Akik infós szakra mennek, miért lepődnek meg, hogy sok a matek, és miért utálják a matekot? Főleg a proginfósoknál figyelhető meg.
És, ha azt figyelembe vesszük, hogy régen ez a szak programtervező MATEMATIKUS volt? Másrészt pedig, ha az ember csak és kizárólag programozni szeretne, és absztraktabb gondolkodást sem szeretne elsajátítani, akkor meg az egyetemet hagyja szerintem.
Igen, népszerűek a bootcampek, de ott más jellegű tudást kapsz. Sokan utána sem értenek jobban a programozáshoz, max meg tudják csinálni azt, amire megtanították őket. De a gondolkozásra általában nem tanítanak meg, és az egyén magától nem is tanulja meg, ha nem érdekli. Szóval a bootcampből ment emberek nagyon feljebb nem lépnek, másrészt pedig annak a diplomás munkaerőnek, aki foglalkozik velük, hogy segítsen nekik az akadályokon, mert új feladatok vannak, és nem érti. Szóval így meg a diplomás munkaerőnek lehet fárasztó, és ezért nem éri meg, mert túl sok energiát és időt foglalhatnak le a bootcampből mentek. De persze hely függő is, meg egyén függő is nyilván. Csak értitek. Van ennek másik oldala is azontúl, hogy milyen gyors, meg jó, meg jaj, minek a matek, meg az egyetem. Sok informatikus hallgató a hardveresebb tárgyaktól is visszaretten. Szóval mindentől, ami nem programozás. Döntsétek el ti magatok, hogy ebben az esetben tényleg az egyetemen kell-e az ilyeneknek lébecólnia. És miattuk lehet sokszor lassabban haladni. Ugyanmár.
Mire vársz? Megerősítésre? Azt a matekot, amit leadnak, csak nagyon kevés szakterület igényli meg. Azon kellene elgondolkodni, hogy miért van programozókból ekkora hiány... Talán az egyetemnek nem sz.patni kellene a diákokat és arra menni, hogy minél több mindenkit kivágjanak.
Egyébként is, mint sokan írják, nem akadémikusokra van szükség, hanem akik leülnek a gép elé, és elvégzik a programozási munkát. És ehhez nem kell Analízis 1.-4., akármilyen bántó a matematikusok szívének... Van Obamának is erről egy beszéde, fent van a YouTube-on.
Én egyébként nem sajnálom a cégeket, vagy lejjebb adják, vagy pusztuljanak meg. Nehogy már JavaScripthez melókhoz mesterképzés kelljen, hogy el tudjon az ember helyezkedni, röhej.
Egyébként ha ennyire nagyon okosak a diplomások, és megalapozott természettudományos háttérrel bírnak, miért nem bizonyítják be, hogy az egyetem előtt és után mi változik a diák agyában? A rendszerszemléletről lehet dumálni, de jó lenne valami konkrétum is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!