnyű adott helyzetben tévesen dörgedelmes lecseszésnek értelmezni, pedig a cél lehet, hogy csak annyi volt, hogy tudjuk, mi történt, máskor figyelj oda jobban és semmi más nincs mögötte.
Pont azért, mert az üzenetet és a főnök viszonyulását a helyzethez nehéz lehet belőni, érdemes őszintén és aktívan kommunikálni a helyzetekről, jelezni, hogy a hiba nem volt súlyos, az elhárítás milyen hamar megtörtént és különösen, hogy azért milyen erőfeszítéseket teszel, hogy a jövőben ilyen hiba ne következzen be.
Főnöke válogatja, hogyan érdemes ezt csinálni.
Ha a főnök hajlamos a mikro menedzselésre, igényli, hogy ő hozhasson meg döntéseket, éreztethesse, hogy ő tud mindent jobban másoknál és fontos neki, hogy mások érezzék az ő nélkülözhetetlenségét, akkor érdemes lehet kérdésként tálalnod a javaslataidat, hogy te ezekre gondoltál, így megfelel-e neki, van-e egyéb javaslata, jobb megoldása.
Ha a főnök elfoglaltabb, mint amennyire a saját fontosságát szereti érezni/éreztetni, akkor valószínűleg szeretne minél kevesebb feladatot magának és jobban örül a kész megoldásoknak, mint újabb kérdéseknek, újabb feladatoknak. Ilyenkor érdemesebb inkább csak tájékoztatni, hogy megnyugodjon, hogy te okultál a hibából, teszel lépéseket, hogy megelőzd és neki nincs aggódni valója miattad és főleg semmi dolga az egésszel.
Te ismered a főnököd stílusát, gondolkodását, de általában érdemesebb minél rövidebben, lényegre törőbben, informatívabban tájékoztatni. A legtöbb főnök nincs oda a hosszú, terjengős, felesleges mondatokkal feldúsított levelekért.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!