Kezdőoldal » Emberek » Emberi tulajdonságok » Testbeszédben mit takar az ha...

Testbeszédben mit takar az ha valaki beszélgetés közben nagyon közel áll hozzám fizikailag?

Figyelt kérdés
Olyan közel áll hozzám minden alkalommal, hogy hátrébb kell állnom mert kényelmetlen.. Azonos nemű emberről van szó.

2016. szept. 20. 17:10
 1/7 anonim ***** válasza:
82%

Leginkább egy idegesítő embert...


Ez egy rossz szokás, semmi más. Én ettől a falra tudok mászni. Főleg, ha én hátrálok, ő meg csak jön utánam.

2016. szept. 20. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%
Kereskedelemben dolgozom és minden öreg ember ezt csinálja..és nagyon kellemetlen és ha hátrébb lépek jön utánam..nagyon idegesítő
2016. szept. 20. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Kilencedikes nyelvtan tankonyv ;)

Egyebkent azt, hogy vonzodik hozzad, de attol fugg, mi az a nagyon kozel. Az intimzonaba a kozeli baratok belefernek, a szuk intimzona jelenti a vonzodast. Lehet, hogy o kozelebb erez magahoz, mint te ot. Vagy attol is fugg, hogy falusi/nagyvarosi. A falusi embereknek joval kitolodnak ezek a zonak, a varosiaknak beszukulnek. Ebbol adodhatnak ilyen kellemetlen helyzetek.

2016. szept. 20. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%
Jobban kedvel, mint te őt vagy tágabb a privát zónája, mint a tiéd.
2016. szept. 20. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Egy tanárról van szó, akivel mondhatni baráti viszonyban vagyok és nagyvárosban élünk mind a ketten.. Talán akkor az passzol a legjobban h ő jobban kedvel mint én őt.. Bár nem érzek ellenszenvet iránta, csak kellemetlen..
2016. szept. 20. 18:04
 6/7 anonim ***** válasza:

Szia, sziasztok!


Ebben a topikban felmerült 3 hasonló jelenség mint kérdés. Egyrészt kedves kérdező, a tanároddal kapcsolatban, aztán az egyes válaszadó problémája és a kettes válaszadó problémája.

A testbeszéd könyvekben és a köztudatban az ilyen jellegű problémákra kétféle válasz létezik:

1 Az adott személy szexuálisan akar közeledni.

2 Az adott személy eltérő népsűrűségű és/vagy kultúrájú területről származik.


A topikban előforduló három problémára nagy valószínűséggel a fenti kettő közül egyik sem illik és ez sok más esetnem így van.

A három nagyon hasonló jelenségnek valószínűleg három nagyon eltérő oka van.


Ha megengeded először a kettes problémájára válaszolok, mert az a legérthetőbb és legegyszerűbb.

Probléma:

Eladóként dolgozol és az idős emberek a számodra kényelmes távolságnál jóval közelebb mennek hozzád, ha hátrálsz akkor újra igyekeznek csökkenteni a távolságot. Miért teszik ?

Nos, azért mert a korral,érzékszerveink képességei gyengülnek, az idősemberek ugyanúgy a számukra kényelmes távolságra akarnak tőled megállni, csak az ő esetükben ez az érzékelési távolság lesz és nem a kapcsolatotok jellegének megfelelő zóna.


Nézzük a tanárral kapcsolatos problémát.

Hasonló, mint a kettesé, a tanárod ismeretlen okból túl közel megy és számodra ez kényelmetlen.

Akkor egy lehetséges válasz:

El tudod képzelni azt, hogy a tanárodnak a hivatása sőt egyenesen az élete a tanítás ? Tegyük fel, hogy számára minden a suli és a diákok körül forog az iskola egyfajta második otthona, a diákokkal való kapcsolatára pedig majdnem úgy tekint mint egyfajta szülő gyermek kapcsolatra. –Abból a szempontból értsd, hogy egy jó tanár hasonló dolgokat adhat a „gyerekeinek” mint egy jó szülő. amellyel alapjaiban hatással lesz az életükre és emiatt ráadásul felelősnek is érzi magát, sőt ugyanúgy büszkeséggel tölti el egy-egy tanítványa sikere mint a szüleit, stb.stb.


Ha ezeket el tudod képzelni róla, de akár ügyesen rá is kérdezhetsz, hogyan érez ezekkel a dolgokkal kapcsolatban, tehát ha ez elképzelhető, akkor egy fura dolog történik.

A tanárod személyes zónája két részre osztva a következőképpen fog alakulni nagyjából 15 cm-től az aktuális terem határáig a belső személyes zónája, a tanterem határától az iskola határáig a külső személyes zónája.

Ez annyit jelent, hogy amikor a barátoddal a teremben egymástól 1 méterre beszélgettek és a tanár tőled 5 méterre van, igazából az 5x messzebb álló tanárnak vagy közelebbi zónájában.

Te valójában a zónáiddal együtt mozogsz a tanár személyes terében, míg ő a saját belső személyes zónáján belül mozog. Tehát ebben a példabeli helyzetben a tanár nézőpontjából te a belső személyes zónájában vagy de a te nézőpontodból a tanár a nyilvános zónádban van.

Ez az aszimmetrikus területi helyzet. Amikor a tanár belép a belső személyes zónádba, számára megszűnik az aszimmetria, hiszen mindketten ugyanabban a zónában álltok, számodra viszont akkor keletkezik egy aszimmetrikus helyzet ez a lelki aszimmetria. Azaz valaki nem abban a zónádban áll, ahová a kapcsolatotok alapján tennéd. Amikor hátrálsz számodra megszűnik a lelki aszimetria, mert azt hiszed, hogy a tanár mondjuk a külső személyes vagy a társadalmi zónádba került, de ekkor a tanár számára ismét területi aszimmetria lesz.

Foglaljuk tehát össze :

Kettes válaszadó problémája : Eltérő érzékelési zóna.

Kérdező problémája: Aszimmetrikus területi és/vagy lelki helyzet. Fura de valójában te mész „közel” elsőként és a tanár bizonyos helyzetekben ugyanabba a zónádba áll meg amelyben te vagy neki.


Azonban adós vagyok még az egyes válaszadónak : A probléma valószínű oka a neurodiverzitás.

Az emberek elmeszerveződése és képesség profilja különbözik. Ez elménk számos képességére igaz, például a testbeszéd olvasási képességre vagy a zónák kezelésére vagy éppen az íratlan társadalmi szabályok ismeretére. Nekünk embereknek a fent írt területeken és sok más területen területeken is eltérő a képességprofilunk.


A legtöbbünkben mintha lenne egy kis GPS ami mindig tudja, hogy másokhoz képest hová kell állnunk a különböző szituációkban. Ez pedig mintha össze lenne drótozva egy velünk született adatbázissal, ami az íratlan társadalmi szabályokat tartalmazza.

Amikor hozzád Krisztián túl közel áll az egy aszimmetrikus lelki helyzet, mert Krisztián közelebb áll mint ahová a kapcsolatotok státuszából adódóan te helyeznéd, emiatt kellemetlen érzéseid támadnak. Ezeknek az érzéseknek tudod az eredetét, tudod őket azonosítani és kezelni, egyszerűen csak hátrálsz és ezzel meg is szűnne ez az érzés, ha Krisztián nem követne. Azaz a kis GPS ami össze van kötve az íratlan társadalmi szabályokat tartalmazó „gyári” adatbázissal, még össze is van drótozva az érzelmeket kiértékelő rendszerrel, aminek része megint egy adatbázis, ami érzelmeket tartalmaz.


Te abból indulsz ki, hogy aki közel áll biztos ő is ugyanazt érzi, ha hozzá közel áll egy idegen, csak nem érdekli, hogy ez mást mennyire zavar.

Ez nem így van sok esetben megesik, hogy annak a kis GPS-nek más a funkciója, esetleg valaki nem képes jól megállapítani a másoktól való távolságát. Megeshet hogy az a bizonyos adatbázis nincs feltöltve, például hiányzik a zónák kezelésről szóló rész. Van aki persze ugyanazt érzi amit te ha túl közel állnak hozzá vagy ő áll közel hozzád, de nem tudja ezt az érzést azonosítani, nem érti az eredetét, ugyanúgy szenved tőle mint te, legfeljebb nem látod rajta kívülről, ő viszont nem tudja az okát és nem érti a saját érzéseit.


Azonban a neurodiverzitás nem bizonyos képességek hiányát jelenti, hanem bizonyos fokú eltérő elmeszervezettséget ami mindenkire jellemző, de vannak átlagos képességek, amiktől eltérések lehetnek pluszban vagy mínuszban, például ez a poszt is a neurodiverzitásnak köszönhető.


Krisztiánnak tehát nehezen megy a távolságok automatikus beállítása, de eldönti, hogy megtanulja.

Krisztián nagyon szeretne barátokat ám mivel a zóna kezelése miatt furcsának tartják, Krisztiánnal nem barátkoznak. Krisztián elöször megnézi az otthoni mintát ám az a távolság amelyre a szülei és a testvérei megállnak tőle az kevés lesz.

Aztán Krisztián megnézi hogy mennyire állnak közel egymáshoz a barátok, de a gyakorlatban ez a távolság sem válik be. Mert az egy folyamat amíg idegenekből vagy távoli ismerősökből barát lesz.

Krisztián, nem tudja hogy fokozatosan a kapcsolat státuszához állítani a távolságot. Egyébként aki Krisztiánban magára ismer, annak jó hír az, hogy a beszélgető partner ezt megteszi, mert miután hátrál a számára kényelmes távolságon áll meg, ha pedig változik a kapcsolat státusza akkor ő maga közeledik és ebből már lehet mintázatokat analizálni.


Te az érzéseid miatt hátrálsz Krisztián viszont a legtöbb esetben a környezetéből analizált és rendszerezett minta alapján közeledik. Számodra az az érzés fontos amit a megfelelő távolságon érzel, Krisztián számára pedig az hogy az a távolság az általa megfigyelt vagy megszokott rendszeren belül legyen, tehát ha otthon 40 centire állnak meg tőle a szülei, akkor ő is 40 centire fog megállni tőled


Abban az esetben ha túl sok embernél tapasztalod ezt a jelenséget, akkor vagy olyan helyen dolgozol vagy tanulsz, ahol leginkább logikai rendszerező elme-szervezettségű emberek vannak. Azonban az is meg lehet, hogy a te neurodiverzitásod miatt van. Például introvertált típus vagy és számodra messzebb van a társadalmi zónád és emiatt egy aszimmetrikus területi helyzet keletkezik. Az is lehet hogy túl halkan beszélsz és emiatt az eltérő érzékelési távolságnál leírt helyzet lesz és ezért mennek sokan közelebb.

Azaz mindig számításba kell vennünk azt a helyzetet mint a 80-as évek tévé adásainál, hogy esetleg a mi készülékünkben van a hiba.


Oké, három embernek írtam megfejtést 3 hasonló de különböző okú okozatra. Honnan tudjátok, hogy az amit írtam helytálló ?

Megmutatom:

A kettes válaszoló az eladó esetében, ha igazam van az eltérő érzékelési távolságban, akkor a szóban forgó személy a társadalmi zónádban nem látja és vagy nem halja jól amit mondasz. Ezt le tudod tesztelni.


A kérdező esetében. Ha a tanár érzései miatt módosulnak a suli területén a zónái és igazából csak abba a zónába áll meg amiben te vagy neki, akkor ez bizony máshol lesz a teremben, a termen kívül és a sulin kívül. Ez utóbbi alól persze kivétel az, amikor egy iskolai rendezvény miatt a tanárral valahová mentek és persze a buszon is más a zóna dinamika.


Az egyes válaszoló esetében az a bizonyos zóna dinamika a kulcs, az átlagembereknél ez a bizonyos adatbázis dinamikusan állítgatja a távolságot a kapcsolat természetének, állapotának függvényében és persze az adott szituációkhoz és helyszínekhez illeszkedve. Ha valakinek az átlagtól eltérő a zónadinamikája vagy gyakorlatilag szinte nincs is, akkor nála jó eséllyel a neurodiverzitás a megfejtés.


Még valami a tanárral kapcsolatos példához. Nagyon fontos, hogy azt is nézd meg, hogy ez a gesztus valóban csak neked szól vagy másoknak is esetleg emberek egy csoportjának. Ha nekem van igazam abban hogy a diákjaival kapcsolatos kapcsolatot szinte szülő-gyerek kapcsolatként kezeli, akkor a diákok zöméhez közelebb fog állni a tiédhez hasonló helyzetekben. Míg ha ez a gesztus csak neked szól, akkor lehet az az ok amit a hármas vagy a négyes ír.

De itt megint nem annyira egyszerű, például van egy ügyfelem aki azért áll közel annyira hozzám, mert megszólalásig hasonlítok a kedvenc rokonára.

A tanárod közel állhat azért, mert az ő példaképe aki miatt tanár lett szintén közel állt és őt próbálja sok mindenben másolni és még számtalan okból. Ráadásul ez idáig három fő kategóriáról írtam, de van egy negyedik ez pedig a manipuláció.

Ám ezt itt most nem taglalnám részletesen.


Remélem sokaknak tudtam segíteni.

2016. nov. 26. 17:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Wow utolsó nagyon sokat segítettél, köszönöm a kielégítő válaszod!:)
2016. nov. 26. 23:20

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!