Egy szolgáltató hogy engedheti meg magának, hogy bunkó, flegma vagy arrogáns legyen a vendégével/páciensével?
Magán szolgáltatóknál tapasztaltam immár sokadszorra, hogy flegmán viselkednek velem és néhány általam is ismert vendéggel. Fodrász, kozmetikus, műkörmös, edző, bolti eladó (etc.); nem értem, én vagyok őértük, vagy mi a fene??? Nem kéne esetleg az én se..emet kinyalni? Még én érzem magam rosszul, mikor ott vagyok nála, hogy szívességet tesz nekem.
Kozmetikus meg olyan szinten arrogáns volt velem, hogy hogy képzelem én azt, hogy szombaton délelőtt vagy pénteken délután ő bejön, hiszen ő dönti el, hogy mikor dolgozik, nincs rászorulva, hogy mindig ugorjon a vendégének, ő csinálja a beosztást, egyébként is megteheti (így szó szerint mondja), hisz kiterjedt a vendégköre. WTF?
Ellenkező esetben én mindig kinyalom a vendégeim se..ét, úgy gondolom, ez elvárható. Vagy mondhatom úgy is, hogy igyekszem mindig kedves, normális lenni. Hiszen "belőlük élek meg", az én érdekem is, hogy hozzám jöjjenek vissza.
Fodrászom "eltűnt" másfél hétre, kerestem minden elérhető csatornán (Fb, viber, telefon), erre benyögi, h bocsi, nyaraltam. Ok, de mondom nem kéne a nyomorék törzsvendégednek egy rohadt üzit küldeni, hogy ne hívogasson már? Eszébe se jut, h elveszítheti a kuncsaftját?
Vagy ez "csak" alap intelligencia kérdése?
Eldöntöttem, hogy váltok, még én tegyek szívességet nekik? VIszem máshova a pénzem.
Ők szakmailag egyébként jó szakemberek, de emberileg igencsak kifogásolható számomra mindegyik.
Van nektek is mostanában ilyen tapasztalatotok?
A kérdés szól azoknak is, akik ebben a szakmában dolgoznak! Ti hogy látjátok?
Én is észrevettem ezt, igen, ez alapvető intelligencia kérdése is.
Gondolom ha a tulajdonos ezt tudná, úgy rúgná ki az alkalmazottját, hogy repülne a holdig.
Vannak bizonyos helyen, szolgáltatók, ahol ha megfigyeled, minden alkalmazott rém kedves, előzékeny, segítőkész. Gondolom ott ezt szabályozó szakmai háttér is van, nem csak felveszek oda egy tramplifalvi alkalmazottat, aki finoman szólva híján van az alap etikai szabályokkal.
Ha érteni akarod ennek a pszichológiáját, felülsz egy kb du. 4-5-6 óra fele a déli pu-ból induló vonatra, ami megy pl Pusztaszabolcsra, ott heves indulatokat lehet hallani arról, hogy ilyen-olyan XYZ bunkó be mert menni a boltba ezt meg azt kérni...
Teljesen abban a tudatban vannak, hogy a vevő van az eladóért...vicc, komolyan.
Bár valahol látszik is ez, tegnap keresztül mentem egy falun, és majdnem minden bolton le volt húzva a redőny...
Az ilyeneket én is ott szoktam hagyni, mert elvárható lenne szerintem is, hogy legalábbis normálisan beszéljenek/viselkedjenek az emberrel.
Ahol azt érzem, hogy zavarok, oda nyilván nem szívesen megyek vissza legközelebb.
Jártam már így boltban, meg egyéb szolgáltatóknál is - sosem tértem vissza. Ha ez kell nekik...
A javaslatom az lett volna, hogy válts fodrászt/kozmetikust, de látom megtetted.
Nekem is volt már több ilyen tapasztalatom, pl internetbekötésnél. Megbeszéltem telefonon a céggel. Adtak is egy délelőtti időpontot, mert más opció nem volt. Nekem ugyan délután lett volna jó, így arra a napra kénytelen voltam szabadságot kivenni.
Másnap megérkezett a két ember, egy fiatal és egy idősebb (kb 40 év körüli). A fiatal átment egyik szomszédba, ő ott kötötte be a netet.
Nálam az öreg maradt. Köszöntem neki, semmi reakció. Szabályosan dobálta a létrát, vagdalkozott össze-vissza. Megcsinálta a bekötést, már csak a gépen kellett beállítania pár dolgot. Ugyanúgy cipőben végigcaftatott az egész házon, hiába volt szőnyeg, nem nagyon érdekelte. Közben átjött a szomszéd néni (hogy segítsek lehozni neki az emeletről egy szekrényt, de mondom neki, hogy most nem érek rá üljön le, várjon meg). A manus úgy elment a néni mellett mintha ott sem lenne. Semmi köszönés.
Végzett, elment (már alig vártam). Délután kipróbáltam a netet, és nem úgy működött ahogy kell. Végignéztem a dolgokat, nem találtam meg mi a hiba. Áthívtam a barátomat aki ért hozzá, ő mondta hogy a csatlakozó. Neki volt hozzá szerszáma, megcsináltuk a csatlakozót és azóta normálisan működik.
Összegezve: szolgáltató, de b*nkó, rossz kedve van (de akkor ne az ügyfélen verje le), a tisztelet teljes hiánya, továbbá szar munkavégzés. Gondolkodtam rajta, hogy jelentsem-e be a cégüknél, de mondom inkább nem.
A fográszom a legaranyosabb.. bemegyek hozzá, ül, senki a boltan...háát ma nem jó, holnap talán..és mond egy időpontot, ha jó, ha nem...távolabb ültem a kocsiban, mondom kivárom, mennyien jönnek. Zárásig senki...de...folyamatosan telcsizett...az autószerelő? hát ez a hét nem jó, csak valamikor a jövő héten...majd hív...nos nem hívott..ja, bocs elfelejtettem..
...más...panaszkodik egy kereskedő, aki akkor nyit, amikor kedve van, meg odaér a boltjához...szóval fel van háborodva ezen a NAV-os pénztárgépen...hogy akkor most miből fog megélni? és különben is..most jön a fodrásztól, annak még számlakönyve sincs...hol az igazság?felháborító!
a kör bezárult.
még gyúrnunk kell, még könnyen jön a pénz...nem számít egy-két vevő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!