A munkahelyeteken kötelező a maszk? Szóltok, vagy szólnotok kell, aki nem húzza fel?
Pár napja kezdtem dolgozni egy ruházati üzletben.
A maszk (sajnos (nálunk is kötelező, legalább szájig felhúzva.
Már az első nap mondták, hogy figyelmeztetni kell azt a vásárlót, aki nem húzza fel rendesen a vagy nincs rajta.
Oké akkor szabály, de nekem ez nagyon kellemetlen, mert nem szeretek, szeretnék senkivel sem veszekedni.
Én is utálom, gyűlölöm, szerintem nagy hülyeség az egész, legszívesebben lázadnék, de nem lehet.
Tegnap már reggel volt ety vásárló, akire kénytelen voltam szólni. (azt is úgy, hogy kollegina mondta, szóljak rá).
Na és az ember nagyon ki akadt, hogy ki mondta ezt.
Mikor mondtam, hogy ne haragudjon, a felettesem, hogy mutassam meg, elkezdett kiabálni vele a hogy micsoda baromság, mert ő rosszul van benne, meg miért kell felhúzva lenni.
És kolléga meg ki zavarta.
Én sem értek ezzel egyet, (remélem nem kell hónapokig hordani ezt a sz. t, mert nap végére már fáj az ember torka.
Nálatok mennyire van szigor?
Akinek sulis a gyereke, kell hordania?
Milyen rendszer van?
Irodában dolgozok, a közös helyiségekben kötelező a maszk viselete, a kollégák komolyan veszik, illetve nálunk meg mindig van home office is, ezért egy időben soha nincsenek sokan az irodában.
Amúgy ez egy kormány által előírt szabály, amelyet a boltoknak kötelező betartaniuk, különben bírsággal sújthatják őket, ezért ennyire szigorúak veled ebben. Nyugodtan szólj rá az emberekre, az egyéni kényelmetlenség mindenkinek a maga problémája, jelenleg ez a szabály, amit be kell tartani és tartatni.
Rendben, köszi :).
Mondták is, "nyugodtan ki lehet küldeni aki bunkó, mert senkinek nem vagyunk a kutyái"
😀.
Ja, mondta is az egyik kollegina hogy mondjam, hogy menjen a viktorhoz reklamálni 😀😀😀
Egyetemista vagyok. Nálunk csak gyakorlatokon kötelező, de az évfolyam felének az előadáson is jelenléti oktatás van. Én nagyon dühös vagyok érte, meg is próbálok majd egyéni tanrendet kérni, bejárós vagyok, tele egy háztartásban élő családtagokkal, akiknek így én vagyok a legjelentősebb veszélyforrása.
Boltokban igenis elvárom a személyzettől, hogy figyelmeztessék a felelőtlen vásárlókat a maszk HELYES használatára meg a védőtávolságra is! (Bár az alkalmazottaknak is kevesebb, mint a fele hordja helyesen.)
Most ez is a munkaköröd része. Felelősséggel tartozol azok iránt a vásárlóitok iránt, akik védeni szeretnék az egészségüket, akár pl. veszélyeztetettek.
Én nem ilyen helyen dolgozom, de pl régen voltam ügyfélszolgálatos, ahol sajnos le kellett nyomni néha olyasmit az emberek torkán, amivel magam sem értettem egyet.
Ezt úgy lehet megfelelően kezelni, ha pl boltos lennék, ezt tenném:
"-Tisztelt Hölgyem/Uram! Elnézését kérem, de kötelességem figyelmeztetni a maszkviselési kötelezettségre, szólnom kell Önnek, hogy legyen kedves felvenni". És utána nem vegzálni tovább, amúgy is a törvény a dolgozók maszktalansága esetén bünteti a boltot. A bolti alkalmazott maximum csak szólhat érte, de nem intézkedhet, nem alkalmazhat kényszert. Ez is benne van a törvényben, csak sokan másképp alkalmazzák.
Ügyfélszolgálatosként is (távközlés) volt, hogy bejött az ember, hogy miért kapcsoltuk ki a szolgáltatást neki.
Sok múlik a szóhasználaton: én pl sosem "korlátozzuk", "kikapcsoljuk" szavakat használtam, mint a kolléganőm, hanem "korlátozzák", "kikapcsolják" stb, ezzel is utalva arra, hogy a cég több részből és többfajta kompetenciájú csoportból áll és én nem feltétlenül a magánvéleményemet tükrözöm, csak a munkámat végzem. Sokkal jobb az ügyfelek együttműködő képessége, ha az ember nem képviseli a fassságokat, nem úgy beszél, mint aki sejtszintig egyetért, inkább csak afféle kívülálló jelleggel áll a témához.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!