Miért viselkednek az emberek undorítóan az ügyfélszolgálatosokkal?
Telefonos ügyfélszolgálaton dolgozom egy nagyobb szolgáltatónál, vagyunk vagy 30-an. Nálunk nagyon szigorú a felvétel, tényleg csak a legjobbakat veszik fel, akik gyorsan gondolkodnak, kedvesek, hibátlan a kommunikációjuk. Ebből kifolyólag a munkatársaim is mind tényleg értelmes, rendes emberek, akik maximálisan teljesítik a feladataikat, sosem bánnak úgy egy ügyféllel hogy panaszra legyen oka.
Ehez képest legalább heti szinten látom sírni valamelyiküket. Ez azért más munkakörökben szerintem nem fordul elő.
Természetesen az ügyfelek viselkedése váltja ezt ki, én is volt már hogy rávágtam az asztalra idegességemben, mikor hatvanadszorra mondtam el hogy mit lehet tenni, de az ügyfél csak azt hajtja, hogy nem érdekli, oldjam meg, csináljam meg (azt amit egyértelműen nem tudok megtenni, el is magyaráztam, miért).
Nagyon kevesen vannak, akik vannak olyan értelmesek, hogy ha gondjuk van a szolgáltatás valamely részével, akkor nem annak anyáznak aki volt olyan szerencsétlen hogy épp felvette a r*hadt hívásukat, hanem kérnek egy e-mail címet ahol ezt bejelenthetik, vagy udvariasan megkérnek, hogy rögzítsük a panaszukat.
Mielőtt ügyfélszolgálatra jöttem, álmodni sem mertem volna arról, hogy ennyire utolsó szemét aljas söpredék a legtöbb ember, hogy sírásba kergesse a teljesen ártatlan, munkáját végző (és egyébként jól végző) társait. Hogy fajult mindez idáig?
Azért jó lenne tudni milyen ügyfélszolgálatról van szó.
De voltál már a másik oldalon? Úgy értem, hogy te hívtad fel azt a bizonyos ügyfélszolgálatot.
Miért hívnak titeket?
Mert baj van.
A legtöbb embet ideges ha baj van. Vagy azért mert becsapva érzi magát, vagy azért mert butának.
Egy olyan hely ahol időpontokat lehet kérni különböző egészségügyi/szépészeti kezelésekre.
Természetesen hívtam már ügyfélszolgálatot 25 év alatt, és ha nem tetszett valami, megmondtam hogy mi a gondom, meghallgattam a választ, és elfogadtam. Igen, volt hogy nem tetszett hogy még egyszer be kell mennem személyesen, vagy be kell fizetnem valamilyen illetéket, de mivel értelmesen elmagyarázták hogy ez a módja, nyilván felfogtam kicsiny agyammal és úgy tettem. (még úgy is, hogy a legtöbb ügyfélszolgálaton rengeteget váratnak hogy egyáltalán felvegyék...nálunk minden telefont azonnal felveszünk, nincs várakozás).
Ez a munka velejárója, aki ezt nem tudja kezelni, váltson munkakört. Szerintem a kicsi agyad feltudja fogni, hogy ha valakinek tényleg kell valami, és nagyon fontos akkor nem fog jópofizni, hiszen nem ilyen az ember természete.
Az emberek mindent azonnal akarnak, és ha kell átgázolnak bárkin és bármin.
Én azt nem értem, hogy lehet valakit ennyire kiborítani? Azon a szigorú teszten nincs valami ilyesmi feladat? S kéne nektek pszichológus ha nem bírjátok.
Azért, mert az emberek szeretik feljebbvalónak érzeni magukat, és lenyomni valakit, ha tehetik.
Úgy érzik, az ügyfélszolgálatossal végre megtehetik.
Nem mindenki, de jó sokan.
Kérdező,a másik oldalt is meg kellene vizsgálnod. Sok ember 3 műszakba jár dolgozni,nincs neki arra ideje,hogy állandóan az ügyfélszolgálatot hivogassa az időpontok miatt. Egyet le akar fixálni,amikor neki jó,mert akkor engedték el,és már ő se akar bolondot csinálni magából,hogy mégegyszer elkéretőzzön a főnökétől. De ez csak egy példa. Az embereknek jobb dolguk is van ennél. És biztos sok a rossz tapasztalatuk az ügyfélszolgálatosokkal is. Énis itthon vagyok délelőttönként,de minden héten betalálnak a tablettákkal,meg a szépészeti beavatkozásokkal,meg a nyereményjátékokkal. No persze nem kellene összemosni az efajta ügyfélszolgálatot azzal,ahol te dolgozol,de bizony a legtöbb ember nem tesz közötte különbséget,kialakul benne egy idő után,hogy sok ügyfélszolgálatos csak bolondnak nézi az embert,védekezésképpen pedig nem hagyja magát.
Minden héten lecsapom a telefont,mikor valamelyik délelőtt betalálnak az akcióikkal. De következő héten újrahívnak. Ismét leteszem a telefont,de következő héten újrahívnak...
És ez így megy jóideje.
#7: ha lenne olyan teszt is, szerintem kb senkit nem vennének fel... így is hónapok alatt 2-3 embert tudunk csak felvenni, pedig nap mint nap interjúztatnak.
Egyébként nem jópofizni kell. Csak felfogni, anyázás nélkül. Én is volt hogy tele lett a hócipőm és megmondtam egy ügyfélszolgálaton, hogy kritikán aluli a szolgáltatás, kérem hogy vegye fel a panaszomat. Majd megköszöntem a segítségét, és képzeljétek, mindezt normális hangnemben, anélkül hogy bántottam volna az ügyintézőt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!