Ez azt jelenti, hogy fotografikus memoriam van?
Pl. Egyszer tori feleltetes volt. Otthon atneztem a tk szoveget ketszer, de biztonsag kedveert ora elott is gyorsan atfutottam.
En lettem a felelo. Szorol szora kb elmondtam, ami a konyvben volt, es az ofo csak elkepedve nezett ram. Ha a szovegbol rakerdezett volna egy szora, siman megmondtam volna, hogy merre talalhato es hanyadik oldalon.
Matek dogaban is egy feladatnal eszembejutott, hogy hazinak fel volt adva, csak mas szamokkal es kb elem terult a fuzetnek a kepe es leirtam hibatlanul az alapjan. Egy kb ket oldalt igenylo feladatrol van szo :D
Mostani irodalom dogaban pl 30-35 oldalnyi szoveget krllett megtanulni es mindent szorol-szora irtam le benne es a tanarom folyton dicserni szokott emiatt, hogy milyen “precizen” megtanulom. Kozben eszembejutott, hogy ez a fuzetnek melyik reszen volt, mik voltak kiemelve kulcsszonak meg ilyenek.
Idegennyelveknel pl a szavak megtanulasa a szotarbol nem tart sok ideig, foleg angolbol.
Ez az jelentene, hogy fotografikus memoriam van? Mivel fejlesztheto tovabb?
Hogy én mennyire utállak benneteket :D
Bár én inkább megértős tárgyakat tanultam a mérnök szakon, de vért pisáltam a lexikális magolós dolgokon.
Sajnálom, hogy nekem nem volt ilyen szuperképességem :(
Arra kíváncsi vagyok, hogy a megértős, absztrakt tárgyak nektek hogyan mentek?
Pl matematika, fizika, kémia, programozás?
Hát én meg a mateknál, fizikánál, kémiánál pisáltam vért :D
A vicc az, hogy alapból nagyon jó logikám van csak sokkal könnyebb a dolgokat egyszerűen "lementeni" az agyamba és aztán a mentett képről lemásolni...így igyekeztem ezt a fotografikus cuccot csak ott alkalmazni ahol tudtam hogy a büdös életben nem lesz szükségem az adott tananyagra (töri, földrajz, egyetemen a tölteléktárgyak).
Kemiabol sajnos mindig csak az elmeleti reszt tudtam, ugy lettem belole pont negyes kilencedik tizedik alatt. A kepleteket nem lattam at, mindig csak bemagoltam nagy reszet.
Programozasunk szerencsere nincs, infobol nem vagyok valami jo, 3-as :D nem latom at
Fizikabol otos vagyok, de az szerintem csak a szorgalmam miatt, meg az, hogy a tanarunk nem erolteti rank a dolgozatokban a szamolasos feladatokat, 6-8-bol 1-2 feladat szokott csak az lenni. Mondjuk eleg komplexek, de mindig ertem, mert kb csak be kell helyettesiteni es egy kis “jozan paraszti esz”
Matekbol otos vagyok. Az apukamnak koszonheto, addig magyarazza es gyakoroltatja az anyagot velem, ameddig meg nem ertem 100%-osan :DD
Nekem is ilyesmi memóriám van, középsuliban majdnem mindig mindenből ötös voltam, és az ELTE proginfót is nagyon jó eredményekkel végeztem el, csúszás nélkül, tehát reál szakon is működött nekem ez a technika.
Igaz, én úgy csináltam, hogy dolgozat (de leginkább egyetemi vizsga/ZH) előtt csináltam mondjuk a 30-40 oldalas füzetemből vagy a tankönyvből egy vázlatot, ahol a saját logikám szerint voltak kiemelve (színesekkel, nekem a színek mindig sokat segítettek a tanulásban) a dolgok. Egyetemen ez úgy nézett ki, hogyha egy hetet tanultam egy vizsgára, akkor abból 5-6 nap volt egy ilyen vázlat készitése, és az utolsó napon csak ezt a vázlatot tanultam meg.
Matekos tárgyaknál (dimat, linalg, analízis) dettó így csináltam, csak akkor pár típusfeladat került erre a vázlatlapra.
Lehet vitatkozni róla, hogy magolás-e vagy sem, de nekem mindig kiválóan működött.
A matekos tárgyakat lehetetlen megértés nélkül megtanulni.
Én ugyan ezt csináltam mint te, csak puskáztam a lexikális szutykokat. Nem tudtam volna ennyit megjegyezni, és időm sem volt már szakmai meló mellett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!