Miskolciak! Mikor volt jobb, élhetőbb Miskolc: 1985 körül, amikor még Miskolc volt a második legnagyobb magyar város, vagy mostanság?
Magyarországon általában lepusztult volt az egészségügy, tehát Miskolcot kiemelni ebből értelmetlen.
De a többit sincs értelme. Mi az, hogy “szórakozás”?!
Mindenkinek műveltségi szintje határolja be, hogy mit ért ez alatt.
A kocsmázástól a rock koncerteken, színházon át a Miskolci Filmfesztiválig.
Nagyon bonyolult, összetett. Aki akkor volt fiatal, sem biztos, hogy most azt mondja, akkor jobb volt.
Én összességében kérdeztem. Persze hogy mindenkinek más az értékrendje.
Szerintem nem annyira bonyolult a kérdés...
Szeretném tudni, hogy érződik-e a fejlődés, vagy csak a kohászat, a gépgyártás szétverésének hatás érződik csak?
Miért olyan (viszonylag) olcsók a lakások?
Miskolc régen egész jó hely volt!
Az Avasi borozók, éttermek, a Csanyik-völgyi bulik, a város nyüzsgése nagyon vonzó volt, tele fiatalokkal - és nem volt nyomor.
Ma nem ismerem annyira részletesen a helyzetet, de legutóbb mikor voltam, nagyon kihaltnak tűnt.
Pécsre szokták mondani hogy lúzer város, de Miskolc sem szerencsésebb: azt is nehezen dolgozták fel hogy a BMW nem Miskolcra, hanem Debrecenbe ment, most meg a Volvó épít új autógyárat Kassán - és nem Miskolcon...
Pedig kevés szebb környezetű várost ismerek Miskolcnál!
Akkor rengeteg gyár, üzem volt - és 220 ezer lakos.
Ma alig van ipar - és 160 ezer lakos.
Hát, aki szerint ma jobb, akkor biztos tudja, hogy miért Debrecenbe ment a BMW, és Kassára a Volvó?.
Szerintem egyértelműen jobb most. A 80-as években igaz, hogy nyüzsgő iparváros volt, de ennek alá is volt rendelve minden. Az ideözönlő emberek miatt harminc év alatt duplájára nőtt a lakosság, ez durván felszabdalta a városképet, erősen hátrányára változott. A 90-es években a nehézipar összeomlása keményen érintette, nem volt pénz a fejlesztésre. Ez az EU-csatlakozás után kezdett változni, azóta a városkép egyre javul, emellett igyekszik több lábon állni a város, az ipar helyett a kultúrára és a turizmusra igyekszik tenni a hangsúlyt.
Ha csak egy sétát tenne egy 1985-ből érkezett időutazó ma, akkor ezt látná:
Szinva terasz: parkoló helyett dekoratív közterület (2006)
Hősök tere: betonplacc és szocreál szobor helyett szökőkutas, növényes közterület (2006)
Pláza és Szinvapark: üres placc helyett bevásárlóközpont (2000, 2001)
II. János Pál tér: nagy semmi helyett szökőkutas tér (2020)
Modern villamosok, a pálya meghosszabbítva Majláthig
Belvárosi épületek felújítva
A BMW a repülőtér miatt választotta Debrecent, más különbség gyakorlatilag nem volt. A mezőkövesdi repteret elvileg fel lehetne újítani, és akkor Miskolcnak is lenne közeli reptere, voltak erre tervek, de egyelőre úgy tűnik, nem lesz belőle semmi.
6 - A BMW FŐKÉNT a működő Nemzetközi Repülőtér miatt választotta Debrecent.
Meg a többi járulékos létesítmény miatt: Nemzetközi Iskola, Német Iskola, irodai kapacitások, luxus-beruházások.
Ugyanez az oka a kínai gigaberuházásnak is, csak mér rátett a BMW ottléte.
Debrecen a működő repülőterével mindent vitt, amit csak lehetett!
A mezőkövesdi repülőtér soha nem működött, és soha nem is fog működni!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!