Kezdőoldal » Emberek » Munkahely, kollégák » Egy gépészmérnöknek mennyire...

Egy gépészmérnöknek mennyire van szüksége az egyetemen megszerzett tudására? Mennyit hasznosít az egyetemi tananyagokból a valós munkája során?

Figyelt kérdés

Mekkora szükségem lesz a munkám során, azokra a dolgokra/ tárgyakra melyeket az egyetemen tanulok? Gondolok itt a mechanikára, anyagtudományos tárgyakra, géprajzra, matekra stb… 5.félévemben járok és az elején tanultakra már alig emlékszem. Azt mondják az egyetem csak egy rálátást ad az egészre, amit a munkahelyemen fogok csinálni, azt úgy is ott tanulom meg. Ez igaz?

Kérem csak olyan írjon, akinek van tapasztalata, a kérdéssel kapcsolatban.

2021. okt. 24. 15:54
 1/6 anonim ***** válasza:

Bár én villamosmérnök vagyok, de van rálátásom a gépészetre is, mert mechatronika technikusival kezdtem, majd lediplomáztam, és sokat voltam karbantartási területen együtt gépészmérnökökkel. Azt kell hogy mondjam, a technikusi és főiskola sokkal gyakorlatorientáltabb tudást ad, mint az egyetem, tehát így igaz, egy rálátást ad, amivel zöldfülűként startengedélyed van a szakmában.

Egy rokonomat most el villamos területen el félútig egy külföldi egyetemen, most váltott főiskolára, mert nem jött be neki a száraz elmélet. Nagyon nem bánta meg.

Egy másik kollégám meg profi tervező volt 3d-s cad programokkal műegyetemi diplomával, de olyan alap dolgokkal nem volt tisztában, ami technikusiban alap volt. (Menet önzárása, súrlódási félkúpszög stb.)

Te is elvégzed, aztán majd specializálódsz egy területre.

2021. okt. 24. 16:02
 2/6 anonim ***** válasza:
* Egy rokonomat most rugdostam el
2021. okt. 24. 16:03
 3/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm a választ! :) Mechatronikai mérnöknek tanulok, csak a "/mechatronikai mérnök" , lemaradt az elejéről. :D
2021. okt. 24. 16:08
 4/6 anonim ***** válasza:
Nagyban függ attól mit fogsz csinálni diploma után...
2021. okt. 24. 17:54
 5/6 anonim ***** válasza:

Ahogy írták, ez attól függ, hogy mivel fogsz foglalkozni.